Mortara srovnává Audi a Mercedes v DTM - jsou to jiné světy

Edoardo Mortara se letos zatím po stránce výkonů hledá, dokáže brzy najít správné nastavení svého Mercedesu AMG C 63 DTM?
Edoardo Mortara se letos zatím po stránce výkonů hledá, dokáže brzy najít správné nastavení svého Mercedesu AMG C 63 DTM?, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 28. června 2017 12:02
Sdílej:

Vicemistr loňského DTM, Edoardo Mortara, řekl, že jeho první sezona s Mercedesem v DTM byla zatím náročnější, než očekával, když světy Mercedesu a Audi jsou kompletně odlišné.

Edoardo Mortara u Audi strávil šest let, vloni mu jezdecký titul unikl o pouhých šest bodů. Na svoje úspěchy ale zatím nedokázal navázat, když jeho start do sezony 2017 v barvách Mercedesu je zatím poměrně obtížný. Po třech odjetých závodních víkendech je Ital v průběžném pořadí až na 13. místě. Nejlépe letos zatím dokázal dojet čtvrtý na úvodním závodu na Hockenheimu. 

Edoardo Mortara teď připouští, že adaptovat se na Mercedes bylo "mnohem těžší, než očekával. [Moje sezona] zatím neprobíhá dobře, abych byl upřímný, je to mnohem těžší. [Mercedes a Audi] jsou dva kompletně odlišné světy, samozřejmě ne úplně stejné a zvykání si mně bere docela dost energie a času. Nejsem šťastný, nejsem spokojený s tím, co teď dělám, ale potřebuji nějaký čas, abych si trochu odpočinul a zkusil odvést dobrou práci," říká jezdec pro britský Autosport. 

Zatímco během úvodního víkendu na Hockenheimu získal Mortara 15 bodů, tak na dalších dvou závodních víkendech na Lausitzringu a v Budapešti dokázal přidat dalších jen šest bodů. "Hockenheim byl z nějakého důvodu dobrý, začali jsme se trápit až na Lausitzu. Zvláště v kvalifikacích nemohu najít správnou důvěru s autem, abych se dostal dopředu. Ale v závodě to vždy jde o něco lépe, takže se posouvám nahoru, ale aktuálně je to složité," pokračuje Edoardo.

"Nečekal jsem, že se budu takto trápit [na Hungaroringu], protože v minulosti jsem zde normálně býval docela konkurenceschopný, když jsem získával pole positions a vyhrával závody. Aktuálně se těším na tento závodní víkend [Norisring], ale zřejmě to pro mě bude náročné." V průběžném pořadí ztrácí Ital na vedoucího Reného Rasta už 49 bodů. Podle něj by ale tato sezona ještě neměla být odepsána jako přechodová. Mortara věří, že zlepšení jeho rychlosti by mohlo napomoci nalezení správného set-upu. 

"Nikdy nevíte, je to otázka nalezení správného nastavení a my s tím hodně experimentujeme, abychom nalezli nějaké řešení. Momentálně jsme jej nenašli, ale možná jej nalezneme zítra a to by pro mě mohl být začátek nové sezony. V tento moment tomu tak není, ale jsem optimistický, že aktuální dění můžeme ovlivnit."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.