Vedoucí muž průběžného bodování, Lucas Auer, vyhrál třetí závod sezony na německém Lausitzringu. Rakušan startoval z pole position, první příčku obhájil i v první zatáčce a pak už začal zbytku pole ujíždět.
Lucas Auer vlastně nejel na prvním místě jenom v době své zastávky v boxech. Poté, co všichni jezdci byli v boxech, měl Auer na čele náskok 7 vteřin na značkového kolegu, Roberta Wickense. Kanaďan sice začal svoji ztrátu na čelo umazávat, ale Lucas s tím neměl nejmenší problém, protože do cíle dojel s náskokem 3,6s.
Díky tomu má jezdec Mercedesu na čele tabulky před nedělním závodem náskok 34 bodů! Wickens sice startoval z první řady, ale po startu přišel o druhou příčku ve prospěch Maxima Martina z týmu RBM BMW. Po zastávkách v boxech však Robert Wickens dokázal získat svoji druhou pozici zpět.
BMW se obecně na Lausitzringu trápí s velkým opotřebením pneumatik na svých vozech. I díky tomu byl v závěrečné části závodu René Rast na Audi schopen předjet Maxima Martina. Díky tomu Rast získal svoje první podiové umístění v DTM. René letos jede svoji první kompletní sezonu (vloni třikrát jako testovací jezdec zaskakoval u Audi), proto je zisk podia takto brzy v DTM velmi ceněný.
Páté místo za Martinem dokázal získat Rockenfeller, který opět předvedl parádní postup polem vzhůru. Němec těžil z brzké zastávky v boxech - ta mu přinesla ovoce i když byla s ohledem na pneumatiky velmi obtížná. Rockenfeller zastavil už v 8. kole. Poté byl schopný předjíždět jezdce, kteří právě vyjeli z boxů na studených pneumatikách. Nakonec bývalému mistrovi DTM chybělo na 4. místo jen 0,150s.
Šestý byl Paffett, který taktéž stavěl poměrně brzy. Za ním závod dokončil Edoardo Mortara, který naopak navštívil své mechaniky jako úplně poslední. I Ital přišel po zastávce díky studeným pneumatikám o několik pozic, po jejich zahřátí byl ale schopen předjet třeba Ekströma.
V závěru závodu musel pro problém s brzdami odstoupit Nico Müller, což přineslo body Jamiemu Greenovi a Maro Engelovi. Green může brát deváté místo jako velký úspěch, protože startoval jako úplně poslední poté, co byl vyloučen z kvalifikace pro použití pneumatiky, která byla určená pro jeho kolegu Rasta.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?