Na konci prvního květnového týdne se na moderním okruhu COTA uskuteční v pořadí čtvrtý díl série IMSA SportsCar Championship. Poblíž Austinu, hlavního města Texasu, se sejde rovných čtyřicet závodních automobilů.
V hlavní kategorii uvidíme opět deset prototypů, jež se zúčastnily i předchozího závodu v Long Beach. Sestava zůstává ve všech týmech stejná až na malou změnu u PR1/Mathiasen Motorsport s Ligierem JS P217, kde se po boku Jose Gutierreze představí bývalý tovární pilot Audi LMP1 Marco Bonanomi. Ve startovním poli samozřejmě nechybí prototypy Cadillac, které zatím dominují celému šampionátu navzdory snahám komisařů o jejich zpomalení.
Po pauze se na okruh vrací i kategorie Prototype Challenge, do které jsou přihlášeny pouze čtyři vozy. Přitom Starworks Motorsport a jeden vůz od BAR1 Motorsports zatím nemají oznámenou jezdeckou sestavu.
V GTLM uvidíme stálice v podobě týmů Ford, Corvette, BMW, Porsche a Ferrari. Této kategorii zatím dominují americké stroje. Žluté corvetty sice vyhrály poslední dva závody, nicméně je to s jednobodovým náskokem Ford, který zásluhou prvenství a dvou druhých míst drží vedení v průběžném hodnocení výrobců.
V kategorii GTD má zatím navrch Mercedes před Porsche. Specifikace GT3 má v IMSA tradičně nejpočetnější vozový park a COTA nebude výjimkou. Rovných 17 vozů značek Lexus, Lamborghini, Porsche, Mercedes, Audi, Ferrari, Acura a BMW se popere o vítězství v závodě na 160 minut, který bude odstartován v sobotu 6. května.
Startovní listina
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?