Světový šampionát cestovních vozů FIA WTCC má za sebou druhý podnik, který se uskutečnil na italské Monze. Vítězství v závodech si připsali Tom Chilton s Thedem Björkem.
Úvodní závod zahajoval z pole position Tom Coronel, jenž však nezvládl startovní proceduru a z první příčky se propadl na předposlední. Do vedení se tak dostal Mehdi Bennani, na kterého se brzy dotáhl Norbert Michelisz.
Maďar se po několika kolech odhodlal k útoku na Maročana v zatáčce Parabolica, nicméně Bennani odmítl spolupracovat a vyprovodil oba jezdce ze závodu.
Do vedení se tak rázem dostal Tom Chilton, na kterého dotíral jeho krajan Huff. Chilton však první místo udržel a v Itálii se tak mohl radovat z pátého vítězství ve WTCC v kariéře. Druhý dojel Rob Huff a třetí místo vybojoval Tiago Monteiro.
Čtvrtý Guerrieri před sebe nepustil dotírajícího Björka, jenž dojel pátý. Šesté místo bral nakonec smutný Tom Coronel.
Start hlavního závodu nejlépe vyšel Monteirovi, jenž startoval z druhého místa, nicméně poleman Björk visel celou dobu na zadním přítlačném křídle Portugalcovy Hondy.
Později došlo k nevyhnutelnému, když se švédský jezdec přeci jen dostal před Monteira a vybojoval druhé vítězství pro Volvo ve WTCC.
Třetí místo v hlavním závodě bral Rob Huff a po nepovedeném Maroku si z Itálie odváží pořádný bodový příděl. Na čtvrtém a pátém místě se seřadili zbylí tovární jezdci Volva v pořadí Catsburg, Girolami.
Mistrovství světa cestovních vozů bude pokračovat za dva týdny na maďarském Hungaroringu.
Výsledky úvodního závoduVýsledky hlavního závodu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?