Na městské trati v Marakeši odstartovala sezona světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. Během úvodního podniku jsme se příliš dramatických závodů nedočkali a pro vítězství si dojeli Esteban Guerrieri a Tiago Monteiro.
Měli to být Yann Ehrlacher a Rio Michigami, kteří si zajistili první řadu v prvním závodě letošní sezony. Oba však včera po kvalifikaci zaváhali, nedojeli k "pokvalifikační" přejímce a jak Francouz, tak i Japonec byli za tento prohřešek diskvalifikování.
Pole position v prvním závodě tak spadla do klína Coronelovi, za kterým startoval Guerrieri.
Hned po startu prvního závodu došlo ke kolizi Filippiho a Ehrlachera na startovním roštu a na trať byl tak povolán safety car.
Během safety car fáze došlo ke kuriózní situaci, kdy Rob Huff zajel do boxů kvůli technické závadě na svém voze, nicméně ostatní jezdci jej následovali. Nutno podotknout, že úvodní kola safety car fáze projížděli jezdci právě boxovou uličkou kvůli odklízení vozů ze startovního roštu a jezdec týmu Münnich Motorsport jim tak nejspíš trochu popletl hlavy.
Startovní pole se tak rozpadlo na dvě skupinky, přičemž tu první vedl Tom Coronel. Zkušený Nizozemec však ve vedení dlouho nevydržel a kvůli přehřívajícím se brzdám přišel o mnoho pozic.
Do vedení se tak dostal Argentinec Guerrieri a celkem s přehledem v závodě zvítězil. Druhý v pořadí Thed Björk sice jezdci týmu Campos Racing dlouho dýchal na záda, ale ani jednou se nedostal tak blízko, aby na Argentince zaútočil. Tuto dvojici pak na stupních vítězů doplnil domácí hrdina Mehdi Bennani.
Za třemi nejlepšími se pak seřadili Catsburg a tovární jezdci Hondy Michelisz a Monteiro.
Pokud první závod nenabídl mnoho akce, během druhého se fanoušci téměř ukousali nudou.
Zajímavý byl snad jen boj Toma Coronela s Robem Huffem o osmé místo. Huff si sice dost ostře stěžoval na to, že ho Coronel blokuje, nicméně britský jezdec se ani nedostal k pokusu o útok.
Mezitím se na čele nikým nerušeni "vozili" tovární jezdci Hondy Tiago Monteiro s Norbertem Micheliszem, kteří vyjeli japonské automobilce double. Pro třetí místo si dojel Néstor Girolami, následován Bennanim, Catsburgem a Chiltonem.
Druhý podnik FIA WTCC proběhne za tři týdny na italské Monze.
Výsledky prvního závoduVýsledky hlavního závodu
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.