V pořadí čtvrtý závod šampionátu IMSA SportsCar Championship se tentokrát konal na moderním okruhu COTA. Jordan Taylor a jeho bratr Ricky si znovu podmanili konkurenci a po téměř třech hodinách dojeli do cíle na prvním místě.
Černý prototyp Cadillac DPi-V.R týmu Wayne Taylor dominuje letošní sezoně IMSA. Doposud nenašel přemožitele a nic se neměnilo ani v Texasu na okruhu COTA. Finišující Jordan Taylor projel cílem s náskokem 18 sekund před úřadujícími šampiony Danem Cameronem a Erikem Curranem – rovněž s cadillakem. Smůla potkala třetího Ryana Dalziela. Jeho Nissan začal deset minut před cílem hořet a na bronzovou příčku se posunuli týmoví kolegové Camerona s Curranem, Christian Fittipaldi a Joao Barbosa. První tři pozice v Texasu tak obsadily pouze prototypy Cadillac.
V kategorii PC si pro výhru dojeli Patricio O´Ward a James French z týmu Performance Tech Motorsport. Dvojice dominuje šampionátu podobně jako Taylorové, jen s tím rozdílem, že na kontě mají tři výhry namísto čtyř. A to proto, že kategorie PC v Long Beach nestartovala.
Zlatý hattrick zaznamenal i tým Corvette v kategorii LMGT. Zatímco vítězové předchozího závodu Gavin a Milner neprošli tlačenicí v první kole bez úhony a museli dlouho opravovat, jejich kolegové v sesterské corvettě Jan Magnussen a Antonio Garcia si dojeli pro druhé vítězství v roce 2017. Dobře nebudou vzpomínat na závod u Fordu. Oba vozy GT se zapletly do kolizí v prvním kole a následnou opravou ztratily drahocenný čas, který je připravil o šanci na přední umístění. To si za žlutou corvettou zajistili Bill Auberlen a Alex Sims s BMW a na třetím místě dojeli jejich týmový kolegové John Edwards a Martin Tomczyk.
V kategorii GTD triumfovali Jeroen Bleekemolen a Ben Keating s Mercedesem AMG GT3. Jedná se o jejich druhou výhru v řadě za sebou a čtvrté pódiové umístění ve čtyřech závodech. Za nimi dojeli úřadující šampioni a v aktuálním hodnocení druzí v pořadí Christina Nielsen a Alessandro Balzan s ferrari. První trojku uzavřel Tristan Vautier a Kenny Habul s dalším mercedesem.
Výsledky závodu
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.