DTM: Podle Ekströma budou 'staří matadoři' letos v nevýhodě

Bude letos Mattias Ekström anebo třeba Gary Paffett v nevýhodě oproti svým mladším kolegům?
Bude letos Mattias Ekström anebo třeba Gary Paffett v nevýhodě oproti svým mladším kolegům?, foto: dtm.de
iMotorSport.cz 7. května 2017 22:35
Sdílej:

Před startem letošní sezony DTM byla zakázaná komunikace mezi jezdcem a týmem přes rádio během závodu. Jedinou možností jsou tak tabule na boxové zídce. Podle jezdců půjde o velkou výzvu.

Abychom byli přesní, tak je komunikace mezi autem a boxy v průběhu závodu výrazně omezená. Inženýři nemohou jezdcům komunikovat žádné informace, výjimkou jsou informace týkající se bezpečnosti. Proto se opět 'na výsluní' dostávají tabule na boxové zídce.

Jezdci tak musí být při průjezdu cílovou rovinkou schopni rychle zaznamenat a zpracovat informaci, tu musejí také dobře vidět. Je to pro staré mazáky výhoda nebo nevýhoda? "Mám za to, že stará garda jezdců bude mít velkou nevýhodu," míní Mattias Ekström. 

"S přibývajícím věkem pozoruji, že člověk hůř vidí a slyší. Proto si myslím, že mladí budou mít v tomto ohledu výhodu," říká 38 letý jezdec Audi. Fakt, že už nebude od týmu dostávat příkazy skrze vysílačku, však špatně nevnímá: "Snížila se tím šance, že bych něčemu špatně rozuměl." 

Švéd sice zatím vidí dobře, ale "na dálku to bude těžké". Čísla na tabuli sice nejsou nijak velká, ale během jízdy po rovince se informace dá zachytit. O sedm let mladší jezdec Mercedesu, Maro Engel, vtipkuje: "Mattiasi, dovezu ti brýle [dioptrické]. Nemyslím si, že to záleží na věku. Ale mezi jezdci budou rozdíly. Přinese to (zákaz rádia) další prvek do závodů."

"Už před startem bude potřeba znát dobře svoji strategii. Jezdec jen týmu přes rádio řekne, kdy je ten správný čas na zastávku. To bude závislé samozřejmě na průběhu závodu," dodal Marco Wittmann z tábora BMW.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.