Vytrvalostní bitva v zeleném pekle již po pětačtyřicáté

ADAC-Zürich 24h Rennen Nürburgring
ADAC-Zürich 24h Rennen Nürburgring, foto: ADAC Motorsport
iMotorSport.cz 24. května 2017 17:54
Sdílej:

Čtyřiadvacetihodinový závod na Nürburgringu je klenotem mezi vytrvalostními závody a nezřídka je považován za vůbec ten nejnáročnější maraton na okruzích.

Stejně jako v minulých letech bude na Severní smyčce Nürburgringu usilovat o tolik ceněné vítězství hned několik automobilek. Pouze Mercedes však bude obhajovat vítězství. Zajímavostí na této čtyřiadvacetihodinovce je také fakt, že od roku 2003 nezvítězila jiná, než německá automobilka.

A při letmém pohledu do seznamu přihlášených je jasné, že to týmy s "neněmeckými" vozy budou mít velice složité. Největší šance se tak v tomto případě budou dávat vozům Bentley, které nastoupí v německém týmu Hanse Christiana Abta.

Překvapením pak možná je, že se v seznamu přihlášených nenalezneme ani jeden Nissan GT-R Nismo GT3. V oslabení je také Lamborghini, jehož Huracán GT3 nasadí pouze Konrad Motorsport.

Nejprestižnější německý závod tak bude opět především o vozech značek Porsche, Mercedes, Audi, či BMW. Především v případě poslední zmíněné automobilky se má konkurence na co těšit. BMW totiž přichystalo obrovský útok rovnou s šesti továrními vozy týmů Rowe Racing, Schubert Motorsport, či týmu Schnitzer.

Tovární jezdce nalezneme ve všech šesti vozech a lze jen těžko odhadovat, která posádka bude bojovat o nejvyšší příčky.

Ale ani ostatní značky nejsou pozadu. Mercedes obhajuje loňské spektakulární vítězství a borci ze Stuttgartu udělají cokoliv pro zopakování loňského úspěchu. Mimochodem vozy týmu Black Falcon budou opět opatrovat mechanici a inženýři českého týmu GT Sports Technology.

A takový Maro Engel si letošní Norschleife užije dosyta. Loňský vítěz totiž bude střídat vozy se startovními čísly 1 a 3, nicméně v tomto nebude ani zdaleka sám. Kromě týmu Black Falcon vypadá velmi silně, ostatně jako obvykle, i tým HTP Motorsport. Za volanty jeho vozů AMG GT3 se budou střídat i takové hvězdy jako Bernd Schneider, Max Buhk, či především Stefan Mücke.

A co Audi? Čtyři kroužky ani omylem nezaostávají. Týmy Land Motorsport a WRT nabídnou ty nejlepší jezdce, kteří v současnosti nosí kombinézu továrních borců Audi. Nebudou tak chybět Mies, Winkelhock, Fässler, Rast nebo Frijns.

Na Nordschleife však nebude chybět ani jeden z nejlepších GT jezdců současnosti, kterým není nikdo jiný, než Laurens Vanthoor. Belgičan letos usedne do Porsche týmu Falken Motorsports, které bude sdílet s Raggingerem, Wernerem a Bergmeisterem.

Ikonické startovní číslo 911 pak na svém boku poveze jeden z vozů týmu Manthey Racing, v jehož kokpitu se budou střídat tovární jezdci Patrick Pilet, Romain Dumas, Frédéric Makowiecki a Richard Lietz.

Prostě a jednoduše, favorita v této směsici vozů a jezdců nenajdeme. Napoví nám až kvalifikace, či první hodiny závodu, který startuje úderem půl čtvrté tuto sobotu.

Seznam přihlášenýchČasový harmonogramLive stream

Stalo se
Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?

Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.