Vicemistr loňského DTM, Edoardo Mortara, řekl, že jeho první sezona s Mercedesem v DTM byla zatím náročnější, než očekával, když světy Mercedesu a Audi jsou kompletně odlišné.
Edoardo Mortara u Audi strávil šest let, vloni mu jezdecký titul unikl o pouhých šest bodů. Na svoje úspěchy ale zatím nedokázal navázat, když jeho start do sezony 2017 v barvách Mercedesu je zatím poměrně obtížný. Po třech odjetých závodních víkendech je Ital v průběžném pořadí až na 13. místě. Nejlépe letos zatím dokázal dojet čtvrtý na úvodním závodu na Hockenheimu.
Edoardo Mortara teď připouští, že adaptovat se na Mercedes bylo "mnohem těžší, než očekával. [Moje sezona] zatím neprobíhá dobře, abych byl upřímný, je to mnohem těžší. [Mercedes a Audi] jsou dva kompletně odlišné světy, samozřejmě ne úplně stejné a zvykání si mně bere docela dost energie a času. Nejsem šťastný, nejsem spokojený s tím, co teď dělám, ale potřebuji nějaký čas, abych si trochu odpočinul a zkusil odvést dobrou práci," říká jezdec pro britský Autosport.
Zatímco během úvodního víkendu na Hockenheimu získal Mortara 15 bodů, tak na dalších dvou závodních víkendech na Lausitzringu a v Budapešti dokázal přidat dalších jen šest bodů. "Hockenheim byl z nějakého důvodu dobrý, začali jsme se trápit až na Lausitzu. Zvláště v kvalifikacích nemohu najít správnou důvěru s autem, abych se dostal dopředu. Ale v závodě to vždy jde o něco lépe, takže se posouvám nahoru, ale aktuálně je to složité," pokračuje Edoardo.
"Nečekal jsem, že se budu takto trápit [na Hungaroringu], protože v minulosti jsem zde normálně býval docela konkurenceschopný, když jsem získával pole positions a vyhrával závody. Aktuálně se těším na tento závodní víkend [Norisring], ale zřejmě to pro mě bude náročné." V průběžném pořadí ztrácí Ital na vedoucího Reného Rasta už 49 bodů. Podle něj by ale tato sezona ještě neměla být odepsána jako přechodová. Mortara věří, že zlepšení jeho rychlosti by mohlo napomoci nalezení správného set-upu.
"Nikdy nevíte, je to otázka nalezení správného nastavení a my s tím hodně experimentujeme, abychom nalezli nějaké řešení. Momentálně jsme jej nenašli, ale možná jej nalezneme zítra a to by pro mě mohl být začátek nové sezony. V tento moment tomu tak není, ale jsem optimistický, že aktuální dění můžeme ovlivnit."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?