Corvette a Lamborghini vítězí při GT-Masters na Red Bull Ringu

Callaway-Corvette C7
Callaway-Corvette C7, foto: Roman Klemm
iMotorSport.cz 11. června 2017 21:27
Sdílej:

Třetí podnik našlapaného německého šampionátu ADAC-GT-Masters přilákal na slunečný Red Bull Ring 29 posádek. Rakouskými závody se rozrostla i česká účast: Vedle permanentního účastníka Filipa Salaquardy, který si opět dělil Muecke-Audi s Markusem Winkelhockem, nastoupil ve Štýrsku i tým Šenkýř Motorsport s vozem BMW M6, jenž krotili Jakub Knoll a domácí Fischer.

Text a foto: Roman Klemm

Sobota: Neporazitelná Corvetta Gounona a KeilwitzeFrancouzsko-německá posádka Jules Gounon/Daniel Keilwitz ovládla dění v sobotu prakticky od výjezdu z boxů ke kvalifikaci. Syn bývalého pilota F1 se s vozem ladiče Callaway usadil ihned na špičce měřených časů a zajistil si pro polední závod pole-position. Druhý čas zajel hostující Lucas Auer na Mercedesu týmu Petera Mueckeho. Robert Renauer kvalifikoval Porsche vlastního týmu na třetí pozici a vedle něj se směla postavit druhá z rychlých Corvett, ve které udivoval pilot malé stáje RWT, Sven Barth. Brit Collard zajel v BMW stáje Schnitzer 5. čas před Lucou Stolzem na Zakspeed-Mercedesu. Audi týmu Muecke kvalifikoval v sobotu Filip Salaquarda a zajel 16. čas, zatímco postavil Jakub Knoll Šenkýřův BMW na pozici 27.

Jules Gounon zůstal i na startu věcný a chladný: Hned převzal vedení, jenž musel kolo za kolem hájit proti výborně naladěnému Auerovi, jemuž jednoznačně patřily sympatie početného obecenstva. V jejich závětří se až do povinných výměn pilotů nacházel Barth.

Lídr Gounon po půlhodině předal vůz Keilwitzovi, aniž by přišli o první místo. Za nimi si ovšem týmy Muecke a RWT prohodily místa: Auer předal Sebastianovi Aschovi a při tom přišel o druhé místo vůči Maximilianovi Hackaenderovi, jenž šikovněji převzal od Bartha. Asch měl poté problém, udržet i třetí místo a dojel jen 4. za Schnitzer-BMW, který pro druhou část závodu od Collarda převzal domácí Philipp Eng.

Na špičce se ovšem nezměnilo nic: Na vítězství posádky Gounon/Keilwitz nedokázalo nic změnit ani dočasné přerušení závodu po nehodě Alexe MacDowalla.

A čeští účastníci? Salaquarda během svého stintu předjel několik soupeřů a vůz předal Winkelhockovi jen těsně za bodovanými místy – ani největší úsilí bývalého jezdce F1, ale nevedlo k lepšímu výsledku, než nevděčnému 11. místu. Knoll s Fischerem se dokázali vyhnout problémům a dovedli jejich BMW do cíle jako 17.

Výsledek sobotního závodu:1. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C72. Barth/Hacklaender, RWT-Corvette C73. Collard/Eng, Schnitzer-BMW M64. Auer/Asch, Muecke-Mercedes-AMG GT35. Stolz/Ludwig, Zakspeed-Mercedes-AMG GT36. Assenheimer/Goetz, HTP-Mercedes-AMG GT3

Neděle: Krasojízda domácího Grasser-LamborghiniJeště v sobotu musel domácí Grasser-Lamborghini posádky Ineichen/Engelhart startovat z poslední pozice, protože ho švýcarský jezdec již úvodem kvalifikace zle poničil. Christian Engelhart si vedl v neděli dopoledne mnohem lépe a postavil vůz nedaleko tratě sídlícího týmu Gottfrieda Grassera na pole-position. Za zeleným Italem se na startu seřadili Maxi Goetz (HTP-Mercedes), Luca Ludwig (Zakspeed-Mercedes), Michael Ammermueller (KUS-Porsche), Philipp Eng (Schnitzer-BMW) a Sebastian Asch (Muecke-Mercedes). Sobotní vítěz Keilwitz se dokázal kvalifikovat jen za Kirchhoeferem (HTP-Mercedes) jako 8. Winkelhock postavil Salaquardův Audi na 17., Fischer Šenkýřův BMW na 26. místo a naděje na „body pro Čechy“ tedy byly již před startem dosti omezené.Po poledním startu si Christian Engelhart při sprintu do první zatáčky nenechal první místo vzít. Z prvního kola se za ním ostaní vrátili v pořadí Goetz, Asch, Ludwig a van der Linde. Během dalších kol se jak Engelhart, tak i Goetz dokázali od svých pronásledovatelů lehce odpoutat, zatímco si Asch, Eng a Ludwig nedarovali v boji o třetí pozici ani metr.

Po 32 minutách předal Engelhart vedoucí vůz Ineichenovi a ten převzal s uklidňujícím náskokem na Assenheimera, jenž vystřídal Goetze. Hned za HTP-Mercedesem již ale číhal Auer. Hvězda DTM potřebovala tři kola a jednu lehkou srážku, by se před Assenheimera dostala na druhé místo. Toho využil Gounon a oba dotáhl. I Francouz to ale neměl lehké, dostat se před výborně naladěného polo-amatéra Assenheimera: Teprve v posledním kole se vítězná Corvetta ze soboty prodrala na třetí pozici.Salaquarda a Winkelhockem dojeli na relativně bledém 16. místě, Jakub Knoll skončil se ztrátou kola 22.

Výsledek nedělního závodu:1. Engelhart/Ineichen, Grasser-Lamborghini Hurracan2. Auer/Asch, Muecke-Mercedes-AMG GT33. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C74. Assenheimer/Goetz, HTP-Mercedes-AMG GT3 5. Collard/Eng, Schnitzer-BMW M66. Stolz/Ludwig, Zakspeed-Mercedes-AMG GT3

Stav šampionátu ADAC-GT-Masters po 6 závodech:1. Keilwitz/Gounon 80 b.2. Collard/Eng 61 b.3. Mueller/Renauer 46 b.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?