Bývaly doby, kdy se závodů světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC pravidelně účastnili i tři desítky jezdců. Ty doby už jsou ale dávno pryč. Letošní seznam přihlášených pro kompletní sezonu čítá pouhých 16 jezdců.
Letošní seznam přihlášených do WTCC je vlastně dosti podobný tomu loňskému. Alespoň co se týče čísel. Odchody továrních týmů Citroënu a Lady však mistrovství příliš nepomohly. I když v případě francouzské automobilky se může mluvit i o pozitivním vlivu. I tak ale seriál přišel o Lópeze, Mullera, Valenteho, který se nově upsal v TCR a např. i Tarquiniho.
V seznamu přihlášených tak vlastně není nic překvapivého. Oba tovární týmy, které ve WTCC zůstaly, své jezdecké sestavy ukázaly již před několika týdny a my tak již víme, že v Hondě se představí opět Monteiro s Micheliszem a Huffa nahradí Michigami. To Volvo počítá s Björkem, Girolamim a Catsburgem.
Mnohým se pak může zdát krok Roba Huffa, který odešel z továrního týmu do privátního, jako trochu bláznovství, nicméně je potřeba dodat, že Brit usedne do Citroënu, který je, jak se zdá, stále ještě nejrychlejším vozem ve startovním poli.
Ani letos pak nebude chybět tým Zoltána Zengä, ve kterém se představí Aurélien Panis s Danielem Nagyem. Zajímavé bude také sledovat Estebana Guerierriho, jehož čeká přinejmenším pět závodních víkendů, a Yanna Ehrlachera. Ten bude usedat do Lady týmu RC Motorsport. Tento tým mám ještě volnou sedačku ve druhém voze. Kdo ji obsadí není zatím jasné.
Seznam přihlášených FIA WTCC 2017
No – Driver – Nat – Team – Car3 – Tom Chilton – GBR – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC5 – Norbert Michelisz – HUN – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC8 – Aurélien Panis – FRA – Zengő Motorsport – Honda Civic WTCC9 – Tom Coronel – NED – ROAL Motorsport – Chevrolet RML Cruze TC112 – Rob Huff – GBR – Münnich Motorsport – Citroën C-Elysée WTCC18 – Tiago Monteiro – POR – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC25 – Mehdi Bennani – MOR – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC27 – John Filippi – FRA – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC34 – Ryo Michigami – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC61 – Néstor Girolami – ARG – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC162 – Thed Björk – SWE – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC163 – Nicky Catsburg – NED – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC168 – Yann Ehrlacher – FRA – RC Motorsport – Lada Vesta WTCCTBC – TBC – TBC – RC Motorsport – Lada Vesta WTCCTBC – Esteban Guerrieri – TBC – Campos Racing – Chevrolet RML Cruze TC1TBC – Daniel Nagy – TBC – Zengő Motorsport – Honda Civic WTCC
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?