Třetí podnik našlapaného německého šampionátu ADAC-GT-Masters přilákal na slunečný Red Bull Ring 29 posádek. Rakouskými závody se rozrostla i česká účast: Vedle permanentního účastníka Filipa Salaquardy, který si opět dělil Muecke-Audi s Markusem Winkelhockem, nastoupil ve Štýrsku i tým Šenkýř Motorsport s vozem BMW M6, jenž krotili Jakub Knoll a domácí Fischer.
Text a foto: Roman Klemm
Sobota: Neporazitelná Corvetta Gounona a KeilwitzeFrancouzsko-německá posádka Jules Gounon/Daniel Keilwitz ovládla dění v sobotu prakticky od výjezdu z boxů ke kvalifikaci. Syn bývalého pilota F1 se s vozem ladiče Callaway usadil ihned na špičce měřených časů a zajistil si pro polední závod pole-position. Druhý čas zajel hostující Lucas Auer na Mercedesu týmu Petera Mueckeho. Robert Renauer kvalifikoval Porsche vlastního týmu na třetí pozici a vedle něj se směla postavit druhá z rychlých Corvett, ve které udivoval pilot malé stáje RWT, Sven Barth. Brit Collard zajel v BMW stáje Schnitzer 5. čas před Lucou Stolzem na Zakspeed-Mercedesu. Audi týmu Muecke kvalifikoval v sobotu Filip Salaquarda a zajel 16. čas, zatímco postavil Jakub Knoll Šenkýřův BMW na pozici 27.
Jules Gounon zůstal i na startu věcný a chladný: Hned převzal vedení, jenž musel kolo za kolem hájit proti výborně naladěnému Auerovi, jemuž jednoznačně patřily sympatie početného obecenstva. V jejich závětří se až do povinných výměn pilotů nacházel Barth.
Lídr Gounon po půlhodině předal vůz Keilwitzovi, aniž by přišli o první místo. Za nimi si ovšem týmy Muecke a RWT prohodily místa: Auer předal Sebastianovi Aschovi a při tom přišel o druhé místo vůči Maximilianovi Hackaenderovi, jenž šikovněji převzal od Bartha. Asch měl poté problém, udržet i třetí místo a dojel jen 4. za Schnitzer-BMW, který pro druhou část závodu od Collarda převzal domácí Philipp Eng.
Na špičce se ovšem nezměnilo nic: Na vítězství posádky Gounon/Keilwitz nedokázalo nic změnit ani dočasné přerušení závodu po nehodě Alexe MacDowalla.
A čeští účastníci? Salaquarda během svého stintu předjel několik soupeřů a vůz předal Winkelhockovi jen těsně za bodovanými místy – ani největší úsilí bývalého jezdce F1, ale nevedlo k lepšímu výsledku, než nevděčnému 11. místu. Knoll s Fischerem se dokázali vyhnout problémům a dovedli jejich BMW do cíle jako 17.
Výsledek sobotního závodu:1. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C72. Barth/Hacklaender, RWT-Corvette C73. Collard/Eng, Schnitzer-BMW M64. Auer/Asch, Muecke-Mercedes-AMG GT35. Stolz/Ludwig, Zakspeed-Mercedes-AMG GT36. Assenheimer/Goetz, HTP-Mercedes-AMG GT3
Neděle: Krasojízda domácího Grasser-LamborghiniJeště v sobotu musel domácí Grasser-Lamborghini posádky Ineichen/Engelhart startovat z poslední pozice, protože ho švýcarský jezdec již úvodem kvalifikace zle poničil. Christian Engelhart si vedl v neděli dopoledne mnohem lépe a postavil vůz nedaleko tratě sídlícího týmu Gottfrieda Grassera na pole-position. Za zeleným Italem se na startu seřadili Maxi Goetz (HTP-Mercedes), Luca Ludwig (Zakspeed-Mercedes), Michael Ammermueller (KUS-Porsche), Philipp Eng (Schnitzer-BMW) a Sebastian Asch (Muecke-Mercedes). Sobotní vítěz Keilwitz se dokázal kvalifikovat jen za Kirchhoeferem (HTP-Mercedes) jako 8. Winkelhock postavil Salaquardův Audi na 17., Fischer Šenkýřův BMW na 26. místo a naděje na „body pro Čechy“ tedy byly již před startem dosti omezené.Po poledním startu si Christian Engelhart při sprintu do první zatáčky nenechal první místo vzít. Z prvního kola se za ním ostaní vrátili v pořadí Goetz, Asch, Ludwig a van der Linde. Během dalších kol se jak Engelhart, tak i Goetz dokázali od svých pronásledovatelů lehce odpoutat, zatímco si Asch, Eng a Ludwig nedarovali v boji o třetí pozici ani metr.
Po 32 minutách předal Engelhart vedoucí vůz Ineichenovi a ten převzal s uklidňujícím náskokem na Assenheimera, jenž vystřídal Goetze. Hned za HTP-Mercedesem již ale číhal Auer. Hvězda DTM potřebovala tři kola a jednu lehkou srážku, by se před Assenheimera dostala na druhé místo. Toho využil Gounon a oba dotáhl. I Francouz to ale neměl lehké, dostat se před výborně naladěného polo-amatéra Assenheimera: Teprve v posledním kole se vítězná Corvetta ze soboty prodrala na třetí pozici.Salaquarda a Winkelhockem dojeli na relativně bledém 16. místě, Jakub Knoll skončil se ztrátou kola 22.
Výsledek nedělního závodu:1. Engelhart/Ineichen, Grasser-Lamborghini Hurracan2. Auer/Asch, Muecke-Mercedes-AMG GT33. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C74. Assenheimer/Goetz, HTP-Mercedes-AMG GT3 5. Collard/Eng, Schnitzer-BMW M66. Stolz/Ludwig, Zakspeed-Mercedes-AMG GT3
Stav šampionátu ADAC-GT-Masters po 6 závodech:1. Keilwitz/Gounon 80 b.2. Collard/Eng 61 b.3. Mueller/Renauer 46 b.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.