Vedoucí muž průběžného bodování, Lucas Auer, vyhrál třetí závod sezony na německém Lausitzringu. Rakušan startoval z pole position, první příčku obhájil i v první zatáčce a pak už začal zbytku pole ujíždět.
Lucas Auer vlastně nejel na prvním místě jenom v době své zastávky v boxech. Poté, co všichni jezdci byli v boxech, měl Auer na čele náskok 7 vteřin na značkového kolegu, Roberta Wickense. Kanaďan sice začal svoji ztrátu na čelo umazávat, ale Lucas s tím neměl nejmenší problém, protože do cíle dojel s náskokem 3,6s.
Díky tomu má jezdec Mercedesu na čele tabulky před nedělním závodem náskok 34 bodů! Wickens sice startoval z první řady, ale po startu přišel o druhou příčku ve prospěch Maxima Martina z týmu RBM BMW. Po zastávkách v boxech však Robert Wickens dokázal získat svoji druhou pozici zpět.
BMW se obecně na Lausitzringu trápí s velkým opotřebením pneumatik na svých vozech. I díky tomu byl v závěrečné části závodu René Rast na Audi schopen předjet Maxima Martina. Díky tomu Rast získal svoje první podiové umístění v DTM. René letos jede svoji první kompletní sezonu (vloni třikrát jako testovací jezdec zaskakoval u Audi), proto je zisk podia takto brzy v DTM velmi ceněný.
Páté místo za Martinem dokázal získat Rockenfeller, který opět předvedl parádní postup polem vzhůru. Němec těžil z brzké zastávky v boxech - ta mu přinesla ovoce i když byla s ohledem na pneumatiky velmi obtížná. Rockenfeller zastavil už v 8. kole. Poté byl schopný předjíždět jezdce, kteří právě vyjeli z boxů na studených pneumatikách. Nakonec bývalému mistrovi DTM chybělo na 4. místo jen 0,150s.
Šestý byl Paffett, který taktéž stavěl poměrně brzy. Za ním závod dokončil Edoardo Mortara, který naopak navštívil své mechaniky jako úplně poslední. I Ital přišel po zastávce díky studeným pneumatikám o několik pozic, po jejich zahřátí byl ale schopen předjet třeba Ekströma.
V závěru závodu musel pro problém s brzdami odstoupit Nico Müller, což přineslo body Jamiemu Greenovi a Maro Engelovi. Green může brát deváté místo jako velký úspěch, protože startoval jako úplně poslední poté, co byl vyloučen z kvalifikace pro použití pneumatiky, která byla určená pro jeho kolegu Rasta.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.