DTM: Test Hockenheim - Mercedes zvládl první den nejlépe

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iMotorSport.cz 3. dubna 2017 22:07
Sdílej:

Během dnešního prvního dne předsezonních testů na německém Hockenheimringu zajel nejrychlejší kolo Gary Paffett. Spokojený mohl být ale také jezdec Audi, Jamie Green.

Na Hockenheimu začaly v pondělí čtyřdenní oficiální, organizací ITR pořádané, předsezonní testy DTM. Na trati se samozřejmě prezentovaly vozy všech tří zúčastněných značek, Audi, BMW i Mercedes, když všichni se chtějí pochopitelně co nejlépe připravit na novou sezonu. Každá ze značek nasadila tři jezdce. 

Barvy Audi hájili v pondělí Jamie Green, Mattias Ekström a nováček v DTM, Loic Duval. "Dnes se jezdilo jen půl dne, což je při předsezonních testech velmi neobvyklé. S novým autem už jsem jezdil také během vývojové fáze v zimě. Teď je ale hezké mít možnost jej pilotovat na známé trati," řekl Jamie Green. 

Jamie tím narážel na fakt, že dosavadní předsezonní testy DTM probíhaly pouze na okruzích Portimao (Portugalsko) a Vallelunga (Itálie), až teď se tedy jezdci a týmy dostaly na okruh, na kterém mají možnost porovnání časů s loňskem, když se závody DTM ani na okruhu Portimao ani na okruhu Vallelunga samozřejmě nejezdí. "Časy na kolo vypadají velmi dobře. Už teď jezdíme v časové oblasti 31 [míněno 1 minuta, 31 vteřin a nějaké desetiny]," dodává Green.

Pro srovnání uveďme, že na finálovém závodu sezony 2016 dokázal António Félix da Costa získat pole position s časem 1:32,525 min. Nová generace aut tudíž tu starou již během prvních jízd výrazně předčila. Nejrychlejší čas zajel s Mercedesem Gary Paffett - 1:31,436 min. Následoval právě Green (1:31,742 min) a Paul di Resta s dalším Mercedesem (1:31,855 min). Nováček Mercedesu a loňský vice-mistr DTM, Edo Mortara, byl klasifikován jako šestý s časem 1:32,456 min.

BMW vyslalo na trať tuto trojici: Augusto Farfus (1:31,996 min), Maxime Martin (1:33.074 min) a Tom Blomqvist (1:33,371 min). Nejvíc kol ujel Paul di Resta, naopak nejméně Tom Blomqvist s BMW M4 DTM. 

Hockenheimring, 1. den, časy testů:01. Gary Paffett (Mercedes) - 1:31,436 min. - 63 kol02. Jaime Green (Audi) - 1:31,742 min. - 62 kol03. Paul di Resta (Mercedes) - 1:31,855 min. - 75 kol04. Mattias Ekström (Audi) - 1.31,932 min. - 73 kol05. Augusto Farfus (BMW) - 1:31,996 min. - 30 kol06. Edo Mortara (Mercedes) - 1:32,456 min. - 62 kol07. Maxime Martin (BMW) - 1:33,074 min. - 21 kol08. Tom Blomqvist (BMW) - 1:33,371 min. - 17 kol09. Loic Duval (Audi) - 1:34,204 min. - 20 kol

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.