Na konci prvního květnového týdne se na moderním okruhu COTA uskuteční v pořadí čtvrtý díl série IMSA SportsCar Championship. Poblíž Austinu, hlavního města Texasu, se sejde rovných čtyřicet závodních automobilů.
V hlavní kategorii uvidíme opět deset prototypů, jež se zúčastnily i předchozího závodu v Long Beach. Sestava zůstává ve všech týmech stejná až na malou změnu u PR1/Mathiasen Motorsport s Ligierem JS P217, kde se po boku Jose Gutierreze představí bývalý tovární pilot Audi LMP1 Marco Bonanomi. Ve startovním poli samozřejmě nechybí prototypy Cadillac, které zatím dominují celému šampionátu navzdory snahám komisařů o jejich zpomalení.
Po pauze se na okruh vrací i kategorie Prototype Challenge, do které jsou přihlášeny pouze čtyři vozy. Přitom Starworks Motorsport a jeden vůz od BAR1 Motorsports zatím nemají oznámenou jezdeckou sestavu.
V GTLM uvidíme stálice v podobě týmů Ford, Corvette, BMW, Porsche a Ferrari. Této kategorii zatím dominují americké stroje. Žluté corvetty sice vyhrály poslední dva závody, nicméně je to s jednobodovým náskokem Ford, který zásluhou prvenství a dvou druhých míst drží vedení v průběžném hodnocení výrobců.
V kategorii GTD má zatím navrch Mercedes před Porsche. Specifikace GT3 má v IMSA tradičně nejpočetnější vozový park a COTA nebude výjimkou. Rovných 17 vozů značek Lexus, Lamborghini, Porsche, Mercedes, Audi, Ferrari, Acura a BMW se popere o vítězství v závodě na 160 minut, který bude odstartován v sobotu 6. května.
Startovní listina
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?