Závod v Silverstone měl být jasnou záležitostí Toyoty. Místo toho však japonský tým předvedl výkon, který jej může v konečném součtu ještě hodně mrzet.
Kvalifikace v Silverstone se stala jasnou záležitostí týmu Toyota GAZOO Racing. Zpočátku se zdálo, že si prototypy TS050 Hybrid bez problému jedou pro jasné vítězství a otázkou bylo jen v jakém pořadí projedou cílem. Koncem první hodiny závodu se na okruh sneslo pár dešťových kapek, které jakoby začaly smývat z jízdní dráhy Toyoty šťastnou stopu. U vozu #7, který v tu chvíli řídil Kamui Kobayashi se projevily problémy se stabilizátorem, japonský jezdec musel zpomalit a propadl se na čtvrté místo průběžného pořadí.
Po dvou hodinách se počasí dále zhoršilo a Porsche povolalo oba své vozy k výměně pneumatik. Naopak u Toyoty se rozhodli riskovat a ponechali své jezdce na trati. Tento risk však vedl pouze ke Kobayashimu výletu mimo trať a náskok druhého vozu TS050 Hybrid se rázem smrskl na několik sekund. Déšť ale netrval moc dlouho, trať začala znovu rychle osychat a Porsche muselo znovu k mechanikům, tentokrát pro suché slicky. Avšak vzápětí přišel další déšť, který vystavil stopku prototypu TS050 Hybrid #7. Při brždění se José María Lópezovi zablokovala zadní kola a neovladatelný prototyp se zastavil až o bezpečnostní bariéru. Náraz zdemoloval čelní partie a podepsal se i na opačné straně vozu. Na trať vyjel safety car a náskok druhé Toyoty #8 se rázem vypařil.
V poslední třetině závodu byli diváci svědky těsného souboje na čele, ve kterém zbylá Toyota tahala za kratší konec, ale štěstí se nakonec přeci jen k Toyotě obrátilo čelem. Po poslední zastávce v boxech se Porsche #2 vynořilo zpátky na druhém místě, jen několik málo sekund za Toyotou #8. V té chvíli se na okruh znovu snesla mírná aprílová sprška, ve které Sebastien Buemi zajel několik rychlých kol a uhájil první místo před zle dotírajícím soupeřem. Rozdíl v cíli činil pouhých 6,173 sec.
Havárií pochroumaná Toyota #7 se nakonec dostala do boxů, kde se ji mechanikům podařilo uvést do použitelného stavu. Oprava japonskému týmu zabrala dlouhých 66 minut, ale i tak se opravený vůz vydal zpátky na trať, aby zůstal klasifikován. V cíli to, po ztrátě 38 kol na vítěze, znamenalo 23. místo v celkovém pořadí a 4. pozici v kategorii LMP1.
Toshio Sato, president týmu: „Bylo to velmi dramatické, ale nejdůležitější je, že je José María López v pořádku. Navzdory výkonům v kvalifikaci jsme věděli, že v závodě Porsche tolik ztrácet nebude. Celý tým pracoval dobře, od začátku, až do konce. Samozřejmě je pro nás zklamání, že v cíli nejsou oba naše vozy na pódiu, ale jsem hrdý na výkon celého týmu. V prvé řadě chci vyzdvihnout výkon mechaniků, kterým se podařilo zprovoznit vůz po nehodě a vrátit jej zpátky na trať. S naší aerospcifikací pro vysoký přítlak jsem celkově spokojený, tento týden jsme předvedli velmi konkurenceschopné výkony. Nyní vše musíme doladit před dalším závodem ve SPA-Francorchamps, kde očekáváme další těsný souboj s Porsche.“
Mike Conway (Toyota TS050 Hybrid #7): „Výborný výkon #8, odvedli skvělou práci. První stint jsem měl dobrý, ale pak se objevily problémy se stabilizátorem. To výrazně ovlivnilo Kamuiovu jízdu a nakonec to vedlo k nehodě, kterou měl José María na mokru. Naštěstí to přečkal v pohodě. Mechanici odvedli senzační výkon a dostali auto zpátky na trať, za to jim patří velký dík. Byl to tvrdý víkend, měli jsme dobře připravený vůz a teď se již chystáme do SPA-Francorchamps.“
Kamui Kobayashi (Toyota TS050 Hybrid #7): „Gratuluji všem od #8 za jejich vítězství. My jsme dosáhli nejlepšího výkonu v kvalifikaci a vedli jsme i v první části závodu. Bohužel na konci Mikova prvního stintu odešel stabilizátor a to poznamenalo naši další jízdu. Auto ztratilo vyvážení a stabilitu. Je to škoda, přišli jsme o dobrý výsledek. Ukázali jsme naši výkonnost a vrátíme se v dalším závodě.“
José María López (Toyota TS050 Hybrid #7): „Závod začal dobře, ale na konci Mikova stintu nastal problém se stabilizátorem. Kamui odvedl skvělou práci, že nás udržel v závodě a já jsem si mohl vyjet ke svému stintu. Začalo pršet a já se blížil ke Copse. Myslím si, že to byla kombinace všeho, nefunkční stabilizátor, mokro a v okamžiku, kdy jsem se dotkl brzdy, škrtnul jsem kolem o obrubník a už se to vezlo. Náraz to byl pořádný, zpočátku jsem cítil i nějakou bolest, ale testy neukázaly žádný problém. Cítím se připravený na další závod.“
Sébastien Buemi (Toyota TS050 Hybrid #8): „Jsem velmi rád za toto vítězství. Od toho posledního uběhla už dlouhá doba, takže je to skvělé zahájení nové sezóny. Byl to těžký závod se šťastným koncem. Vůz byl rychlý a podařilo se nám do posledního stintu vyjet na čerstvých pneumatikách, což nám dalo rozhodující výhodu. Když jsem předjel Porsche, věděl jsem, že je to moje poslední šance. Oni byli na rovinkách rychlejší, díky aeru, takže jsem to musel zkusit a naštěstí to vyšlo.“
Anthony Davidson (Toyota TS050 Hybrid #8): „Je to úžasné, že naše posádka konečně dosáhla vítězství v závodě. Ale museli jsme si to dnes tvrdě odpracovat. Zvolili jsme správnou strategii v proměnlivých podmínkách i když jsme měli smůlu s výjezdem safety caru. Seb se na konci závodu ocitl pod velkým tlakem, ale zvládl to perfektně. Kazuki a já jsme ho podporovali z boxů a on to zajel skvěle. Nemůžeme být šťastnější.“
Kazuki Nakajima (Toyota TS050 Hybrid #8): „Jsem za toto vítězství hodně rád, protože je to s Anthonym a Sébastienem naše první společná výhra. A to spolu jezdíme už od roku 2015. Závod byl ve skutečnosti těžší, než se na první pohled mohlo zdát. Měli jsme velkou smůlu se safety carem a také na mokru to bylo velmi těžké. Měli jsme dobře připravené auto, ale u Porsche také nezaháleli a udělali nám to velmi těžké. V závěru odvedl Seb skvělou práci, věřili jsme mu, ale vůbec to nebylo snadné sledovat závěrečná kola.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.