Třetí podnik našlapaného německého šampionátu ADAC-GT-Masters přilákal na slunečný Red Bull Ring 29 posádek. Rakouskými závody se rozrostla i česká účast: Vedle permanentního účastníka Filipa Salaquardy, který si opět dělil Muecke-Audi s Markusem Winkelhockem, nastoupil ve Štýrsku i tým Šenkýř Motorsport s vozem BMW M6, jenž krotili Jakub Knoll a domácí Fischer.
Text a foto: Roman Klemm
Sobota: Neporazitelná Corvetta Gounona a KeilwitzeFrancouzsko-německá posádka Jules Gounon/Daniel Keilwitz ovládla dění v sobotu prakticky od výjezdu z boxů ke kvalifikaci. Syn bývalého pilota F1 se s vozem ladiče Callaway usadil ihned na špičce měřených časů a zajistil si pro polední závod pole-position. Druhý čas zajel hostující Lucas Auer na Mercedesu týmu Petera Mueckeho. Robert Renauer kvalifikoval Porsche vlastního týmu na třetí pozici a vedle něj se směla postavit druhá z rychlých Corvett, ve které udivoval pilot malé stáje RWT, Sven Barth. Brit Collard zajel v BMW stáje Schnitzer 5. čas před Lucou Stolzem na Zakspeed-Mercedesu. Audi týmu Muecke kvalifikoval v sobotu Filip Salaquarda a zajel 16. čas, zatímco postavil Jakub Knoll Šenkýřův BMW na pozici 27.
Jules Gounon zůstal i na startu věcný a chladný: Hned převzal vedení, jenž musel kolo za kolem hájit proti výborně naladěnému Auerovi, jemuž jednoznačně patřily sympatie početného obecenstva. V jejich závětří se až do povinných výměn pilotů nacházel Barth.
Lídr Gounon po půlhodině předal vůz Keilwitzovi, aniž by přišli o první místo. Za nimi si ovšem týmy Muecke a RWT prohodily místa: Auer předal Sebastianovi Aschovi a při tom přišel o druhé místo vůči Maximilianovi Hackaenderovi, jenž šikovněji převzal od Bartha. Asch měl poté problém, udržet i třetí místo a dojel jen 4. za Schnitzer-BMW, který pro druhou část závodu od Collarda převzal domácí Philipp Eng.
Na špičce se ovšem nezměnilo nic: Na vítězství posádky Gounon/Keilwitz nedokázalo nic změnit ani dočasné přerušení závodu po nehodě Alexe MacDowalla.
A čeští účastníci? Salaquarda během svého stintu předjel několik soupeřů a vůz předal Winkelhockovi jen těsně za bodovanými místy – ani největší úsilí bývalého jezdce F1, ale nevedlo k lepšímu výsledku, než nevděčnému 11. místu. Knoll s Fischerem se dokázali vyhnout problémům a dovedli jejich BMW do cíle jako 17.
Výsledek sobotního závodu:1. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C72. Barth/Hacklaender, RWT-Corvette C73. Collard/Eng, Schnitzer-BMW M64. Auer/Asch, Muecke-Mercedes-AMG GT35. Stolz/Ludwig, Zakspeed-Mercedes-AMG GT36. Assenheimer/Goetz, HTP-Mercedes-AMG GT3
Neděle: Krasojízda domácího Grasser-LamborghiniJeště v sobotu musel domácí Grasser-Lamborghini posádky Ineichen/Engelhart startovat z poslední pozice, protože ho švýcarský jezdec již úvodem kvalifikace zle poničil. Christian Engelhart si vedl v neděli dopoledne mnohem lépe a postavil vůz nedaleko tratě sídlícího týmu Gottfrieda Grassera na pole-position. Za zeleným Italem se na startu seřadili Maxi Goetz (HTP-Mercedes), Luca Ludwig (Zakspeed-Mercedes), Michael Ammermueller (KUS-Porsche), Philipp Eng (Schnitzer-BMW) a Sebastian Asch (Muecke-Mercedes). Sobotní vítěz Keilwitz se dokázal kvalifikovat jen za Kirchhoeferem (HTP-Mercedes) jako 8. Winkelhock postavil Salaquardův Audi na 17., Fischer Šenkýřův BMW na 26. místo a naděje na „body pro Čechy“ tedy byly již před startem dosti omezené.Po poledním startu si Christian Engelhart při sprintu do první zatáčky nenechal první místo vzít. Z prvního kola se za ním ostaní vrátili v pořadí Goetz, Asch, Ludwig a van der Linde. Během dalších kol se jak Engelhart, tak i Goetz dokázali od svých pronásledovatelů lehce odpoutat, zatímco si Asch, Eng a Ludwig nedarovali v boji o třetí pozici ani metr.
Po 32 minutách předal Engelhart vedoucí vůz Ineichenovi a ten převzal s uklidňujícím náskokem na Assenheimera, jenž vystřídal Goetze. Hned za HTP-Mercedesem již ale číhal Auer. Hvězda DTM potřebovala tři kola a jednu lehkou srážku, by se před Assenheimera dostala na druhé místo. Toho využil Gounon a oba dotáhl. I Francouz to ale neměl lehké, dostat se před výborně naladěného polo-amatéra Assenheimera: Teprve v posledním kole se vítězná Corvetta ze soboty prodrala na třetí pozici.Salaquarda a Winkelhockem dojeli na relativně bledém 16. místě, Jakub Knoll skončil se ztrátou kola 22.
Výsledek nedělního závodu:1. Engelhart/Ineichen, Grasser-Lamborghini Hurracan2. Auer/Asch, Muecke-Mercedes-AMG GT33. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C74. Assenheimer/Goetz, HTP-Mercedes-AMG GT3 5. Collard/Eng, Schnitzer-BMW M66. Stolz/Ludwig, Zakspeed-Mercedes-AMG GT3
Stav šampionátu ADAC-GT-Masters po 6 závodech:1. Keilwitz/Gounon 80 b.2. Collard/Eng 61 b.3. Mueller/Renauer 46 b.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.