V Marakeši odstartovala sezona světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC. V betonovém korytu okruhu Moulaye El Hassana si v kvalifikaci vyjel první startovní pozici pro zítřejší hlavní závod Tiago Monteiro.
Tiago Monteiro během kvalifikačního klání zajel nejrychlejší čas dnešního vůbec a díky tomu zítra v hlavním závodě odstartuje z pole position.
Skvělým časem se však blýskl i Argeninec Néstor Girolami, který se jako jediný z trojice továrních jezdců značky Volvo, dostal do poslední části kvalifikace. Na Monteira však ani on nestačil a zítra odstartuje ze druhé příčky.
Úspěch Hondy podtrhl třetím místem Norbert Michelisz. Nejrychlejším soukromníkem byl, podle očekávání, čtvrtý Rob Huff. Britův start sezony však byl mnohem dramatičtější, než by si sám "Huffy" představoval. Jeho Citröen C-Elysée totiž neprošel kvůli nehomologovaným bezpečnostním pásům páteční technickou přejímkou a hrozilo, že Huff v Maroku vůbec nenastoupí. V sobotu však vůz týmu Münnich Motorsport prošel dodatečnou přejímkou a Huff mohl nastoupit i do druhého tréninku.
Páté místo zaznamenal domácí miláček Mehdi Bennani. Za marockým jezdcem se pak seřadili zbývající jezdci týmu Polestar Cyan Racing v pořadí Catsburg, Björk.
Tom Chilton zajel osmý nejrychlejší čas, tovární jezdec Hondy Ryo Michigami skončil devátý a nejrychlejší desítku uzavřel Yann Ehrlacher, kterého tak během svého prvního závodu ve WTCC čeká start z pole position díky obrácenému roštu v prvním závodě.
Do týmové časovky MAC3 vůbec poprvé nastoupil tovární tým automobilky Volvo a hned z toho bylo vítězství. Trojice Börk, Girolami a Catsburg pokořila tovární tým Hondy o sedm desetin sekundy.
Závody startují v 17:30, resp. 18:30 a můžete je sledovat živě na Eurosportu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?