V Marakeši odstartovala sezona světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. V betonovém korytu okruhu Moulaye El Hassana si v kvalifikaci vyjel první startovní pozici pro zítřejší hlavní závod Tiago Monteiro.
Tiago Monteiro během kvalifikačního klání zajel nejrychlejší čas dnešního vůbec a díky tomu zítra v hlavním závodě odstartuje z pole position.
Skvělým časem se však blýskl i Argeninec Néstor Girolami, který se jako jediný z trojice továrních jezdců značky Volvo, dostal do poslední části kvalifikace. Na Monteira však ani on nestačil a zítra odstartuje ze druhé příčky.
Úspěch Hondy podtrhl třetím místem Norbert Michelisz. Nejrychlejším soukromníkem byl, podle očekávání, čtvrtý Rob Huff. Britův start sezony však byl mnohem dramatičtější, než by si sám "Huffy" představoval. Jeho Citröen C-Elysée totiž neprošel kvůli nehomologovaným bezpečnostním pásům páteční technickou přejímkou a hrozilo, že Huff v Maroku vůbec nenastoupí. V sobotu však vůz týmu Münnich Motorsport prošel dodatečnou přejímkou a Huff mohl nastoupit i do druhého tréninku.
Páté místo zaznamenal domácí miláček Mehdi Bennani. Za marockým jezdcem se pak seřadili zbývající jezdci týmu Polestar Cyan Racing v pořadí Catsburg, Björk.
Tom Chilton zajel osmý nejrychlejší čas, tovární jezdec Hondy Ryo Michigami skončil devátý a nejrychlejší desítku uzavřel Yann Ehrlacher, kterého tak během svého prvního závodu ve WTCC čeká start z pole position díky obrácenému roštu v prvním závodě.
Do týmové časovky MAC3 vůbec poprvé nastoupil tovární tým automobilky Volvo a hned z toho bylo vítězství. Trojice Börk, Girolami a Catsburg pokořila tovární tým Hondy o sedm desetin sekundy.
Závody startují v 17:30, resp. 18:30 a můžete je sledovat živě na Eurosportu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?