Vicemistr loňského DTM, Edoardo Mortara, řekl, že jeho první sezona s Mercedesem v DTM byla zatím náročnější, než očekával, když světy Mercedesu a Audi jsou kompletně odlišné.
Edoardo Mortara u Audi strávil šest let, vloni mu jezdecký titul unikl o pouhých šest bodů. Na svoje úspěchy ale zatím nedokázal navázat, když jeho start do sezony 2017 v barvách Mercedesu je zatím poměrně obtížný. Po třech odjetých závodních víkendech je Ital v průběžném pořadí až na 13. místě. Nejlépe letos zatím dokázal dojet čtvrtý na úvodním závodu na Hockenheimu.
Edoardo Mortara teď připouští, že adaptovat se na Mercedes bylo "mnohem těžší, než očekával. [Moje sezona] zatím neprobíhá dobře, abych byl upřímný, je to mnohem těžší. [Mercedes a Audi] jsou dva kompletně odlišné světy, samozřejmě ne úplně stejné a zvykání si mně bere docela dost energie a času. Nejsem šťastný, nejsem spokojený s tím, co teď dělám, ale potřebuji nějaký čas, abych si trochu odpočinul a zkusil odvést dobrou práci," říká jezdec pro britský Autosport.
Zatímco během úvodního víkendu na Hockenheimu získal Mortara 15 bodů, tak na dalších dvou závodních víkendech na Lausitzringu a v Budapešti dokázal přidat dalších jen šest bodů. "Hockenheim byl z nějakého důvodu dobrý, začali jsme se trápit až na Lausitzu. Zvláště v kvalifikacích nemohu najít správnou důvěru s autem, abych se dostal dopředu. Ale v závodě to vždy jde o něco lépe, takže se posouvám nahoru, ale aktuálně je to složité," pokračuje Edoardo.
"Nečekal jsem, že se budu takto trápit [na Hungaroringu], protože v minulosti jsem zde normálně býval docela konkurenceschopný, když jsem získával pole positions a vyhrával závody. Aktuálně se těším na tento závodní víkend [Norisring], ale zřejmě to pro mě bude náročné." V průběžném pořadí ztrácí Ital na vedoucího Reného Rasta už 49 bodů. Podle něj by ale tato sezona ještě neměla být odepsána jako přechodová. Mortara věří, že zlepšení jeho rychlosti by mohlo napomoci nalezení správného set-upu.
"Nikdy nevíte, je to otázka nalezení správného nastavení a my s tím hodně experimentujeme, abychom nalezli nějaké řešení. Momentálně jsme jej nenašli, ale možná jej nalezneme zítra a to by pro mě mohl být začátek nové sezony. V tento moment tomu tak není, ale jsem optimistický, že aktuální dění můžeme ovlivnit."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.