Vedoucí muž průběžného bodování, Lucas Auer, vyhrál třetí závod sezony na německém Lausitzringu. Rakušan startoval z pole position, první příčku obhájil i v první zatáčce a pak už začal zbytku pole ujíždět.
Lucas Auer vlastně nejel na prvním místě jenom v době své zastávky v boxech. Poté, co všichni jezdci byli v boxech, měl Auer na čele náskok 7 vteřin na značkového kolegu, Roberta Wickense. Kanaďan sice začal svoji ztrátu na čelo umazávat, ale Lucas s tím neměl nejmenší problém, protože do cíle dojel s náskokem 3,6s.
Díky tomu má jezdec Mercedesu na čele tabulky před nedělním závodem náskok 34 bodů! Wickens sice startoval z první řady, ale po startu přišel o druhou příčku ve prospěch Maxima Martina z týmu RBM BMW. Po zastávkách v boxech však Robert Wickens dokázal získat svoji druhou pozici zpět.
BMW se obecně na Lausitzringu trápí s velkým opotřebením pneumatik na svých vozech. I díky tomu byl v závěrečné části závodu René Rast na Audi schopen předjet Maxima Martina. Díky tomu Rast získal svoje první podiové umístění v DTM. René letos jede svoji první kompletní sezonu (vloni třikrát jako testovací jezdec zaskakoval u Audi), proto je zisk podia takto brzy v DTM velmi ceněný.
Páté místo za Martinem dokázal získat Rockenfeller, který opět předvedl parádní postup polem vzhůru. Němec těžil z brzké zastávky v boxech - ta mu přinesla ovoce i když byla s ohledem na pneumatiky velmi obtížná. Rockenfeller zastavil už v 8. kole. Poté byl schopný předjíždět jezdce, kteří právě vyjeli z boxů na studených pneumatikách. Nakonec bývalému mistrovi DTM chybělo na 4. místo jen 0,150s.
Šestý byl Paffett, který taktéž stavěl poměrně brzy. Za ním závod dokončil Edoardo Mortara, který naopak navštívil své mechaniky jako úplně poslední. I Ital přišel po zastávce díky studeným pneumatikám o několik pozic, po jejich zahřátí byl ale schopen předjet třeba Ekströma.
V závěru závodu musel pro problém s brzdami odstoupit Nico Müller, což přineslo body Jamiemu Greenovi a Maro Engelovi. Green může brát deváté místo jako velký úspěch, protože startoval jako úplně poslední poté, co byl vyloučen z kvalifikace pro použití pneumatiky, která byla určená pro jeho kolegu Rasta.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.