Japonský tým Toyota GAZOO Racing bude ve SPA-Francorchamps postrádat svého stálého jezdce, José María López musí doléčit zranění z prvního závodu v Silverstone.
José María López v průběhu prvního letošního závodu, který se jel 16. dubna v Silverstone, v jedné z dešťových přeháněk nezvládl svůj prototyp TS050 Hybrid a v nájezdu do zatáčky Copse čelně narazil do ochranné bariéry. Jezdec dle svého prohlášení sice v okamžiku nárazu pocítil ostrou bolest v oblasti zad a dolních končetin, ale byla to jen mžiková záležitost, která neměla dlouhého trvání. Přes to byl José María López podroben detailní lékařské prohlídce, při které bylo zjištěno, že vlivem nárazu došlo k naštípnutí dvou obratlů.
Nyní se ukázalo, že zranění ještě není doléčené a po konzultaci s lékařským delegátem FIA Jacquesem Tropenatem a týmovými lékaři byla jezdci doporučena delší klidová terapie tak, aby byl José María López stoprocentně v pořádku pro vrcholný závod sezóny, kterým je červnový závod 24 hodin Le Mans Ve SPA-Francorchamps se ve voze #7 bude střídat jen dvojice Kamui Kobayashi, Mike Conway.
José María López: „Jsem velmi zklamaný, protože jsem se do SPA-Francorchamps hodně těšil. Je to velká škoda, že nebudu moci na této nádherné trati řídit TS050 Hybrid. Nepociťuji žádné potíže, ale dohodli jsme se, že bude lepší to nepokoušet a mé zranění raději v klidu doléčit. Na jiné trati by to pravděpodobně nevadilo, ale součástí SPA-Francorchamps je pasáž Eau Rouge, kde na jezdce působí opravdu extrémní síly. Po konzultacích s lékařským delegátem FIA a týmem jsme se rozhodli, že tento závod vynechám. Prioritou je Le Mans, na začátku června bych již měl být stoprocentně fit pro testy před tímto vrcholným závodem sezóny.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.