První závod sezony a rovnou vítězství. Taková je bilance českého týmu Scuderia Praha, jenž se raduje z vítězství ve dvanáctihodinovém závodě v italském Mugellu.
Základ postavil pražský tým již včera, kdy Ferrari 488 GT3 startovalo z pole position a trojice Jiří Písařík, Josef Král a Matteo Malucelli zvítězila v první, čtyřhodinové, části závodu.
Od dnešního restartu pak česko-italské trio pouze navyšovalo svůj náskok. Dlouhé hodiny byl nejbližším pronásledovatelem českého Ferrari polský tým Förch Racing. Ten však v průběhu dne trápily větší, či menší technické problémy, které vyústily až v pád na třináctou pozici.
Druhé místo tak nakonec slaví francouzská skvadra IDEC Sport Racing. Trojice Lafargue-Lafargue-Enjalbert však na český tým ztratila propastné čtyři okruhy.
Další kolo navíc pak ztratili třetí v pořadí, tým Konrad Motorsport. V Huracánu GT3 se střídali Konrad, Maggi, Zöchling a tovární jezdec Lamborghini Marco Mapelli.
Pětici nejrychlejší pak uzavírají týmy s vozy s Mercedes. Jmenovitě Ram Racing a Hofor Racing.
Za zmínku pak jistě stojí, že nejrychlejší čas vytrvalostního střetnutí má na svědomí dvojnásobný šampion GP2 Series Fabio Leimer. Bílé Ferrari švýcarského týmu Octane 126 však skončilo hluboko v poli poražených.
Tomáš Enge se svými parťáky Trunkenpolzem, Angerhoferem a Koflerem závod bohužel nedokončili. Podobně skončil i tým Besaplast Racing s Tomášem Pekařem, Vukovićem a Kovaćem. RTR Projects do závodu nenastoupil.
Výsledky závodu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?