Po veľmi úspešnej minuloročnej sezóne v TCR International Series, kde skončil Maťo Homola na 5. mieste v celkovom poradí, sa roztrhlo vrece s ponukami na sezónu 2017. Po dlhom zvažovaní všetkých ponúk voľba nakoniec padla na úspešný belgický tím DG Sport, ktorý s priamou podporou Opel Motorsport a Kissling Motorsport bude pripravovať dve vozidlá Opel Astra OPC TCR.
V roku 2016 sa Opel Motorsport s Kissling Motorsport sústredili na vývoj Opel Astra OPC TCR v národných šampionátoch TCR Germany a TCR Benelux. Čerešničkou na torte bol zisk titulu šampióna TCR Europe 2016, ktorý získal s tímom DG Sport belgický pretekár Pierre-Yves Corthals. Práve tento 41-ročný skúsený okruhový pretekár bude tímovým kolegom Maťa Homolu v tejto sezóne.
Model Opel Astra OPC TCR prešiel v zime pomerne veľkými evolučnými zmenami, napríklad na podvozku, elektronike či na brzdovom systéme. Astra má dvojlitrový turbomotor s výkonom 350 koní a sekvenčnú prevodovku s pádlovým radením pod volantom.
Pre Maťa Homolu to bude po roku opätovne veľká výzva - nové auto a nový tím. „Veľmi sa teším, že budem v tomto roku opäť pretekať v seriáli TCR International Series, ktorý považujem za jeden z najlepších a najvyrovnanejších seriálov cestovných automobilov. Veľmi si vážim, že budem súčasťou mimoriadne skúseného tímu DG Sport, ktorý si ma spolu s Opel Motorsport vybrali do svojho programu TCR. Rozhodol som sa prijať túto ponuku aj kvôli tomu, že verím vo veľký potenciál nového auta Opel Astra OPC TCR 2017 a tímu DG Sport. Touto cestou by som sa chcel poďakovať reklamným partnerom, manažmentu TCR a tímu DG Sport za túto príležitosť. Už sa neviem dočkať prvých pretekov a ďalších víťazstiev!”
Sezóna začína už budúci víkend (1 - 2.4.2017) v Gruzínsku pri hlavnom meste Tbilisi, na okruhu Rustavi Circuit. Maťovi môžete držať palce na livestreame stránky TCR (tcr-series.com), televíznej stanici Sport 1, 2 a taktiež v športovom spravodajstve slovenských televízií.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.