Během dnešního prvního dne předsezonních testů na německém Hockenheimringu zajel nejrychlejší kolo Gary Paffett. Spokojený mohl být ale také jezdec Audi, Jamie Green.
Na Hockenheimu začaly v pondělí čtyřdenní oficiální, organizací ITR pořádané, předsezonní testy DTM. Na trati se samozřejmě prezentovaly vozy všech tří zúčastněných značek, Audi, BMW i Mercedes, když všichni se chtějí pochopitelně co nejlépe připravit na novou sezonu. Každá ze značek nasadila tři jezdce.
Barvy Audi hájili v pondělí Jamie Green, Mattias Ekström a nováček v DTM, Loic Duval. "Dnes se jezdilo jen půl dne, což je při předsezonních testech velmi neobvyklé. S novým autem už jsem jezdil také během vývojové fáze v zimě. Teď je ale hezké mít možnost jej pilotovat na známé trati," řekl Jamie Green.
Jamie tím narážel na fakt, že dosavadní předsezonní testy DTM probíhaly pouze na okruzích Portimao (Portugalsko) a Vallelunga (Itálie), až teď se tedy jezdci a týmy dostaly na okruh, na kterém mají možnost porovnání časů s loňskem, když se závody DTM ani na okruhu Portimao ani na okruhu Vallelunga samozřejmě nejezdí. "Časy na kolo vypadají velmi dobře. Už teď jezdíme v časové oblasti 31 [míněno 1 minuta, 31 vteřin a nějaké desetiny]," dodává Green.
Pro srovnání uveďme, že na finálovém závodu sezony 2016 dokázal António Félix da Costa získat pole position s časem 1:32,525 min. Nová generace aut tudíž tu starou již během prvních jízd výrazně předčila. Nejrychlejší čas zajel s Mercedesem Gary Paffett - 1:31,436 min. Následoval právě Green (1:31,742 min) a Paul di Resta s dalším Mercedesem (1:31,855 min). Nováček Mercedesu a loňský vice-mistr DTM, Edo Mortara, byl klasifikován jako šestý s časem 1:32,456 min.
BMW vyslalo na trať tuto trojici: Augusto Farfus (1:31,996 min), Maxime Martin (1:33.074 min) a Tom Blomqvist (1:33,371 min). Nejvíc kol ujel Paul di Resta, naopak nejméně Tom Blomqvist s BMW M4 DTM.
Hockenheimring, 1. den, časy testů:01. Gary Paffett (Mercedes) - 1:31,436 min. - 63 kol02. Jaime Green (Audi) - 1:31,742 min. - 62 kol03. Paul di Resta (Mercedes) - 1:31,855 min. - 75 kol04. Mattias Ekström (Audi) - 1.31,932 min. - 73 kol05. Augusto Farfus (BMW) - 1:31,996 min. - 30 kol06. Edo Mortara (Mercedes) - 1:32,456 min. - 62 kol07. Maxime Martin (BMW) - 1:33,074 min. - 21 kol08. Tom Blomqvist (BMW) - 1:33,371 min. - 17 kol09. Loic Duval (Audi) - 1:34,204 min. - 20 kol
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?