Japonský tým Toyota GAZOO Racing bude ve SPA-Francorchamps postrádat svého stálého jezdce, José María López musí doléčit zranění z prvního závodu v Silverstone.
José María López v průběhu prvního letošního závodu, který se jel 16. dubna v Silverstone, v jedné z dešťových přeháněk nezvládl svůj prototyp TS050 Hybrid a v nájezdu do zatáčky Copse čelně narazil do ochranné bariéry. Jezdec dle svého prohlášení sice v okamžiku nárazu pocítil ostrou bolest v oblasti zad a dolních končetin, ale byla to jen mžiková záležitost, která neměla dlouhého trvání. Přes to byl José María López podroben detailní lékařské prohlídce, při které bylo zjištěno, že vlivem nárazu došlo k naštípnutí dvou obratlů.
Nyní se ukázalo, že zranění ještě není doléčené a po konzultaci s lékařským delegátem FIA Jacquesem Tropenatem a týmovými lékaři byla jezdci doporučena delší klidová terapie tak, aby byl José María López stoprocentně v pořádku pro vrcholný závod sezóny, kterým je červnový závod 24 hodin Le Mans Ve SPA-Francorchamps se ve voze #7 bude střídat jen dvojice Kamui Kobayashi, Mike Conway.
José María López: „Jsem velmi zklamaný, protože jsem se do SPA-Francorchamps hodně těšil. Je to velká škoda, že nebudu moci na této nádherné trati řídit TS050 Hybrid. Nepociťuji žádné potíže, ale dohodli jsme se, že bude lepší to nepokoušet a mé zranění raději v klidu doléčit. Na jiné trati by to pravděpodobně nevadilo, ale součástí SPA-Francorchamps je pasáž Eau Rouge, kde na jezdce působí opravdu extrémní síly. Po konzultacích s lékařským delegátem FIA a týmem jsme se rozhodli, že tento závod vynechám. Prioritou je Le Mans, na začátku června bych již měl být stoprocentně fit pro testy před tímto vrcholným závodem sezóny.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.