DTM: Podle Ekströma budou 'staří matadoři' letos v nevýhodě

Bude letos Mattias Ekström anebo třeba Gary Paffett v nevýhodě oproti svým mladším kolegům?
Bude letos Mattias Ekström anebo třeba Gary Paffett v nevýhodě oproti svým mladším kolegům?, foto: dtm.de
iMotorSport.cz 7. května 2017 22:35
Sdílej:

Před startem letošní sezony DTM byla zakázaná komunikace mezi jezdcem a týmem přes rádio během závodu. Jedinou možností jsou tak tabule na boxové zídce. Podle jezdců půjde o velkou výzvu.

Abychom byli přesní, tak je komunikace mezi autem a boxy v průběhu závodu výrazně omezená. Inženýři nemohou jezdcům komunikovat žádné informace, výjimkou jsou informace týkající se bezpečnosti. Proto se opět 'na výsluní' dostávají tabule na boxové zídce.

Jezdci tak musí být při průjezdu cílovou rovinkou schopni rychle zaznamenat a zpracovat informaci, tu musejí také dobře vidět. Je to pro staré mazáky výhoda nebo nevýhoda? "Mám za to, že stará garda jezdců bude mít velkou nevýhodu," míní Mattias Ekström. 

"S přibývajícím věkem pozoruji, že člověk hůř vidí a slyší. Proto si myslím, že mladí budou mít v tomto ohledu výhodu," říká 38 letý jezdec Audi. Fakt, že už nebude od týmu dostávat příkazy skrze vysílačku, však špatně nevnímá: "Snížila se tím šance, že bych něčemu špatně rozuměl." 

Švéd sice zatím vidí dobře, ale "na dálku to bude těžké". Čísla na tabuli sice nejsou nijak velká, ale během jízdy po rovince se informace dá zachytit. O sedm let mladší jezdec Mercedesu, Maro Engel, vtipkuje: "Mattiasi, dovezu ti brýle [dioptrické]. Nemyslím si, že to záleží na věku. Ale mezi jezdci budou rozdíly. Přinese to (zákaz rádia) další prvek do závodů."

"Už před startem bude potřeba znát dobře svoji strategii. Jezdec jen týmu přes rádio řekne, kdy je ten správný čas na zastávku. To bude závislé samozřejmě na průběhu závodu," dodal Marco Wittmann z tábora BMW.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.