Nicolas Lapierre je podle francouzského magazínu Auto Hebdo na cestě zpět do týmu Toyota v šampionátu WEC. Do továrního prototypu LMP1 by měl usednou v 24hodinovce v Le Mans.
Francouz Lapierre má nastoupit do třetího prototypu, který Toyota ve Spa a hlavně v Le Mans vůbec poprvé v novodobé historii nasadí. Jediným doposud potvrzeným jezdcem v kokpitu třetího prototypu Toyota TS050 Hybrid je Stephane Sarrazin, který v jednačtyřiceti letech opustil roli celosezónního pilota a nastoupí jen v šestihodinovce ve Spa a v 24h Le Mans.
Sarrazinovým kolegou bude Lapierre, přestože Toyota zatím oficiálně nic nepotvrdila. S japonskou automobilkou se Lapierre rozešel v průběhu roku 2014 – po dvou výhrách a dvou bronzech. Japonci ho v druhé polovině sezony nenasadili kvůli častým haváriích. Lapierre zůstal pod kontraktem i v následujícím roce, za volantem toyoty se ale neobjevil. Místo toho působil v kategorii LMP2 v týmech KCMG a loni v Signatech Alpine, kde výraznou měrou přispěl k pěti výhrám a titulu na konci sezony.
Právě do Signatech Alpine míří Romain Dumas, který má Lapierra nahradit ve Spa a Le Mans. Stálicemi francouzského týmu mají být Gustavo Menezes a Matt Rao, byť ani zde ještě nedošlo k oficiálnímu potvrzení.
Stejně tak není potvrzen ani třetí pilot třetí toyoty. Pravděpodobně se bude jednat, jako v případě dvou toyot na kompletní sezonu, o japonského závodníka a nejčastěji skloňovaným jménem je Ryo Hirakawa – vítěz dvou závodů v European Le Mans Series s prototypem LMP2.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.