Mercedes zatím během společných testů válí a Gary Paffett už druhý den po sobě opanoval tabulku s nejrychlejšími časy. Nicméně Audi a BMW nezaostávají o moc.
Sezona 2017 se již blíží, ale před jejím startem je třeba nový materiál pořádně otestovat. Proto se značky sešly v Německu na Hockenheimringu. Čtyřdenní oficiální testování pod hlavičkou ITR má za sebou druhý den. A stejně jako včera měl i dnes nejrychlejší čas na svém kontě Gary Paffett. Zkušený harcovník v kádru Mercedesu tak byl nejrychlejším mužem svého týmu a celkově toho v zimě pro Mercedes natestoval nejvíce.
36letý nejzkušenější pilot týmu HWA si tak před sezonou může důvěřovat. S dnešním časem, který měl hodnotu 1:30,450 min. navíc dokázal Brit zajet o skoro vteřinu rychleji než včera (včerejším maximem bylo 1:31,436 min.). Není bez zajímavosti, že Gary Paffett si tímto časem připsal rekord DTM na tomto okruhu.
Druhý nejrychlejší čas zajel Nico Müller s Audi, když zajel kolo za 1:30,822 min. "Nová RS 5 DTM nejen, že vypadá dobře, ale je také velká zábava s ní jezdit," řekl Nico Müller po dnešním testu. "Zatímco ráno jsme zkoušeli spíše kratší výjezdy, tak odpoledne jsme zkoušeli spíše delší výjezdy. Samozřejmě je toho ještě hodně na práci. Těším se tak už na pokroky v dalších dnech," zakončil Švýcar. Kromě Müllera jsme dnes ve speciálech Audi viděli také René Rasta a Mika Rockenfellera. Ingolstadtští tak na dnešek nominovali přesně ty tři jezdce, kteří se nesvezli včera. U Audi dnes zkoušeli jak závodní simulaci, tak také například startovací procedury.
Nejrychlejším mužem na BMW byl Tom Blomqvist. Čas mladého Brita měl hodnotu 1:30,839 a stačil na třetí místo. Všichni tři výrobci tak byli v TOP3. Další dva piloti mnichovské značky, Maxime Martin a Timo Glock, dnešní výsledkovou listinu ale uzavírali. Na druhou stranu musíme poznamenat, že ve srovnání s ostatními měli jen velmi málo kol na svém kontě (Glock za celý den jen 4!). U Mercedesu kromě již zmiňovaného Paffeta dnes dostali šanci ještě Edoardo Mortara a Maro Engel. Zítra bychom se měli dočkat určitě Roberta Wickense, ten totiž převezme stuttartské auto po Garym Paffettovi, který jezdil dnes i včera.
Hockenheimring, 2. den, časy testů:1. Gary Paffett (Mercedes) - 1:30.450 min. - 143 kol2. Nico Müller (Audi) - 1:30.882 min. - 148 kol3. Tom Blomqvist (BMW) - 1:30.839 min. - 75 kol4. Mike Rockenfeller (Audi) - 1.31.030 min. - 128 kol5. Edo Mortara (Mercedes) - 1:31.202 min. - 117 kol6. Maro Engel (Mercedes) - 1:31.411 min. - 157 kol7. Rene Rast (Audi) - 1:31.613 min. - 143 kol8. Maxime Martin (BMW) - 1:31.851 min. - 46 kol9. Timo Glock (BMW) - 1:34.393 min. - 4 kola
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.