Třetím podnikem pokračoval uplynulý víkend světový šampionát cestovních vozů FIA WTCC. Z chrámu rychlosti v italské Monze se jezdci přesunuli na klikatý Hungaroring.
Tradičním podnikem na Hungaroringu pokračovalo mistrovství světa cestovních vozů. Byl to Rob Huff, jenž si připsal pole position, nicméně britskému jezdci se, ačkoliv byl před sezonou pasován za jednoho z favoritů, nedaří tak, jak by on sám chtěl. I přesto dokázal v Maďarsku vystoupat na stupně vítězů.
V úvodním závodě jsme byli svědky spanilé jízdy Tiaga Monteira, zatímco jeho týmový kolega a domácí miláček Norbert Michelisz byl nucen odstoupit kvůli kontaktu s Thedem Björkem.
Za vítězným Monteirem dokončil první závod na Hungaroringu britské duo v pořadí Chilton a Huff.
V hlavním závodě probíhal pěkný souboj o první místo mezi privátními jezdci s vozy Citroën Huffem a Bennanim. Zmiňovaná bitva však skončila předčasně, když si Brit musel odpykat penalizaci v boxové uličce.
Za Bennanim pak sice dotíral Catsburg, nicméně Marocký jezdec dokázal odvrátit všechny jeho útoky a připsal čtvrté vítězství ve WTCC v kariéře. Druhý skončil Catsburg a pro třetí místo si dojel Tom Chilton.
Šampionát bude pokračovat již příští víkend závodem na legendární Severní smyčce Nürburgringu.
Výsledky úvodního závoduVýsledky hlavního závodu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?