Na městské trati v Marakeši odstartovala sezona světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. Během úvodního podniku jsme se příliš dramatických závodů nedočkali a pro vítězství si dojeli Esteban Guerrieri a Tiago Monteiro.
Měli to být Yann Ehrlacher a Rio Michigami, kteří si zajistili první řadu v prvním závodě letošní sezony. Oba však včera po kvalifikaci zaváhali, nedojeli k "pokvalifikační" přejímce a jak Francouz, tak i Japonec byli za tento prohřešek diskvalifikování.
Pole position v prvním závodě tak spadla do klína Coronelovi, za kterým startoval Guerrieri.
Hned po startu prvního závodu došlo ke kolizi Filippiho a Ehrlachera na startovním roštu a na trať byl tak povolán safety car.
Během safety car fáze došlo ke kuriózní situaci, kdy Rob Huff zajel do boxů kvůli technické závadě na svém voze, nicméně ostatní jezdci jej následovali. Nutno podotknout, že úvodní kola safety car fáze projížděli jezdci právě boxovou uličkou kvůli odklízení vozů ze startovního roštu a jezdec týmu Münnich Motorsport jim tak nejspíš trochu popletl hlavy.
Startovní pole se tak rozpadlo na dvě skupinky, přičemž tu první vedl Tom Coronel. Zkušený Nizozemec však ve vedení dlouho nevydržel a kvůli přehřívajícím se brzdám přišel o mnoho pozic.
Do vedení se tak dostal Argentinec Guerrieri a celkem s přehledem v závodě zvítězil. Druhý v pořadí Thed Björk sice jezdci týmu Campos Racing dlouho dýchal na záda, ale ani jednou se nedostal tak blízko, aby na Argentince zaútočil. Tuto dvojici pak na stupních vítězů doplnil domácí hrdina Mehdi Bennani.
Za třemi nejlepšími se pak seřadili Catsburg a tovární jezdci Hondy Michelisz a Monteiro.
Pokud první závod nenabídl mnoho akce, během druhého se fanoušci téměř ukousali nudou.
Zajímavý byl snad jen boj Toma Coronela s Robem Huffem o osmé místo. Huff si sice dost ostře stěžoval na to, že ho Coronel blokuje, nicméně britský jezdec se ani nedostal k pokusu o útok.
Mezitím se na čele nikým nerušeni "vozili" tovární jezdci Hondy Tiago Monteiro s Norbertem Micheliszem, kteří vyjeli japonské automobilce double. Pro třetí místo si dojel Néstor Girolami, následován Bennanim, Catsburgem a Chiltonem.
Druhý podnik FIA WTCC proběhne za tři týdny na italské Monze.
Výsledky prvního závoduVýsledky hlavního závodu
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?