Čtyřiadvacetihodinový závod na Nürburgringu je klenotem mezi vytrvalostními závody a nezřídka je považován za vůbec ten nejnáročnější maraton na okruzích.
Stejně jako v minulých letech bude na Severní smyčce Nürburgringu usilovat o tolik ceněné vítězství hned několik automobilek. Pouze Mercedes však bude obhajovat vítězství. Zajímavostí na této čtyřiadvacetihodinovce je také fakt, že od roku 2003 nezvítězila jiná, než německá automobilka.
A při letmém pohledu do seznamu přihlášených je jasné, že to týmy s "neněmeckými" vozy budou mít velice složité. Největší šance se tak v tomto případě budou dávat vozům Bentley, které nastoupí v německém týmu Hanse Christiana Abta.
Překvapením pak možná je, že se v seznamu přihlášených nenalezneme ani jeden Nissan GT-R Nismo GT3. V oslabení je také Lamborghini, jehož Huracán GT3 nasadí pouze Konrad Motorsport.
Nejprestižnější německý závod tak bude opět především o vozech značek Porsche, Mercedes, Audi, či BMW. Především v případě poslední zmíněné automobilky se má konkurence na co těšit. BMW totiž přichystalo obrovský útok rovnou s šesti továrními vozy týmů Rowe Racing, Schubert Motorsport, či týmu Schnitzer.
Tovární jezdce nalezneme ve všech šesti vozech a lze jen těžko odhadovat, která posádka bude bojovat o nejvyšší příčky.
Ale ani ostatní značky nejsou pozadu. Mercedes obhajuje loňské spektakulární vítězství a borci ze Stuttgartu udělají cokoliv pro zopakování loňského úspěchu. Mimochodem vozy týmu Black Falcon budou opět opatrovat mechanici a inženýři českého týmu GT Sports Technology.
A takový Maro Engel si letošní Norschleife užije dosyta. Loňský vítěz totiž bude střídat vozy se startovními čísly 1 a 3, nicméně v tomto nebude ani zdaleka sám. Kromě týmu Black Falcon vypadá velmi silně, ostatně jako obvykle, i tým HTP Motorsport. Za volanty jeho vozů AMG GT3 se budou střídat i takové hvězdy jako Bernd Schneider, Max Buhk, či především Stefan Mücke.
A co Audi? Čtyři kroužky ani omylem nezaostávají. Týmy Land Motorsport a WRT nabídnou ty nejlepší jezdce, kteří v současnosti nosí kombinézu továrních borců Audi. Nebudou tak chybět Mies, Winkelhock, Fässler, Rast nebo Frijns.
Na Nordschleife však nebude chybět ani jeden z nejlepších GT jezdců současnosti, kterým není nikdo jiný, než Laurens Vanthoor. Belgičan letos usedne do Porsche týmu Falken Motorsports, které bude sdílet s Raggingerem, Wernerem a Bergmeisterem.
Ikonické startovní číslo 911 pak na svém boku poveze jeden z vozů týmu Manthey Racing, v jehož kokpitu se budou střídat tovární jezdci Patrick Pilet, Romain Dumas, Frédéric Makowiecki a Richard Lietz.
Prostě a jednoduše, favorita v této směsici vozů a jezdců nenajdeme. Napoví nám až kvalifikace, či první hodiny závodu, který startuje úderem půl čtvrté tuto sobotu.
Seznam přihlášenýchČasový harmonogramLive stream
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?