Nicolas Lapierre je podle francouzského magazínu Auto Hebdo na cestě zpět do týmu Toyota v šampionátu WEC. Do továrního prototypu LMP1 by měl usednou v 24hodinovce v Le Mans.
Francouz Lapierre má nastoupit do třetího prototypu, který Toyota ve Spa a hlavně v Le Mans vůbec poprvé v novodobé historii nasadí. Jediným doposud potvrzeným jezdcem v kokpitu třetího prototypu Toyota TS050 Hybrid je Stephane Sarrazin, který v jednačtyřiceti letech opustil roli celosezónního pilota a nastoupí jen v šestihodinovce ve Spa a v 24h Le Mans.
Sarrazinovým kolegou bude Lapierre, přestože Toyota zatím oficiálně nic nepotvrdila. S japonskou automobilkou se Lapierre rozešel v průběhu roku 2014 – po dvou výhrách a dvou bronzech. Japonci ho v druhé polovině sezony nenasadili kvůli častým haváriích. Lapierre zůstal pod kontraktem i v následujícím roce, za volantem toyoty se ale neobjevil. Místo toho působil v kategorii LMP2 v týmech KCMG a loni v Signatech Alpine, kde výraznou měrou přispěl k pěti výhrám a titulu na konci sezony.
Právě do Signatech Alpine míří Romain Dumas, který má Lapierra nahradit ve Spa a Le Mans. Stálicemi francouzského týmu mají být Gustavo Menezes a Matt Rao, byť ani zde ještě nedošlo k oficiálnímu potvrzení.
Stejně tak není potvrzen ani třetí pilot třetí toyoty. Pravděpodobně se bude jednat, jako v případě dvou toyot na kompletní sezonu, o japonského závodníka a nejčastěji skloňovaným jménem je Ryo Hirakawa – vítěz dvou závodů v European Le Mans Series s prototypem LMP2.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?