DTM: Test Hockenheim - Mercedes zvládl první den nejlépe

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iMotorSport.cz 3. dubna 2017 22:07
Sdílej:

Během dnešního prvního dne předsezonních testů na německém Hockenheimringu zajel nejrychlejší kolo Gary Paffett. Spokojený mohl být ale také jezdec Audi, Jamie Green.

Na Hockenheimu začaly v pondělí čtyřdenní oficiální, organizací ITR pořádané, předsezonní testy DTM. Na trati se samozřejmě prezentovaly vozy všech tří zúčastněných značek, Audi, BMW i Mercedes, když všichni se chtějí pochopitelně co nejlépe připravit na novou sezonu. Každá ze značek nasadila tři jezdce. 

Barvy Audi hájili v pondělí Jamie Green, Mattias Ekström a nováček v DTM, Loic Duval. "Dnes se jezdilo jen půl dne, což je při předsezonních testech velmi neobvyklé. S novým autem už jsem jezdil také během vývojové fáze v zimě. Teď je ale hezké mít možnost jej pilotovat na známé trati," řekl Jamie Green. 

Jamie tím narážel na fakt, že dosavadní předsezonní testy DTM probíhaly pouze na okruzích Portimao (Portugalsko) a Vallelunga (Itálie), až teď se tedy jezdci a týmy dostaly na okruh, na kterém mají možnost porovnání časů s loňskem, když se závody DTM ani na okruhu Portimao ani na okruhu Vallelunga samozřejmě nejezdí. "Časy na kolo vypadají velmi dobře. Už teď jezdíme v časové oblasti 31 [míněno 1 minuta, 31 vteřin a nějaké desetiny]," dodává Green.

Pro srovnání uveďme, že na finálovém závodu sezony 2016 dokázal António Félix da Costa získat pole position s časem 1:32,525 min. Nová generace aut tudíž tu starou již během prvních jízd výrazně předčila. Nejrychlejší čas zajel s Mercedesem Gary Paffett - 1:31,436 min. Následoval právě Green (1:31,742 min) a Paul di Resta s dalším Mercedesem (1:31,855 min). Nováček Mercedesu a loňský vice-mistr DTM, Edo Mortara, byl klasifikován jako šestý s časem 1:32,456 min.

BMW vyslalo na trať tuto trojici: Augusto Farfus (1:31,996 min), Maxime Martin (1:33.074 min) a Tom Blomqvist (1:33,371 min). Nejvíc kol ujel Paul di Resta, naopak nejméně Tom Blomqvist s BMW M4 DTM. 

Hockenheimring, 1. den, časy testů:01. Gary Paffett (Mercedes) - 1:31,436 min. - 63 kol02. Jaime Green (Audi) - 1:31,742 min. - 62 kol03. Paul di Resta (Mercedes) - 1:31,855 min. - 75 kol04. Mattias Ekström (Audi) - 1.31,932 min. - 73 kol05. Augusto Farfus (BMW) - 1:31,996 min. - 30 kol06. Edo Mortara (Mercedes) - 1:32,456 min. - 62 kol07. Maxime Martin (BMW) - 1:33,074 min. - 21 kol08. Tom Blomqvist (BMW) - 1:33,371 min. - 17 kol09. Loic Duval (Audi) - 1:34,204 min. - 20 kol

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.