Slovenský závodník Miro Konopka se připravuje na svůj třetí start ve francouzské vytrvalosti Le Mans. V prototypu kategorie LMP2 se bude střídat s Konstantinsem Calkem a nově potvrzeným osmnáctiletým Nizozemcem Rikem Breukersem.
Miro Konopka do závodu nastoupí s modelem Ligier JS P217 s motorem Gibson. O tuto novou generaci závodního prototypu z dílny výrobce Onroak se bude dělit s dvěma jezdci a zatímco Konstantins Calko s Konopkou závodil v asijské sérii Le Mans, teprve osmnáctiletý Rik Breukers je novou posilou týmu.
„Le Mans bylo mým hlavním cílem. Jedná se o vrchol vytrvalostních závodů a věřím, že zkušenosti s prototypem LMP3 a Ginettou G57 mi pomohou se s vozem LMP2 rychle sžít,“ prohlásil Breukers, úřadující šampion seriálu Lamborghini Super Trofeo Middle East.
Breukers má s vytrvalostními závody bohaté zkušenosti. V šampionátu 24h Endurance Series je známou tváří a letos už byl k vidění v 24h v Dubaji. Samozřejmě nechybí ani v Mugellu, kde se tento víkend koná dvanáctihodinovka.
Tým ARC Bratislava má v plánu několik testovacích dnů na italské Monze a v domácím prostředí na Slovakiaringu, nicméně stroj Ligier JS P217 zatím do Bratislavy nedorazil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?