Nicolas Lapierre je podle francouzského magazínu Auto Hebdo na cestě zpět do týmu Toyota v šampionátu WEC. Do továrního prototypu LMP1 by měl usednou v 24hodinovce v Le Mans.
Francouz Lapierre má nastoupit do třetího prototypu, který Toyota ve Spa a hlavně v Le Mans vůbec poprvé v novodobé historii nasadí. Jediným doposud potvrzeným jezdcem v kokpitu třetího prototypu Toyota TS050 Hybrid je Stephane Sarrazin, který v jednačtyřiceti letech opustil roli celosezónního pilota a nastoupí jen v šestihodinovce ve Spa a v 24h Le Mans.
Sarrazinovým kolegou bude Lapierre, přestože Toyota zatím oficiálně nic nepotvrdila. S japonskou automobilkou se Lapierre rozešel v průběhu roku 2014 – po dvou výhrách a dvou bronzech. Japonci ho v druhé polovině sezony nenasadili kvůli častým haváriích. Lapierre zůstal pod kontraktem i v následujícím roce, za volantem toyoty se ale neobjevil. Místo toho působil v kategorii LMP2 v týmech KCMG a loni v Signatech Alpine, kde výraznou měrou přispěl k pěti výhrám a titulu na konci sezony.
Právě do Signatech Alpine míří Romain Dumas, který má Lapierra nahradit ve Spa a Le Mans. Stálicemi francouzského týmu mají být Gustavo Menezes a Matt Rao, byť ani zde ještě nedošlo k oficiálnímu potvrzení.
Stejně tak není potvrzen ani třetí pilot třetí toyoty. Pravděpodobně se bude jednat, jako v případě dvou toyot na kompletní sezonu, o japonského závodníka a nejčastěji skloňovaným jménem je Ryo Hirakawa – vítěz dvou závodů v European Le Mans Series s prototypem LMP2.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?