WTCC: V Maroku začala nová sezona. Vítězství si rozdělili Guerrieri a Monteiro

Tiago Monteiro
Tiago Monteiro, foto: Honda
iMotorSport.cz 9. dubna 2017 20:45
Sdílej:

Na městské trati v Marakeši odstartovala sezona světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. Během úvodního podniku jsme se příliš dramatických závodů nedočkali a pro vítězství si dojeli Esteban Guerrieri a Tiago Monteiro.

Měli to být Yann Ehrlacher a Rio Michigami, kteří si zajistili první řadu v prvním závodě letošní sezony. Oba však včera po kvalifikaci zaváhali, nedojeli k "pokvalifikační" přejímce a jak Francouz, tak i Japonec byli za tento prohřešek diskvalifikování.

Pole position v prvním závodě tak spadla do klína Coronelovi, za kterým startoval Guerrieri. 

Hned po startu prvního závodu došlo ke kolizi Filippiho a Ehrlachera na startovním roštu a na trať byl tak povolán safety car.

Během safety car fáze došlo ke kuriózní situaci, kdy Rob Huff zajel do boxů kvůli technické závadě na svém voze, nicméně ostatní jezdci jej následovali. Nutno podotknout, že úvodní kola safety car fáze projížděli jezdci právě boxovou uličkou kvůli odklízení vozů ze startovního roštu a jezdec týmu Münnich Motorsport jim tak nejspíš trochu popletl hlavy.

Startovní pole se tak rozpadlo na dvě skupinky, přičemž tu první vedl Tom Coronel. Zkušený Nizozemec však ve vedení dlouho nevydržel a kvůli přehřívajícím se brzdám přišel o mnoho pozic.

Do vedení se tak dostal Argentinec Guerrieri a celkem s přehledem v závodě zvítězil. Druhý v pořadí Thed Björk sice jezdci týmu Campos Racing dlouho dýchal na záda, ale ani jednou se nedostal tak blízko, aby na Argentince zaútočil. Tuto dvojici pak na stupních vítězů doplnil domácí hrdina Mehdi Bennani.

Za třemi nejlepšími se pak seřadili Catsburg a tovární jezdci Hondy Michelisz a Monteiro.

Pokud první závod nenabídl mnoho akce, během druhého se fanoušci téměř ukousali nudou.

Zajímavý byl snad jen boj Toma Coronela s Robem Huffem o osmé místo. Huff si sice dost ostře stěžoval na to, že ho Coronel blokuje, nicméně britský jezdec se ani nedostal k pokusu o útok.

Mezitím se na čele nikým nerušeni "vozili" tovární jezdci Hondy Tiago Monteiro s Norbertem Micheliszem, kteří vyjeli japonské automobilce double. Pro třetí místo si dojel Néstor Girolami, následován Bennanim, Catsburgem a Chiltonem.

Druhý podnik FIA WTCC proběhne za tři týdny na italské Monze.

Výsledky prvního závoduVýsledky hlavního závodu

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.