První závod sezony a rovnou vítězství. Taková je bilance českého týmu Scuderia Praha, jenž se raduje z vítězství ve dvanáctihodinovém závodě v italském Mugellu.
Základ postavil pražský tým již včera, kdy Ferrari 488 GT3 startovalo z pole position a trojice Jiří Písařík, Josef Král a Matteo Malucelli zvítězila v první, čtyřhodinové, části závodu.
Od dnešního restartu pak česko-italské trio pouze navyšovalo svůj náskok. Dlouhé hodiny byl nejbližším pronásledovatelem českého Ferrari polský tým Förch Racing. Ten však v průběhu dne trápily větší, či menší technické problémy, které vyústily až v pád na třináctou pozici.
Druhé místo tak nakonec slaví francouzská skvadra IDEC Sport Racing. Trojice Lafargue-Lafargue-Enjalbert však na český tým ztratila propastné čtyři okruhy.
Další kolo navíc pak ztratili třetí v pořadí, tým Konrad Motorsport. V Huracánu GT3 se střídali Konrad, Maggi, Zöchling a tovární jezdec Lamborghini Marco Mapelli.
Pětici nejrychlejší pak uzavírají týmy s vozy s Mercedes. Jmenovitě Ram Racing a Hofor Racing.
Za zmínku pak jistě stojí, že nejrychlejší čas vytrvalostního střetnutí má na svědomí dvojnásobný šampion GP2 Series Fabio Leimer. Bílé Ferrari švýcarského týmu Octane 126 však skončilo hluboko v poli poražených.
Tomáš Enge se svými parťáky Trunkenpolzem, Angerhoferem a Koflerem závod bohužel nedokončili. Podobně skončil i tým Besaplast Racing s Tomášem Pekařem, Vukovićem a Kovaćem. RTR Projects do závodu nenastoupil.
Výsledky závodu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?