Vedoucí muž průběžného bodování, Lucas Auer, vyhrál třetí závod sezony na německém Lausitzringu. Rakušan startoval z pole position, první příčku obhájil i v první zatáčce a pak už začal zbytku pole ujíždět.
Lucas Auer vlastně nejel na prvním místě jenom v době své zastávky v boxech. Poté, co všichni jezdci byli v boxech, měl Auer na čele náskok 7 vteřin na značkového kolegu, Roberta Wickense. Kanaďan sice začal svoji ztrátu na čelo umazávat, ale Lucas s tím neměl nejmenší problém, protože do cíle dojel s náskokem 3,6s.
Díky tomu má jezdec Mercedesu na čele tabulky před nedělním závodem náskok 34 bodů! Wickens sice startoval z první řady, ale po startu přišel o druhou příčku ve prospěch Maxima Martina z týmu RBM BMW. Po zastávkách v boxech však Robert Wickens dokázal získat svoji druhou pozici zpět.
BMW se obecně na Lausitzringu trápí s velkým opotřebením pneumatik na svých vozech. I díky tomu byl v závěrečné části závodu René Rast na Audi schopen předjet Maxima Martina. Díky tomu Rast získal svoje první podiové umístění v DTM. René letos jede svoji první kompletní sezonu (vloni třikrát jako testovací jezdec zaskakoval u Audi), proto je zisk podia takto brzy v DTM velmi ceněný.
Páté místo za Martinem dokázal získat Rockenfeller, který opět předvedl parádní postup polem vzhůru. Němec těžil z brzké zastávky v boxech - ta mu přinesla ovoce i když byla s ohledem na pneumatiky velmi obtížná. Rockenfeller zastavil už v 8. kole. Poté byl schopný předjíždět jezdce, kteří právě vyjeli z boxů na studených pneumatikách. Nakonec bývalému mistrovi DTM chybělo na 4. místo jen 0,150s.
Šestý byl Paffett, který taktéž stavěl poměrně brzy. Za ním závod dokončil Edoardo Mortara, který naopak navštívil své mechaniky jako úplně poslední. I Ital přišel po zastávce díky studeným pneumatikám o několik pozic, po jejich zahřátí byl ale schopen předjet třeba Ekströma.
V závěru závodu musel pro problém s brzdami odstoupit Nico Müller, což přineslo body Jamiemu Greenovi a Maro Engelovi. Green může brát deváté místo jako velký úspěch, protože startoval jako úplně poslední poté, co byl vyloučen z kvalifikace pro použití pneumatiky, která byla určená pro jeho kolegu Rasta.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.