Příští víkend začíná závodní sezona světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC a právě na okruhu v Marakeši jsme se měli dočkat zajímavé novinky na světových okruzích.
Na trati v sedmém největším městě Maroka měla zažít premiéru novinka v podobě joker lapu. K tomu však nakonec nedojde, jelikož zástupci mezinárodní automobilové federace FIA se neshodli na žádném bezpečném místě na trati.
Nasazení joker lapu se tak odsouvá na další městský závod, což bude portugalský Vila Real.
"Zástupcům FIA jsme navrhli tři pozice na trati, kde by mohl joker lap být. Víme, že je v Maroku celkem úzká trať a napoprvé jsme nechtěli zbytečně riskovat, tak jsme se s FIA a okruhovou komisí dohodli, že v Maroku joker lap nebude," řekl promotér WTCC Francois Ribeiro.
Ribeiro pak dále opět potvrzuje, že joker lapy jsou zamýšleny pouze do závodů na městských tratích: "Chceme dát jezdcům možnost, aby měli vlastní strategii a pokud jsou rychlejší, tak budou i odměněni. Pokud by jsme to ale zavedli na klasických tratích, jezdci by měli pocit, že nemusí vynakládat tolik rizika při předjíždění. Pak by jen čekali na joker lap a to by zabilo show. Lidé z FIA se mě ptali, jestli to chci udělat i na klasických tratích s tím, že oni by to posvětili, ale já jsem řekl ne, jen městské tratě."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?