První závod sezony a rovnou vítězství. Taková je bilance českého týmu Scuderia Praha, jenž se raduje z vítězství ve dvanáctihodinovém závodě v italském Mugellu.
Základ postavil pražský tým již včera, kdy Ferrari 488 GT3 startovalo z pole position a trojice Jiří Písařík, Josef Král a Matteo Malucelli zvítězila v první, čtyřhodinové, části závodu.
Od dnešního restartu pak česko-italské trio pouze navyšovalo svůj náskok. Dlouhé hodiny byl nejbližším pronásledovatelem českého Ferrari polský tým Förch Racing. Ten však v průběhu dne trápily větší, či menší technické problémy, které vyústily až v pád na třináctou pozici.
Druhé místo tak nakonec slaví francouzská skvadra IDEC Sport Racing. Trojice Lafargue-Lafargue-Enjalbert však na český tým ztratila propastné čtyři okruhy.
Další kolo navíc pak ztratili třetí v pořadí, tým Konrad Motorsport. V Huracánu GT3 se střídali Konrad, Maggi, Zöchling a tovární jezdec Lamborghini Marco Mapelli.
Pětici nejrychlejší pak uzavírají týmy s vozy s Mercedes. Jmenovitě Ram Racing a Hofor Racing.
Za zmínku pak jistě stojí, že nejrychlejší čas vytrvalostního střetnutí má na svědomí dvojnásobný šampion GP2 Series Fabio Leimer. Bílé Ferrari švýcarského týmu Octane 126 však skončilo hluboko v poli poražených.
Tomáš Enge se svými parťáky Trunkenpolzem, Angerhoferem a Koflerem závod bohužel nedokončili. Podobně skončil i tým Besaplast Racing s Tomášem Pekařem, Vukovićem a Kovaćem. RTR Projects do závodu nenastoupil.
Výsledky závodu
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?