Světový šampionát cestovních vozů FIA WTCC má za sebou druhý podnik, který se uskutečnil na italské Monze. Vítězství v závodech si připsali Tom Chilton s Thedem Björkem.
Úvodní závod zahajoval z pole position Tom Coronel, jenž však nezvládl startovní proceduru a z první příčky se propadl na předposlední. Do vedení se tak dostal Mehdi Bennani, na kterého se brzy dotáhl Norbert Michelisz.
Maďar se po několika kolech odhodlal k útoku na Maročana v zatáčce Parabolica, nicméně Bennani odmítl spolupracovat a vyprovodil oba jezdce ze závodu.
Do vedení se tak rázem dostal Tom Chilton, na kterého dotíral jeho krajan Huff. Chilton však první místo udržel a v Itálii se tak mohl radovat z pátého vítězství ve WTCC v kariéře. Druhý dojel Rob Huff a třetí místo vybojoval Tiago Monteiro.
Čtvrtý Guerrieri před sebe nepustil dotírajícího Björka, jenž dojel pátý. Šesté místo bral nakonec smutný Tom Coronel.
Start hlavního závodu nejlépe vyšel Monteirovi, jenž startoval z druhého místa, nicméně poleman Björk visel celou dobu na zadním přítlačném křídle Portugalcovy Hondy.
Později došlo k nevyhnutelnému, když se švédský jezdec přeci jen dostal před Monteira a vybojoval druhé vítězství pro Volvo ve WTCC.
Třetí místo v hlavním závodě bral Rob Huff a po nepovedeném Maroku si z Itálie odváží pořádný bodový příděl. Na čtvrtém a pátém místě se seřadili zbylí tovární jezdci Volva v pořadí Catsburg, Girolami.
Mistrovství světa cestovních vozů bude pokračovat za dva týdny na maďarském Hungaroringu.
Výsledky úvodního závoduVýsledky hlavního závodu
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?