Mercedes zatím během společných testů válí a Gary Paffett už druhý den po sobě opanoval tabulku s nejrychlejšími časy. Nicméně Audi a BMW nezaostávají o moc.
Sezona 2017 se již blíží, ale před jejím startem je třeba nový materiál pořádně otestovat. Proto se značky sešly v Německu na Hockenheimringu. Čtyřdenní oficiální testování pod hlavičkou ITR má za sebou druhý den. A stejně jako včera měl i dnes nejrychlejší čas na svém kontě Gary Paffett. Zkušený harcovník v kádru Mercedesu tak byl nejrychlejším mužem svého týmu a celkově toho v zimě pro Mercedes natestoval nejvíce.
36letý nejzkušenější pilot týmu HWA si tak před sezonou může důvěřovat. S dnešním časem, který měl hodnotu 1:30,450 min. navíc dokázal Brit zajet o skoro vteřinu rychleji než včera (včerejším maximem bylo 1:31,436 min.). Není bez zajímavosti, že Gary Paffett si tímto časem připsal rekord DTM na tomto okruhu.
Druhý nejrychlejší čas zajel Nico Müller s Audi, když zajel kolo za 1:30,822 min. "Nová RS 5 DTM nejen, že vypadá dobře, ale je také velká zábava s ní jezdit," řekl Nico Müller po dnešním testu. "Zatímco ráno jsme zkoušeli spíše kratší výjezdy, tak odpoledne jsme zkoušeli spíše delší výjezdy. Samozřejmě je toho ještě hodně na práci. Těším se tak už na pokroky v dalších dnech," zakončil Švýcar. Kromě Müllera jsme dnes ve speciálech Audi viděli také René Rasta a Mika Rockenfellera. Ingolstadtští tak na dnešek nominovali přesně ty tři jezdce, kteří se nesvezli včera. U Audi dnes zkoušeli jak závodní simulaci, tak také například startovací procedury.
Nejrychlejším mužem na BMW byl Tom Blomqvist. Čas mladého Brita měl hodnotu 1:30,839 a stačil na třetí místo. Všichni tři výrobci tak byli v TOP3. Další dva piloti mnichovské značky, Maxime Martin a Timo Glock, dnešní výsledkovou listinu ale uzavírali. Na druhou stranu musíme poznamenat, že ve srovnání s ostatními měli jen velmi málo kol na svém kontě (Glock za celý den jen 4!). U Mercedesu kromě již zmiňovaného Paffeta dnes dostali šanci ještě Edoardo Mortara a Maro Engel. Zítra bychom se měli dočkat určitě Roberta Wickense, ten totiž převezme stuttartské auto po Garym Paffettovi, který jezdil dnes i včera.
Hockenheimring, 2. den, časy testů:1. Gary Paffett (Mercedes) - 1:30.450 min. - 143 kol2. Nico Müller (Audi) - 1:30.882 min. - 148 kol3. Tom Blomqvist (BMW) - 1:30.839 min. - 75 kol4. Mike Rockenfeller (Audi) - 1.31.030 min. - 128 kol5. Edo Mortara (Mercedes) - 1:31.202 min. - 117 kol6. Maro Engel (Mercedes) - 1:31.411 min. - 157 kol7. Rene Rast (Audi) - 1:31.613 min. - 143 kol8. Maxime Martin (BMW) - 1:31.851 min. - 46 kol9. Timo Glock (BMW) - 1:34.393 min. - 4 kola
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?