Na městské trati v Marakeši odstartovala sezona světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. Během úvodního podniku jsme se příliš dramatických závodů nedočkali a pro vítězství si dojeli Esteban Guerrieri a Tiago Monteiro.
Měli to být Yann Ehrlacher a Rio Michigami, kteří si zajistili první řadu v prvním závodě letošní sezony. Oba však včera po kvalifikaci zaváhali, nedojeli k "pokvalifikační" přejímce a jak Francouz, tak i Japonec byli za tento prohřešek diskvalifikování.
Pole position v prvním závodě tak spadla do klína Coronelovi, za kterým startoval Guerrieri.
Hned po startu prvního závodu došlo ke kolizi Filippiho a Ehrlachera na startovním roštu a na trať byl tak povolán safety car.
Během safety car fáze došlo ke kuriózní situaci, kdy Rob Huff zajel do boxů kvůli technické závadě na svém voze, nicméně ostatní jezdci jej následovali. Nutno podotknout, že úvodní kola safety car fáze projížděli jezdci právě boxovou uličkou kvůli odklízení vozů ze startovního roštu a jezdec týmu Münnich Motorsport jim tak nejspíš trochu popletl hlavy.
Startovní pole se tak rozpadlo na dvě skupinky, přičemž tu první vedl Tom Coronel. Zkušený Nizozemec však ve vedení dlouho nevydržel a kvůli přehřívajícím se brzdám přišel o mnoho pozic.
Do vedení se tak dostal Argentinec Guerrieri a celkem s přehledem v závodě zvítězil. Druhý v pořadí Thed Björk sice jezdci týmu Campos Racing dlouho dýchal na záda, ale ani jednou se nedostal tak blízko, aby na Argentince zaútočil. Tuto dvojici pak na stupních vítězů doplnil domácí hrdina Mehdi Bennani.
Za třemi nejlepšími se pak seřadili Catsburg a tovární jezdci Hondy Michelisz a Monteiro.
Pokud první závod nenabídl mnoho akce, během druhého se fanoušci téměř ukousali nudou.
Zajímavý byl snad jen boj Toma Coronela s Robem Huffem o osmé místo. Huff si sice dost ostře stěžoval na to, že ho Coronel blokuje, nicméně britský jezdec se ani nedostal k pokusu o útok.
Mezitím se na čele nikým nerušeni "vozili" tovární jezdci Hondy Tiago Monteiro s Norbertem Micheliszem, kteří vyjeli japonské automobilce double. Pro třetí místo si dojel Néstor Girolami, následován Bennanim, Catsburgem a Chiltonem.
Druhý podnik FIA WTCC proběhne za tři týdny na italské Monze.
Výsledky prvního závoduVýsledky hlavního závodu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?