Vedoucí muž průběžného bodování, Lucas Auer, vyhrál třetí závod sezony na německém Lausitzringu. Rakušan startoval z pole position, první příčku obhájil i v první zatáčce a pak už začal zbytku pole ujíždět.
Lucas Auer vlastně nejel na prvním místě jenom v době své zastávky v boxech. Poté, co všichni jezdci byli v boxech, měl Auer na čele náskok 7 vteřin na značkového kolegu, Roberta Wickense. Kanaďan sice začal svoji ztrátu na čelo umazávat, ale Lucas s tím neměl nejmenší problém, protože do cíle dojel s náskokem 3,6s.
Díky tomu má jezdec Mercedesu na čele tabulky před nedělním závodem náskok 34 bodů! Wickens sice startoval z první řady, ale po startu přišel o druhou příčku ve prospěch Maxima Martina z týmu RBM BMW. Po zastávkách v boxech však Robert Wickens dokázal získat svoji druhou pozici zpět.
BMW se obecně na Lausitzringu trápí s velkým opotřebením pneumatik na svých vozech. I díky tomu byl v závěrečné části závodu René Rast na Audi schopen předjet Maxima Martina. Díky tomu Rast získal svoje první podiové umístění v DTM. René letos jede svoji první kompletní sezonu (vloni třikrát jako testovací jezdec zaskakoval u Audi), proto je zisk podia takto brzy v DTM velmi ceněný.
Páté místo za Martinem dokázal získat Rockenfeller, který opět předvedl parádní postup polem vzhůru. Němec těžil z brzké zastávky v boxech - ta mu přinesla ovoce i když byla s ohledem na pneumatiky velmi obtížná. Rockenfeller zastavil už v 8. kole. Poté byl schopný předjíždět jezdce, kteří právě vyjeli z boxů na studených pneumatikách. Nakonec bývalému mistrovi DTM chybělo na 4. místo jen 0,150s.
Šestý byl Paffett, který taktéž stavěl poměrně brzy. Za ním závod dokončil Edoardo Mortara, který naopak navštívil své mechaniky jako úplně poslední. I Ital přišel po zastávce díky studeným pneumatikám o několik pozic, po jejich zahřátí byl ale schopen předjet třeba Ekströma.
V závěru závodu musel pro problém s brzdami odstoupit Nico Müller, což přineslo body Jamiemu Greenovi a Maro Engelovi. Green může brát deváté místo jako velký úspěch, protože startoval jako úplně poslední poté, co byl vyloučen z kvalifikace pro použití pneumatiky, která byla určená pro jeho kolegu Rasta.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?