Světová premiéra klasické rallycrossové atrakce v prostředí mistrovství světa cestovních vozů FIA WTCC dostala zelenou. Poprvé si tuto novinku jezdci užijí již během nadcházejícího pátého podniku v Portugalsku.
Jezdci budou muset joker lapu, jenž se bude nacházet před cílem u zatáčky číslo 26, využít jednou během závodu, nikoliv však dříve jak ve třetím kole. Joker lap by měl být pomalejší zhruba o 2 sekundy.
"Koncept joker lapu funguje v rallycrossu velice dobře a já jsem si jistý, že nám to v Portugalsku přinese novou dimenzi závodění," prozradil promotér WTCC Francois Ribeiro.
Mnoho fanoušků koncept joker lapu ve WTCC nepodporuje, domácí hrdina Tiago Monteiro je však pro.
"Je naprosto skvělé zkoušet nové nápady, nové možnosti, jak trochu okořenit show. Když máte pole position, tak samozřejmě nechcete joker lap, protože nechcete přijít o vedení, ale když ji nemáte, tak hledáte nové příležitosti k předjíždění," kvituje novinku Monteiro.
Poslední inspekce joker lapu proběhne 21. června přímo na okruhu ve Vila Real.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?