Slovenský závodník Miro Konopka se připravuje na svůj třetí start ve francouzské vytrvalosti Le Mans. V prototypu kategorie LMP2 se bude střídat s Konstantinsem Calkem a nově potvrzeným osmnáctiletým Nizozemcem Rikem Breukersem.
Miro Konopka do závodu nastoupí s modelem Ligier JS P217 s motorem Gibson. O tuto novou generaci závodního prototypu z dílny výrobce Onroak se bude dělit s dvěma jezdci a zatímco Konstantins Calko s Konopkou závodil v asijské sérii Le Mans, teprve osmnáctiletý Rik Breukers je novou posilou týmu.
„Le Mans bylo mým hlavním cílem. Jedná se o vrchol vytrvalostních závodů a věřím, že zkušenosti s prototypem LMP3 a Ginettou G57 mi pomohou se s vozem LMP2 rychle sžít,“ prohlásil Breukers, úřadující šampion seriálu Lamborghini Super Trofeo Middle East.
Breukers má s vytrvalostními závody bohaté zkušenosti. V šampionátu 24h Endurance Series je známou tváří a letos už byl k vidění v 24h v Dubaji. Samozřejmě nechybí ani v Mugellu, kde se tento víkend koná dvanáctihodinovka.
Tým ARC Bratislava má v plánu několik testovacích dnů na italské Monze a v domácím prostředí na Slovakiaringu, nicméně stroj Ligier JS P217 zatím do Bratislavy nedorazil.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?