Během dnešního prvního dne předsezonních testů na německém Hockenheimringu zajel nejrychlejší kolo Gary Paffett. Spokojený mohl být ale také jezdec Audi, Jamie Green.
Na Hockenheimu začaly v pondělí čtyřdenní oficiální, organizací ITR pořádané, předsezonní testy DTM. Na trati se samozřejmě prezentovaly vozy všech tří zúčastněných značek, Audi, BMW i Mercedes, když všichni se chtějí pochopitelně co nejlépe připravit na novou sezonu. Každá ze značek nasadila tři jezdce.
Barvy Audi hájili v pondělí Jamie Green, Mattias Ekström a nováček v DTM, Loic Duval. "Dnes se jezdilo jen půl dne, což je při předsezonních testech velmi neobvyklé. S novým autem už jsem jezdil také během vývojové fáze v zimě. Teď je ale hezké mít možnost jej pilotovat na známé trati," řekl Jamie Green.
Jamie tím narážel na fakt, že dosavadní předsezonní testy DTM probíhaly pouze na okruzích Portimao (Portugalsko) a Vallelunga (Itálie), až teď se tedy jezdci a týmy dostaly na okruh, na kterém mají možnost porovnání časů s loňskem, když se závody DTM ani na okruhu Portimao ani na okruhu Vallelunga samozřejmě nejezdí. "Časy na kolo vypadají velmi dobře. Už teď jezdíme v časové oblasti 31 [míněno 1 minuta, 31 vteřin a nějaké desetiny]," dodává Green.
Pro srovnání uveďme, že na finálovém závodu sezony 2016 dokázal António Félix da Costa získat pole position s časem 1:32,525 min. Nová generace aut tudíž tu starou již během prvních jízd výrazně předčila. Nejrychlejší čas zajel s Mercedesem Gary Paffett - 1:31,436 min. Následoval právě Green (1:31,742 min) a Paul di Resta s dalším Mercedesem (1:31,855 min). Nováček Mercedesu a loňský vice-mistr DTM, Edo Mortara, byl klasifikován jako šestý s časem 1:32,456 min.
BMW vyslalo na trať tuto trojici: Augusto Farfus (1:31,996 min), Maxime Martin (1:33.074 min) a Tom Blomqvist (1:33,371 min). Nejvíc kol ujel Paul di Resta, naopak nejméně Tom Blomqvist s BMW M4 DTM.
Hockenheimring, 1. den, časy testů:01. Gary Paffett (Mercedes) - 1:31,436 min. - 63 kol02. Jaime Green (Audi) - 1:31,742 min. - 62 kol03. Paul di Resta (Mercedes) - 1:31,855 min. - 75 kol04. Mattias Ekström (Audi) - 1.31,932 min. - 73 kol05. Augusto Farfus (BMW) - 1:31,996 min. - 30 kol06. Edo Mortara (Mercedes) - 1:32,456 min. - 62 kol07. Maxime Martin (BMW) - 1:33,074 min. - 21 kol08. Tom Blomqvist (BMW) - 1:33,371 min. - 17 kol09. Loic Duval (Audi) - 1:34,204 min. - 20 kol
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?