Třetí podnik našlapaného německého šampionátu ADAC-GT-Masters přilákal na slunečný Red Bull Ring 29 posádek. Rakouskými závody se rozrostla i česká účast: Vedle permanentního účastníka Filipa Salaquardy, který si opět dělil Muecke-Audi s Markusem Winkelhockem, nastoupil ve Štýrsku i tým Šenkýř Motorsport s vozem BMW M6, jenž krotili Jakub Knoll a domácí Fischer.
Text a foto: Roman Klemm
Sobota: Neporazitelná Corvetta Gounona a KeilwitzeFrancouzsko-německá posádka Jules Gounon/Daniel Keilwitz ovládla dění v sobotu prakticky od výjezdu z boxů ke kvalifikaci. Syn bývalého pilota F1 se s vozem ladiče Callaway usadil ihned na špičce měřených časů a zajistil si pro polední závod pole-position. Druhý čas zajel hostující Lucas Auer na Mercedesu týmu Petera Mueckeho. Robert Renauer kvalifikoval Porsche vlastního týmu na třetí pozici a vedle něj se směla postavit druhá z rychlých Corvett, ve které udivoval pilot malé stáje RWT, Sven Barth. Brit Collard zajel v BMW stáje Schnitzer 5. čas před Lucou Stolzem na Zakspeed-Mercedesu. Audi týmu Muecke kvalifikoval v sobotu Filip Salaquarda a zajel 16. čas, zatímco postavil Jakub Knoll Šenkýřův BMW na pozici 27.
Jules Gounon zůstal i na startu věcný a chladný: Hned převzal vedení, jenž musel kolo za kolem hájit proti výborně naladěnému Auerovi, jemuž jednoznačně patřily sympatie početného obecenstva. V jejich závětří se až do povinných výměn pilotů nacházel Barth.
Lídr Gounon po půlhodině předal vůz Keilwitzovi, aniž by přišli o první místo. Za nimi si ovšem týmy Muecke a RWT prohodily místa: Auer předal Sebastianovi Aschovi a při tom přišel o druhé místo vůči Maximilianovi Hackaenderovi, jenž šikovněji převzal od Bartha. Asch měl poté problém, udržet i třetí místo a dojel jen 4. za Schnitzer-BMW, který pro druhou část závodu od Collarda převzal domácí Philipp Eng.
Na špičce se ovšem nezměnilo nic: Na vítězství posádky Gounon/Keilwitz nedokázalo nic změnit ani dočasné přerušení závodu po nehodě Alexe MacDowalla.
A čeští účastníci? Salaquarda během svého stintu předjel několik soupeřů a vůz předal Winkelhockovi jen těsně za bodovanými místy – ani největší úsilí bývalého jezdce F1, ale nevedlo k lepšímu výsledku, než nevděčnému 11. místu. Knoll s Fischerem se dokázali vyhnout problémům a dovedli jejich BMW do cíle jako 17.
Výsledek sobotního závodu:1. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C72. Barth/Hacklaender, RWT-Corvette C73. Collard/Eng, Schnitzer-BMW M64. Auer/Asch, Muecke-Mercedes-AMG GT35. Stolz/Ludwig, Zakspeed-Mercedes-AMG GT36. Assenheimer/Goetz, HTP-Mercedes-AMG GT3
Neděle: Krasojízda domácího Grasser-LamborghiniJeště v sobotu musel domácí Grasser-Lamborghini posádky Ineichen/Engelhart startovat z poslední pozice, protože ho švýcarský jezdec již úvodem kvalifikace zle poničil. Christian Engelhart si vedl v neděli dopoledne mnohem lépe a postavil vůz nedaleko tratě sídlícího týmu Gottfrieda Grassera na pole-position. Za zeleným Italem se na startu seřadili Maxi Goetz (HTP-Mercedes), Luca Ludwig (Zakspeed-Mercedes), Michael Ammermueller (KUS-Porsche), Philipp Eng (Schnitzer-BMW) a Sebastian Asch (Muecke-Mercedes). Sobotní vítěz Keilwitz se dokázal kvalifikovat jen za Kirchhoeferem (HTP-Mercedes) jako 8. Winkelhock postavil Salaquardův Audi na 17., Fischer Šenkýřův BMW na 26. místo a naděje na „body pro Čechy“ tedy byly již před startem dosti omezené.Po poledním startu si Christian Engelhart při sprintu do první zatáčky nenechal první místo vzít. Z prvního kola se za ním ostaní vrátili v pořadí Goetz, Asch, Ludwig a van der Linde. Během dalších kol se jak Engelhart, tak i Goetz dokázali od svých pronásledovatelů lehce odpoutat, zatímco si Asch, Eng a Ludwig nedarovali v boji o třetí pozici ani metr.
Po 32 minutách předal Engelhart vedoucí vůz Ineichenovi a ten převzal s uklidňujícím náskokem na Assenheimera, jenž vystřídal Goetze. Hned za HTP-Mercedesem již ale číhal Auer. Hvězda DTM potřebovala tři kola a jednu lehkou srážku, by se před Assenheimera dostala na druhé místo. Toho využil Gounon a oba dotáhl. I Francouz to ale neměl lehké, dostat se před výborně naladěného polo-amatéra Assenheimera: Teprve v posledním kole se vítězná Corvetta ze soboty prodrala na třetí pozici.Salaquarda a Winkelhockem dojeli na relativně bledém 16. místě, Jakub Knoll skončil se ztrátou kola 22.
Výsledek nedělního závodu:1. Engelhart/Ineichen, Grasser-Lamborghini Hurracan2. Auer/Asch, Muecke-Mercedes-AMG GT33. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C74. Assenheimer/Goetz, HTP-Mercedes-AMG GT3 5. Collard/Eng, Schnitzer-BMW M66. Stolz/Ludwig, Zakspeed-Mercedes-AMG GT3
Stav šampionátu ADAC-GT-Masters po 6 závodech:1. Keilwitz/Gounon 80 b.2. Collard/Eng 61 b.3. Mueller/Renauer 46 b.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?