Čtyřiadvacetihodinový závod na Nürburgringu je klenotem mezi vytrvalostními závody a nezřídka je považován za vůbec ten nejnáročnější maraton na okruzích.
Stejně jako v minulých letech bude na Severní smyčce Nürburgringu usilovat o tolik ceněné vítězství hned několik automobilek. Pouze Mercedes však bude obhajovat vítězství. Zajímavostí na této čtyřiadvacetihodinovce je také fakt, že od roku 2003 nezvítězila jiná, než německá automobilka.
A při letmém pohledu do seznamu přihlášených je jasné, že to týmy s "neněmeckými" vozy budou mít velice složité. Největší šance se tak v tomto případě budou dávat vozům Bentley, které nastoupí v německém týmu Hanse Christiana Abta.
Překvapením pak možná je, že se v seznamu přihlášených nenalezneme ani jeden Nissan GT-R Nismo GT3. V oslabení je také Lamborghini, jehož Huracán GT3 nasadí pouze Konrad Motorsport.
Nejprestižnější německý závod tak bude opět především o vozech značek Porsche, Mercedes, Audi, či BMW. Především v případě poslední zmíněné automobilky se má konkurence na co těšit. BMW totiž přichystalo obrovský útok rovnou s šesti továrními vozy týmů Rowe Racing, Schubert Motorsport, či týmu Schnitzer.
Tovární jezdce nalezneme ve všech šesti vozech a lze jen těžko odhadovat, která posádka bude bojovat o nejvyšší příčky.
Ale ani ostatní značky nejsou pozadu. Mercedes obhajuje loňské spektakulární vítězství a borci ze Stuttgartu udělají cokoliv pro zopakování loňského úspěchu. Mimochodem vozy týmu Black Falcon budou opět opatrovat mechanici a inženýři českého týmu GT Sports Technology.
A takový Maro Engel si letošní Norschleife užije dosyta. Loňský vítěz totiž bude střídat vozy se startovními čísly 1 a 3, nicméně v tomto nebude ani zdaleka sám. Kromě týmu Black Falcon vypadá velmi silně, ostatně jako obvykle, i tým HTP Motorsport. Za volanty jeho vozů AMG GT3 se budou střídat i takové hvězdy jako Bernd Schneider, Max Buhk, či především Stefan Mücke.
A co Audi? Čtyři kroužky ani omylem nezaostávají. Týmy Land Motorsport a WRT nabídnou ty nejlepší jezdce, kteří v současnosti nosí kombinézu továrních borců Audi. Nebudou tak chybět Mies, Winkelhock, Fässler, Rast nebo Frijns.
Na Nordschleife však nebude chybět ani jeden z nejlepších GT jezdců současnosti, kterým není nikdo jiný, než Laurens Vanthoor. Belgičan letos usedne do Porsche týmu Falken Motorsports, které bude sdílet s Raggingerem, Wernerem a Bergmeisterem.
Ikonické startovní číslo 911 pak na svém boku poveze jeden z vozů týmu Manthey Racing, v jehož kokpitu se budou střídat tovární jezdci Patrick Pilet, Romain Dumas, Frédéric Makowiecki a Richard Lietz.
Prostě a jednoduše, favorita v této směsici vozů a jezdců nenajdeme. Napoví nám až kvalifikace, či první hodiny závodu, který startuje úderem půl čtvrté tuto sobotu.
Seznam přihlášenýchČasový harmonogramLive stream
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.