Na konci prvního květnového týdne se na moderním okruhu COTA uskuteční v pořadí čtvrtý díl série IMSA SportsCar Championship. Poblíž Austinu, hlavního města Texasu, se sejde rovných čtyřicet závodních automobilů.
V hlavní kategorii uvidíme opět deset prototypů, jež se zúčastnily i předchozího závodu v Long Beach. Sestava zůstává ve všech týmech stejná až na malou změnu u PR1/Mathiasen Motorsport s Ligierem JS P217, kde se po boku Jose Gutierreze představí bývalý tovární pilot Audi LMP1 Marco Bonanomi. Ve startovním poli samozřejmě nechybí prototypy Cadillac, které zatím dominují celému šampionátu navzdory snahám komisařů o jejich zpomalení.
Po pauze se na okruh vrací i kategorie Prototype Challenge, do které jsou přihlášeny pouze čtyři vozy. Přitom Starworks Motorsport a jeden vůz od BAR1 Motorsports zatím nemají oznámenou jezdeckou sestavu.
V GTLM uvidíme stálice v podobě týmů Ford, Corvette, BMW, Porsche a Ferrari. Této kategorii zatím dominují americké stroje. Žluté corvetty sice vyhrály poslední dva závody, nicméně je to s jednobodovým náskokem Ford, který zásluhou prvenství a dvou druhých míst drží vedení v průběžném hodnocení výrobců.
V kategorii GTD má zatím navrch Mercedes před Porsche. Specifikace GT3 má v IMSA tradičně nejpočetnější vozový park a COTA nebude výjimkou. Rovných 17 vozů značek Lexus, Lamborghini, Porsche, Mercedes, Audi, Ferrari, Acura a BMW se popere o vítězství v závodě na 160 minut, který bude odstartován v sobotu 6. května.
Startovní listina
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!