Po úvodních dvou podnicích světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC v Marakeši a Monze přichází opět do hry kompenzační závaží. To si v Maďarsku nejvíce užijí jezdci s vozy Volvo a Honda.
Mistrovství světa cestovních vozů se z chrámu rychlosti na Monze přesouvá tento týden na "Norbi Land" nebo chcete-li Hungaroring. Právě v Maďarsku opět začínají platit stará známá pravidla o kompenzačním závaží.
V potaz se braly nejrychlejší kola z úvodních dvou podniků každého vozu dané značky, které se posléze zprůměrovaly, přičemž jako "vítězové" vyšly s naprosto totožnými časy Volva a Hondy. Tyto vozy tak povezou na Hungaroringu maximální možný balast, a to 80 kg.
To Citroëny jsou o tři desetiny pomalejší a vysloužily si tak pouze 50 kg navíc. Chevrolety a Lady naopak nepovezou ani kilo navíc.
Car – Weight – BallastVolvo S60 TC1 – 1,180kg – +80kgHonda Civic WTCC – 1,180kg – +80kgCitroën C-Elysée WTCC – 1,150kg – +50kgChevrolet RML Cruze TC1 – 1,100kg – +0kgLada Vesta WTCC – 1,100kg – +0kg
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?