Závod v Silverstone měl být jasnou záležitostí Toyoty. Místo toho však japonský tým předvedl výkon, který jej může v konečném součtu ještě hodně mrzet.
Kvalifikace v Silverstone se stala jasnou záležitostí týmu Toyota GAZOO Racing. Zpočátku se zdálo, že si prototypy TS050 Hybrid bez problému jedou pro jasné vítězství a otázkou bylo jen v jakém pořadí projedou cílem. Koncem první hodiny závodu se na okruh sneslo pár dešťových kapek, které jakoby začaly smývat z jízdní dráhy Toyoty šťastnou stopu. U vozu #7, který v tu chvíli řídil Kamui Kobayashi se projevily problémy se stabilizátorem, japonský jezdec musel zpomalit a propadl se na čtvrté místo průběžného pořadí.
Po dvou hodinách se počasí dále zhoršilo a Porsche povolalo oba své vozy k výměně pneumatik. Naopak u Toyoty se rozhodli riskovat a ponechali své jezdce na trati. Tento risk však vedl pouze ke Kobayashimu výletu mimo trať a náskok druhého vozu TS050 Hybrid se rázem smrskl na několik sekund. Déšť ale netrval moc dlouho, trať začala znovu rychle osychat a Porsche muselo znovu k mechanikům, tentokrát pro suché slicky. Avšak vzápětí přišel další déšť, který vystavil stopku prototypu TS050 Hybrid #7. Při brždění se José María Lópezovi zablokovala zadní kola a neovladatelný prototyp se zastavil až o bezpečnostní bariéru. Náraz zdemoloval čelní partie a podepsal se i na opačné straně vozu. Na trať vyjel safety car a náskok druhé Toyoty #8 se rázem vypařil.
V poslední třetině závodu byli diváci svědky těsného souboje na čele, ve kterém zbylá Toyota tahala za kratší konec, ale štěstí se nakonec přeci jen k Toyotě obrátilo čelem. Po poslední zastávce v boxech se Porsche #2 vynořilo zpátky na druhém místě, jen několik málo sekund za Toyotou #8. V té chvíli se na okruh znovu snesla mírná aprílová sprška, ve které Sebastien Buemi zajel několik rychlých kol a uhájil první místo před zle dotírajícím soupeřem. Rozdíl v cíli činil pouhých 6,173 sec.
Havárií pochroumaná Toyota #7 se nakonec dostala do boxů, kde se ji mechanikům podařilo uvést do použitelného stavu. Oprava japonskému týmu zabrala dlouhých 66 minut, ale i tak se opravený vůz vydal zpátky na trať, aby zůstal klasifikován. V cíli to, po ztrátě 38 kol na vítěze, znamenalo 23. místo v celkovém pořadí a 4. pozici v kategorii LMP1.
Toshio Sato, president týmu: „Bylo to velmi dramatické, ale nejdůležitější je, že je José María López v pořádku. Navzdory výkonům v kvalifikaci jsme věděli, že v závodě Porsche tolik ztrácet nebude. Celý tým pracoval dobře, od začátku, až do konce. Samozřejmě je pro nás zklamání, že v cíli nejsou oba naše vozy na pódiu, ale jsem hrdý na výkon celého týmu. V prvé řadě chci vyzdvihnout výkon mechaniků, kterým se podařilo zprovoznit vůz po nehodě a vrátit jej zpátky na trať. S naší aerospcifikací pro vysoký přítlak jsem celkově spokojený, tento týden jsme předvedli velmi konkurenceschopné výkony. Nyní vše musíme doladit před dalším závodem ve SPA-Francorchamps, kde očekáváme další těsný souboj s Porsche.“
Mike Conway (Toyota TS050 Hybrid #7): „Výborný výkon #8, odvedli skvělou práci. První stint jsem měl dobrý, ale pak se objevily problémy se stabilizátorem. To výrazně ovlivnilo Kamuiovu jízdu a nakonec to vedlo k nehodě, kterou měl José María na mokru. Naštěstí to přečkal v pohodě. Mechanici odvedli senzační výkon a dostali auto zpátky na trať, za to jim patří velký dík. Byl to tvrdý víkend, měli jsme dobře připravený vůz a teď se již chystáme do SPA-Francorchamps.“
Kamui Kobayashi (Toyota TS050 Hybrid #7): „Gratuluji všem od #8 za jejich vítězství. My jsme dosáhli nejlepšího výkonu v kvalifikaci a vedli jsme i v první části závodu. Bohužel na konci Mikova prvního stintu odešel stabilizátor a to poznamenalo naši další jízdu. Auto ztratilo vyvážení a stabilitu. Je to škoda, přišli jsme o dobrý výsledek. Ukázali jsme naši výkonnost a vrátíme se v dalším závodě.“
José María López (Toyota TS050 Hybrid #7): „Závod začal dobře, ale na konci Mikova stintu nastal problém se stabilizátorem. Kamui odvedl skvělou práci, že nás udržel v závodě a já jsem si mohl vyjet ke svému stintu. Začalo pršet a já se blížil ke Copse. Myslím si, že to byla kombinace všeho, nefunkční stabilizátor, mokro a v okamžiku, kdy jsem se dotkl brzdy, škrtnul jsem kolem o obrubník a už se to vezlo. Náraz to byl pořádný, zpočátku jsem cítil i nějakou bolest, ale testy neukázaly žádný problém. Cítím se připravený na další závod.“
Sébastien Buemi (Toyota TS050 Hybrid #8): „Jsem velmi rád za toto vítězství. Od toho posledního uběhla už dlouhá doba, takže je to skvělé zahájení nové sezóny. Byl to těžký závod se šťastným koncem. Vůz byl rychlý a podařilo se nám do posledního stintu vyjet na čerstvých pneumatikách, což nám dalo rozhodující výhodu. Když jsem předjel Porsche, věděl jsem, že je to moje poslední šance. Oni byli na rovinkách rychlejší, díky aeru, takže jsem to musel zkusit a naštěstí to vyšlo.“
Anthony Davidson (Toyota TS050 Hybrid #8): „Je to úžasné, že naše posádka konečně dosáhla vítězství v závodě. Ale museli jsme si to dnes tvrdě odpracovat. Zvolili jsme správnou strategii v proměnlivých podmínkách i když jsme měli smůlu s výjezdem safety caru. Seb se na konci závodu ocitl pod velkým tlakem, ale zvládl to perfektně. Kazuki a já jsme ho podporovali z boxů a on to zajel skvěle. Nemůžeme být šťastnější.“
Kazuki Nakajima (Toyota TS050 Hybrid #8): „Jsem za toto vítězství hodně rád, protože je to s Anthonym a Sébastienem naše první společná výhra. A to spolu jezdíme už od roku 2015. Závod byl ve skutečnosti těžší, než se na první pohled mohlo zdát. Měli jsme velkou smůlu se safety carem a také na mokru to bylo velmi těžké. Měli jsme dobře připravené auto, ale u Porsche také nezaháleli a udělali nám to velmi těžké. V závěru odvedl Seb skvělou práci, věřili jsme mu, ale vůbec to nebylo snadné sledovat závěrečná kola.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?