Čtyřiadvacetihodinový závod na Nürburgringu je klenotem mezi vytrvalostními závody a nezřídka je považován za vůbec ten nejnáročnější maraton na okruzích.
Stejně jako v minulých letech bude na Severní smyčce Nürburgringu usilovat o tolik ceněné vítězství hned několik automobilek. Pouze Mercedes však bude obhajovat vítězství. Zajímavostí na této čtyřiadvacetihodinovce je také fakt, že od roku 2003 nezvítězila jiná, než německá automobilka.
A při letmém pohledu do seznamu přihlášených je jasné, že to týmy s "neněmeckými" vozy budou mít velice složité. Největší šance se tak v tomto případě budou dávat vozům Bentley, které nastoupí v německém týmu Hanse Christiana Abta.
Překvapením pak možná je, že se v seznamu přihlášených nenalezneme ani jeden Nissan GT-R Nismo GT3. V oslabení je také Lamborghini, jehož Huracán GT3 nasadí pouze Konrad Motorsport.
Nejprestižnější německý závod tak bude opět především o vozech značek Porsche, Mercedes, Audi, či BMW. Především v případě poslední zmíněné automobilky se má konkurence na co těšit. BMW totiž přichystalo obrovský útok rovnou s šesti továrními vozy týmů Rowe Racing, Schubert Motorsport, či týmu Schnitzer.
Tovární jezdce nalezneme ve všech šesti vozech a lze jen těžko odhadovat, která posádka bude bojovat o nejvyšší příčky.
Ale ani ostatní značky nejsou pozadu. Mercedes obhajuje loňské spektakulární vítězství a borci ze Stuttgartu udělají cokoliv pro zopakování loňského úspěchu. Mimochodem vozy týmu Black Falcon budou opět opatrovat mechanici a inženýři českého týmu GT Sports Technology.
A takový Maro Engel si letošní Norschleife užije dosyta. Loňský vítěz totiž bude střídat vozy se startovními čísly 1 a 3, nicméně v tomto nebude ani zdaleka sám. Kromě týmu Black Falcon vypadá velmi silně, ostatně jako obvykle, i tým HTP Motorsport. Za volanty jeho vozů AMG GT3 se budou střídat i takové hvězdy jako Bernd Schneider, Max Buhk, či především Stefan Mücke.
A co Audi? Čtyři kroužky ani omylem nezaostávají. Týmy Land Motorsport a WRT nabídnou ty nejlepší jezdce, kteří v současnosti nosí kombinézu továrních borců Audi. Nebudou tak chybět Mies, Winkelhock, Fässler, Rast nebo Frijns.
Na Nordschleife však nebude chybět ani jeden z nejlepších GT jezdců současnosti, kterým není nikdo jiný, než Laurens Vanthoor. Belgičan letos usedne do Porsche týmu Falken Motorsports, které bude sdílet s Raggingerem, Wernerem a Bergmeisterem.
Ikonické startovní číslo 911 pak na svém boku poveze jeden z vozů týmu Manthey Racing, v jehož kokpitu se budou střídat tovární jezdci Patrick Pilet, Romain Dumas, Frédéric Makowiecki a Richard Lietz.
Prostě a jednoduše, favorita v této směsici vozů a jezdců nenajdeme. Napoví nám až kvalifikace, či první hodiny závodu, který startuje úderem půl čtvrté tuto sobotu.
Seznam přihlášenýchČasový harmonogramLive stream
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.