V pořadí čtvrtý závod šampionátu IMSA SportsCar Championship se tentokrát konal na moderním okruhu COTA. Jordan Taylor a jeho bratr Ricky si znovu podmanili konkurenci a po téměř třech hodinách dojeli do cíle na prvním místě.
Černý prototyp Cadillac DPi-V.R týmu Wayne Taylor dominuje letošní sezoně IMSA. Doposud nenašel přemožitele a nic se neměnilo ani v Texasu na okruhu COTA. Finišující Jordan Taylor projel cílem s náskokem 18 sekund před úřadujícími šampiony Danem Cameronem a Erikem Curranem – rovněž s cadillakem. Smůla potkala třetího Ryana Dalziela. Jeho Nissan začal deset minut před cílem hořet a na bronzovou příčku se posunuli týmoví kolegové Camerona s Curranem, Christian Fittipaldi a Joao Barbosa. První tři pozice v Texasu tak obsadily pouze prototypy Cadillac.
V kategorii PC si pro výhru dojeli Patricio O´Ward a James French z týmu Performance Tech Motorsport. Dvojice dominuje šampionátu podobně jako Taylorové, jen s tím rozdílem, že na kontě mají tři výhry namísto čtyř. A to proto, že kategorie PC v Long Beach nestartovala.
Zlatý hattrick zaznamenal i tým Corvette v kategorii LMGT. Zatímco vítězové předchozího závodu Gavin a Milner neprošli tlačenicí v první kole bez úhony a museli dlouho opravovat, jejich kolegové v sesterské corvettě Jan Magnussen a Antonio Garcia si dojeli pro druhé vítězství v roce 2017. Dobře nebudou vzpomínat na závod u Fordu. Oba vozy GT se zapletly do kolizí v prvním kole a následnou opravou ztratily drahocenný čas, který je připravil o šanci na přední umístění. To si za žlutou corvettou zajistili Bill Auberlen a Alex Sims s BMW a na třetím místě dojeli jejich týmový kolegové John Edwards a Martin Tomczyk.
V kategorii GTD triumfovali Jeroen Bleekemolen a Ben Keating s Mercedesem AMG GT3. Jedná se o jejich druhou výhru v řadě za sebou a čtvrté pódiové umístění ve čtyřech závodech. Za nimi dojeli úřadující šampioni a v aktuálním hodnocení druzí v pořadí Christina Nielsen a Alessandro Balzan s ferrari. První trojku uzavřel Tristan Vautier a Kenny Habul s dalším mercedesem.
Výsledky závodu
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.