Již tento víkend odstartuje v pořadí už třináctá sezona od znovuobnovení mistrovství světa cestovních vozů FIA WTCC. Oproti předchozím rokům však letos budeme jen horko těžko hledat hlavního favorita.
V minulosti, tedy v posledních třech sezonách, to nebylo tak těžké. Tovární tým Citröen ovládl všechno, co mohl a z José Marii Lópeze se stal král cestovních vozů. Mimochodem žádnému jinému jezdci se nepodařilo vyhrát šampionát hned ve své první sezoně a pak tohle vítězství ještě dvakrát obhájit.
Hattrick Andyho Priaulxe počítat nemůžeme, jelikož ten zvítězil i v poslední sezoně FIA ETCC, nicméně o rok dříve byl "až" třetí.
I v letošní sezoně se na startu sejdou vozy pěti automobilek, nicméně pouze dvě značky disponují továrními týmy.
HondaPrvním z nich je právě Honda, která by si po odchodu Citröenu ráda odlepila nálepku věčně druhých. Japonci již sice mají titul z roku 2013, nicméně ruku na srdce. Proti Ladě to tehdy neměli moc složité. Jezdecký titul jim však stále uniká. A je otázkou, jak dlouho ještě bude.
Z týmu totiž odešel Rob Huff, o kterém se říká, že zajede i na vratech od stodoly. Mnoho jezdců favorizuje Norberta Michelisze, nicméně maďarský oblíbenec Norbi ještě nikdy nebyl v situaci, kdy by bojoval o titul. Jeho týmového kolegu Monteira čeká již jedenáctá sezona. Největším úspěchem skončila pro portugalského jezdce právě loňská sezona, kdy o bod porazil Michelisze a bral třetí místo.
Třetím jezdcem Hondy bude letos Rio Michigami. Čtyřiačtyřicetiletý jezdec sice za sebou má slušné úspěchy v Super GT, nicméně se obávám, že jeho angažování bylo od Hondy krátkozraké.
Z táboru Hondy se sice ozývají zprávy o tom, jak přes zimu neskutečně zrychlili, nicméně to už je taková klasika týmu JAS Motorsport. Nechci továrnu Honda zbytečně podcenit, ale myslím, že jí i letos zůstane nálepka věčně druhých.
I letos pak budeme vídat Civic v privátních rukou a i letos tím týmem bude Zengö Motorsport. Zatímco Norbert Nagy v týmu Zoltána Zengä zůstává Ferencze Ficzu nahradil Aurélien Panis.
VolvoŠvédská automobilka byla velkým otazníkem již před loňskou sezonou a letos je snad ještě větším. Není pochyb o tom, že se Polestar Cyan Racing vloni závod od závodu zlepšoval. Není pochyb ani o tom, že další zlepšení přišlo během zimní přestávky a nedá se pochybovat ani o jezdecké sestavě.
Tu Volvo rozšířilo a výrazně posílilo. Rychlého Theda Björka tak doplnil jezdecký "univerzál" Nicky Catsburg a Argentinec Néstor Girolami. K tomu všemu přišel do týmu Yvan Muller, který zde působí jako vývojový jezdec a poradce. Prakticky skvělá kombinace.
O tom, že Volvo během zimy udělalo velký kus práce není pochyb. Otázkou je však jak velký kus práce je to oproti ostatním? To nejspíš neví ani ve Volvu, i když během testů na Monze svou opravdovou rychlost tajemně maskovali.
Pro mě rozhodně jedni z aspirantů na nejvyšší příčky. Girolami s Catsburgem budou velmi rychlí .
CitroënDalším z aspirantů na příčky nejvyšší, a pro mě i favorit číslo jedna, je rozhodně Rob Huff. A není to jen tím, že Huff dominoval předsezónním testům, ale především proto, že i po odchodu Citroënu jsou vozy C-Elysée stále měřítkem rychlosti.
Není tu ale pouze Huff. V týmu Sébastiena Loeba totiž budou pokračovat i letos Mehdi Bennani a Tom Chilton, kteří díky rychlým Citroënům dokážou vystrčit růžky. Tuto britsko-marockou dvojici pak doplní John Filippi, jenž strávil předchozí dvě sezony za volantem Chevroletu. Ačkoliv Korsičan neudělal svými výsledky příliš díru do světa, dá se očekávat, že díky změně závodní techniky opět o něco povyroste.
ChevroletNebudou chybět ani stárnoucí Chevrolety. Nebo spíš přestárlé? Ono je to vcelku jedno, i tak se stále najdou jezdci, kteří dokážou s těmito speciály zajet velké věci. A tím nemyslím Toma Coronela, který bude i letos s tímto vozem pokračovat, ale především Estebana Guerrieriho, jenž dokázal vloni s Chevroletem získat na domácí půdě v Argentině pole position. Guerrieri sice zatím nemá jistou kompletní sezonu, ale pracuje na tom, aby se tak stalo.
LadaAni po odchodu továrního týmu Lada Sport Rosneft se vozy Vesta TC1 nevytratí z WTCC. Francouzský tým RC Motorsport disponuje dvěma těmito vozy a v jednom z nich nastoupí synovec legendárního Yvana Mullera Yann Ehrlacher. Ten sice zazářil během předsezónních testů, nicméně od tohoto francouzského jezdce asi nemůžeme během jeho první sezony ve WTCC očekávat velké věci. Druhý jezdec dosud nebyl oznámen a ani se nedá očekávat, že se tak v blízké budoucnosti stane.
První závodní víkend odstartuje již tento týden v Maroku. Závody jsou naplánovány na nedělní podvečer a můžete je sledovat živě na Eurosportu. První jízda začíná v 17:30, druhá začíná o hodinu později.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.