Ve středu byl nejrychlejší během testu na Hockenheimu Robert Wickens s Mercedesem. Kanaďan tak podtrhl formu Mercedesu, který zatím zaznamenal nejrychlejší čas ve všech třech dnech.
Německá série cestovních vozů má v tomto týdnu na plánu testování. Dnešním dnem se testování dostalo do své druhé půle, vozy na trati Hockenheimring uvidíme ještě zítra.
S ohledem na dosahované časy zatím můžeme soudit, že je na tom letos velmi dobře Mercedes - i když jde o testy a z časů bychom neměli vyvozovat velké závěry. Značka s trojcípou hvězdou ve znaku zaznamenala díky Paffettovi nejrychlejší čas v předešlých dvou dnech, dnes byl nejrychlejší Robert Wickens (1:30,517 min.).
Také pokud jde o absolvovaná kola, tak se jezdci Mercedesu umístili na špici - nejvíce jich ujel Auer (166) následovaný Wickensem (134). U Mercedesu se dnes vystřídali dokonce 4 jezdci za volanty vozů - v jednom z nich jezdil dopoledne Maro Engel, odpoledne do něj usedl Paul di Resta. "Měl jsem skvělý den, když jsem jezdil poprvé s novým autem. Najel jsem 1 000 kilometrů za den a půl," řekl Maro Engel.
Prapor Audi držel nejvýše Jamie Green s celkově druhým nejlepším časem. Třetí byl Nico Müller taktéž na Audi: "Dnes jsme zvládli dobře projít naplánovaný testovací program. Z dnešního dne jsme dokázali získat zhruba 99 % možného. Ve srovnání se včerejškem jsme udělali pár dobrých kroků vpřed. Pořád je ale prostor ke zlepšení," hodnotil mladý Švýcar. Audi si dnes vyzkoušel také nováček v DTM, Loic Duval.
U BMW den nebyl tolik pozitivní. Minimálně jednu M4 DTM potkaly technické problémy. Už včera bylo auto Tima Glocka zatlačeno po pouhých třech odjetých kolech do boxů s poruchou motoru. S vozy BMW dnes testovali Augusto Farfus, Bruno Spengler a úřadující šampion DTM, Marco Wittmann.
Hockenheimring, 3. den, časy testů:01. Robert Wickens (Mercedes) - 1:30,517 min. - 134 kol02. Jamie Green (Audi) - 1:30,865 - 131 kol03. Nico Müller (Audi) - 1:30,880 - 128 kol04. Lucas Auer (Mercedes) - 1:30,943 - 166 kol05. Maro Engel (Mercedes) - 1:31,080 - 62 kol06. Augusto Farfus (BMW) - 1:31,454 - 107 kol07. Paul di Resta (Mercedes) - 1:31,499 - 104 kol08. Loic Duval (Audi) - 1:31,584 - 96 kol09. Bruno Spengler (BMW) - 1:31,620 - 109 kol10. Marco Wittmann (BMW) - 1:31,742 - 77 kol
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?