Na konci prvního květnového týdne se na moderním okruhu COTA uskuteční v pořadí čtvrtý díl série IMSA SportsCar Championship. Poblíž Austinu, hlavního města Texasu, se sejde rovných čtyřicet závodních automobilů.
V hlavní kategorii uvidíme opět deset prototypů, jež se zúčastnily i předchozího závodu v Long Beach. Sestava zůstává ve všech týmech stejná až na malou změnu u PR1/Mathiasen Motorsport s Ligierem JS P217, kde se po boku Jose Gutierreze představí bývalý tovární pilot Audi LMP1 Marco Bonanomi. Ve startovním poli samozřejmě nechybí prototypy Cadillac, které zatím dominují celému šampionátu navzdory snahám komisařů o jejich zpomalení.
Po pauze se na okruh vrací i kategorie Prototype Challenge, do které jsou přihlášeny pouze čtyři vozy. Přitom Starworks Motorsport a jeden vůz od BAR1 Motorsports zatím nemají oznámenou jezdeckou sestavu.
V GTLM uvidíme stálice v podobě týmů Ford, Corvette, BMW, Porsche a Ferrari. Této kategorii zatím dominují americké stroje. Žluté corvetty sice vyhrály poslední dva závody, nicméně je to s jednobodovým náskokem Ford, který zásluhou prvenství a dvou druhých míst drží vedení v průběžném hodnocení výrobců.
V kategorii GTD má zatím navrch Mercedes před Porsche. Specifikace GT3 má v IMSA tradičně nejpočetnější vozový park a COTA nebude výjimkou. Rovných 17 vozů značek Lexus, Lamborghini, Porsche, Mercedes, Audi, Ferrari, Acura a BMW se popere o vítězství v závodě na 160 minut, který bude odstartován v sobotu 6. května.
Startovní listina
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.