Čtyřiadvacetihodinový závod na Nürburgringu je klenotem mezi vytrvalostními závody a nezřídka je považován za vůbec ten nejnáročnější maraton na okruzích.
Stejně jako v minulých letech bude na Severní smyčce Nürburgringu usilovat o tolik ceněné vítězství hned několik automobilek. Pouze Mercedes však bude obhajovat vítězství. Zajímavostí na této čtyřiadvacetihodinovce je také fakt, že od roku 2003 nezvítězila jiná, než německá automobilka.
A při letmém pohledu do seznamu přihlášených je jasné, že to týmy s "neněmeckými" vozy budou mít velice složité. Největší šance se tak v tomto případě budou dávat vozům Bentley, které nastoupí v německém týmu Hanse Christiana Abta.
Překvapením pak možná je, že se v seznamu přihlášených nenalezneme ani jeden Nissan GT-R Nismo GT3. V oslabení je také Lamborghini, jehož Huracán GT3 nasadí pouze Konrad Motorsport.
Nejprestižnější německý závod tak bude opět především o vozech značek Porsche, Mercedes, Audi, či BMW. Především v případě poslední zmíněné automobilky se má konkurence na co těšit. BMW totiž přichystalo obrovský útok rovnou s šesti továrními vozy týmů Rowe Racing, Schubert Motorsport, či týmu Schnitzer.
Tovární jezdce nalezneme ve všech šesti vozech a lze jen těžko odhadovat, která posádka bude bojovat o nejvyšší příčky.
Ale ani ostatní značky nejsou pozadu. Mercedes obhajuje loňské spektakulární vítězství a borci ze Stuttgartu udělají cokoliv pro zopakování loňského úspěchu. Mimochodem vozy týmu Black Falcon budou opět opatrovat mechanici a inženýři českého týmu GT Sports Technology.
A takový Maro Engel si letošní Norschleife užije dosyta. Loňský vítěz totiž bude střídat vozy se startovními čísly 1 a 3, nicméně v tomto nebude ani zdaleka sám. Kromě týmu Black Falcon vypadá velmi silně, ostatně jako obvykle, i tým HTP Motorsport. Za volanty jeho vozů AMG GT3 se budou střídat i takové hvězdy jako Bernd Schneider, Max Buhk, či především Stefan Mücke.
A co Audi? Čtyři kroužky ani omylem nezaostávají. Týmy Land Motorsport a WRT nabídnou ty nejlepší jezdce, kteří v současnosti nosí kombinézu továrních borců Audi. Nebudou tak chybět Mies, Winkelhock, Fässler, Rast nebo Frijns.
Na Nordschleife však nebude chybět ani jeden z nejlepších GT jezdců současnosti, kterým není nikdo jiný, než Laurens Vanthoor. Belgičan letos usedne do Porsche týmu Falken Motorsports, které bude sdílet s Raggingerem, Wernerem a Bergmeisterem.
Ikonické startovní číslo 911 pak na svém boku poveze jeden z vozů týmu Manthey Racing, v jehož kokpitu se budou střídat tovární jezdci Patrick Pilet, Romain Dumas, Frédéric Makowiecki a Richard Lietz.
Prostě a jednoduše, favorita v této směsici vozů a jezdců nenajdeme. Napoví nám až kvalifikace, či první hodiny závodu, který startuje úderem půl čtvrté tuto sobotu.
Seznam přihlášenýchČasový harmonogramLive stream
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.