DTM: Test Hockenheim - Mercedes zvládl první den nejlépe

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iMotorSport.cz 3. dubna 2017 22:07
Sdílej:

Během dnešního prvního dne předsezonních testů na německém Hockenheimringu zajel nejrychlejší kolo Gary Paffett. Spokojený mohl být ale také jezdec Audi, Jamie Green.

Na Hockenheimu začaly v pondělí čtyřdenní oficiální, organizací ITR pořádané, předsezonní testy DTM. Na trati se samozřejmě prezentovaly vozy všech tří zúčastněných značek, Audi, BMW i Mercedes, když všichni se chtějí pochopitelně co nejlépe připravit na novou sezonu. Každá ze značek nasadila tři jezdce. 

Barvy Audi hájili v pondělí Jamie Green, Mattias Ekström a nováček v DTM, Loic Duval. "Dnes se jezdilo jen půl dne, což je při předsezonních testech velmi neobvyklé. S novým autem už jsem jezdil také během vývojové fáze v zimě. Teď je ale hezké mít možnost jej pilotovat na známé trati," řekl Jamie Green. 

Jamie tím narážel na fakt, že dosavadní předsezonní testy DTM probíhaly pouze na okruzích Portimao (Portugalsko) a Vallelunga (Itálie), až teď se tedy jezdci a týmy dostaly na okruh, na kterém mají možnost porovnání časů s loňskem, když se závody DTM ani na okruhu Portimao ani na okruhu Vallelunga samozřejmě nejezdí. "Časy na kolo vypadají velmi dobře. Už teď jezdíme v časové oblasti 31 [míněno 1 minuta, 31 vteřin a nějaké desetiny]," dodává Green.

Pro srovnání uveďme, že na finálovém závodu sezony 2016 dokázal António Félix da Costa získat pole position s časem 1:32,525 min. Nová generace aut tudíž tu starou již během prvních jízd výrazně předčila. Nejrychlejší čas zajel s Mercedesem Gary Paffett - 1:31,436 min. Následoval právě Green (1:31,742 min) a Paul di Resta s dalším Mercedesem (1:31,855 min). Nováček Mercedesu a loňský vice-mistr DTM, Edo Mortara, byl klasifikován jako šestý s časem 1:32,456 min.

BMW vyslalo na trať tuto trojici: Augusto Farfus (1:31,996 min), Maxime Martin (1:33.074 min) a Tom Blomqvist (1:33,371 min). Nejvíc kol ujel Paul di Resta, naopak nejméně Tom Blomqvist s BMW M4 DTM. 

Hockenheimring, 1. den, časy testů:01. Gary Paffett (Mercedes) - 1:31,436 min. - 63 kol02. Jaime Green (Audi) - 1:31,742 min. - 62 kol03. Paul di Resta (Mercedes) - 1:31,855 min. - 75 kol04. Mattias Ekström (Audi) - 1.31,932 min. - 73 kol05. Augusto Farfus (BMW) - 1:31,996 min. - 30 kol06. Edo Mortara (Mercedes) - 1:32,456 min. - 62 kol07. Maxime Martin (BMW) - 1:33,074 min. - 21 kol08. Tom Blomqvist (BMW) - 1:33,371 min. - 17 kol09. Loic Duval (Audi) - 1:34,204 min. - 20 kol

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?