Naprosto snový start dvanáctihodinového závodu v italském Mugellu má za sebou český tým Scuderia Praha. Trojice Král-Malucelli-Písařík zvítězila v prvních čtyřech hodinách dvanáctihodinového klání.
Největším soupeřem pro pražskou skvadru je, alespoň prozatím, polský Forch Racing, jenž se Scuderií Praha přetahuje již od kvalifikace. Český tým však drží trumfy na své straně. Nejdřív pole position a poté průběžné první místo po prvních čtyřech hodinách závodu.
Rozdíl mezi českým a polským týmem činí po třetině závodě necelou minutu, avšak nejbližší pronásledovatelé jsou vzdálení za dvěma rychlými vozy už dokonce dvě kola. Jmenovitě jsou to posádky týmů Konrad Motorsport a IDEC Sport Racing.
Další týmy pak již ztrácí ještě více. Tomáš Enge a spol. s KTM týmu True Racing prozatím drží 17. pozici absolutně a devátou ve třídě A6-PRO.
To brněnský tým RTR Projects do závodu vůbec nenastoupil. K problémům se na oficiálním FB profilu týmu vyjádřil manažer a jezdec Tomáš Miniberger: "Samozřejmě nás to velice mrzí. Celou zimu jsme se věnovali maximálně přípravě vozu a v Mostě vše vypadalo dobře. Po příjezdu do Itálie se začal objevovat problém s upgradem uchycení motoru, který se nám nepodařil na místě vyřešit. Rozhodli jsme se, že než závodit s ne zcela funkčním vozem, raději do závodu ani neodstartujeme."
To naopak Tomáš Pekař společně s Vukovićem a Kovaćem jsou prozatím na třetí pozici ve třídě SP-GT4.
Závod bude restartovám zítra v 10:00 a budete jej moci opět sledovat živě na tomto odkazu.
Výsledky první části závodu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?