Na městské trati v Marakeši odstartovala sezona světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. Během úvodního podniku jsme se příliš dramatických závodů nedočkali a pro vítězství si dojeli Esteban Guerrieri a Tiago Monteiro.
Měli to být Yann Ehrlacher a Rio Michigami, kteří si zajistili první řadu v prvním závodě letošní sezony. Oba však včera po kvalifikaci zaváhali, nedojeli k "pokvalifikační" přejímce a jak Francouz, tak i Japonec byli za tento prohřešek diskvalifikování.
Pole position v prvním závodě tak spadla do klína Coronelovi, za kterým startoval Guerrieri.
Hned po startu prvního závodu došlo ke kolizi Filippiho a Ehrlachera na startovním roštu a na trať byl tak povolán safety car.
Během safety car fáze došlo ke kuriózní situaci, kdy Rob Huff zajel do boxů kvůli technické závadě na svém voze, nicméně ostatní jezdci jej následovali. Nutno podotknout, že úvodní kola safety car fáze projížděli jezdci právě boxovou uličkou kvůli odklízení vozů ze startovního roštu a jezdec týmu Münnich Motorsport jim tak nejspíš trochu popletl hlavy.
Startovní pole se tak rozpadlo na dvě skupinky, přičemž tu první vedl Tom Coronel. Zkušený Nizozemec však ve vedení dlouho nevydržel a kvůli přehřívajícím se brzdám přišel o mnoho pozic.
Do vedení se tak dostal Argentinec Guerrieri a celkem s přehledem v závodě zvítězil. Druhý v pořadí Thed Björk sice jezdci týmu Campos Racing dlouho dýchal na záda, ale ani jednou se nedostal tak blízko, aby na Argentince zaútočil. Tuto dvojici pak na stupních vítězů doplnil domácí hrdina Mehdi Bennani.
Za třemi nejlepšími se pak seřadili Catsburg a tovární jezdci Hondy Michelisz a Monteiro.
Pokud první závod nenabídl mnoho akce, během druhého se fanoušci téměř ukousali nudou.
Zajímavý byl snad jen boj Toma Coronela s Robem Huffem o osmé místo. Huff si sice dost ostře stěžoval na to, že ho Coronel blokuje, nicméně britský jezdec se ani nedostal k pokusu o útok.
Mezitím se na čele nikým nerušeni "vozili" tovární jezdci Hondy Tiago Monteiro s Norbertem Micheliszem, kteří vyjeli japonské automobilce double. Pro třetí místo si dojel Néstor Girolami, následován Bennanim, Catsburgem a Chiltonem.
Druhý podnik FIA WTCC proběhne za tři týdny na italské Monze.
Výsledky prvního závoduVýsledky hlavního závodu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?