V pořadí pátý závod americké série IMSA SportsCar Championship na ostrově Belle Isle v Detroitu se stal kořistí bratrů Taylorových, kteří v kategorii prototypů startovali z posledního místa. Mezi vozy GTD zaznamenal historické vítězství vůz Acura.
Text: Aleš Sirný
Havárie v kvalifikaci znamenala pro Rickyho Taylora start z posledního místa. Na městském okruhu se však postupně posouval dopředu a před střídáním se s černým prototypem Cadillac DPi.V.R propracoval na páté místo. Poté za volant usedl Jordan Taylor a zajížděl sérií nejrychlejších časů. Každým kolem se přibližoval vedoucímu Danu Cameronovi s cadillakem týmu Action Express. Cameron zůstával na dráze co nejdéle a k mechanikům zajel jen na krátkou zastávku k doplnění paliva. Jeho náskok před Taylorem byl však příliš malý a tým WRT mohl slavit páté vítězství z letošních pěti startů.
Dane Cameron a Eric Curran se museli spokojit s druhým místem s pětisekundovou ztrátou. Na třetím místě skončil Tom Long a Joel Miller s Mazdou DPi. Pro japonskou značku je to druhé pódiové umístění v roce.
Kategorie PC měla na startu jen tři prototypy, takže kdo dojel, měl v kapse pohár. Ten největší si z Detroitu odváží Pato O´Ward a James French z týmu Performance Motorsport. Tomy Drissi a Bruno Junqueira skončili druzí a třetí místo obsadili jejich týmový kolegové Ryan Lewis a Don Yount z BAR1 Motorsport.
Mezi vozy GT3 v kategorii GTD se na čele po zastávkách v boxech usadil vůz Acura NSX GT3 řízený dvojicí Andy Lally a Katherine Legge. Tovární tým Michaela Shanka měnil při zastávkách v boxech jen dvě pneumatiky a ušetřený čas posunul střídajícího Lallyho do vedení, kde zůstal až do konce. Neustále na něj však dorážel Alessandro Balzan, který vystřídal Christinu Nielsen. Červené Ferrari 488 si však s vedoucí acurou neporadilo a v cíli byl mezi nimi rozdíl 2,4 sekundy. Na třetím místě dojel Madison Snow a Bryan Sellers s Lamborghini Huracan. Problémy potkaly lídry průběžného pořadí. Ben Keating nedobrzdil v zatáčce a tvrdě narazil do betonové zdí. S poškozeným mercedesem dojel k mechanikům, ale nakonec musel odstoupit.
Výsledky závodu
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.