Americká ikona motorsportu Roger Penske učinil nabídku, která se neodmítá. Německá automobilka Audi ji však odmítla. Kdyby se tak nestalo, mohly by bývalé tovární prototypy Audi LMP1 startovat i v letošním ročníku 24h Le Mans.
Roger Penske, který má závodní týmy v IndyCar, NASCAR, Supercars a míří do IMSA, oslovil Audi s nabídkou, že jejich prototypy R18 kategorie LMP1 nasadí do nadcházející čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Vedení automobilky se totiž navzdory vývoji nového vozu rozhodlo po osmnácti letech ukončit program v kategorii prototypů, čímž reagovalo na emisní skandál Volkswagenu. Značka se čtyřmi kruhy pak přesunula investice do závodního programu ve formuli E a rallycrossu.
Penske oslovil vedení Audi s nabídkou, že by nepoužívané vozy nasadil v Le Mans jakožto soukromník. Dostalo se mu ale zamítavé odpovědi.
„Mluvil jsem s nimi o tom, že bychom nasadili jejich auta. Jenže vzhledem k současné situaci mi Audi řeklo, že jsou stále pod drobnohledem a nepotřebují se ukazovat v Le Mans,“ vysvětlil Roger Penske, jenž má zájem startovat v Le Mans, nicméně pouze v případě, kdy bude mít šanci bojovat v předních liniích.
Nutno podotknout, že o spojení Rogera Penskeho s prototypy neslyšíme naposledy. Americký tým pracuje na návratu do světa vytrvalostních závodů. Na americké půdě v sérii IMSA SportsCar Championship hledá vhodného partnera do hlavní kategorie prototypů. Ačkoliv ještě nebylo nic potvrzeno (ani vyvráceno), tým Penske je v úzkém kontaktu s Hondou, která by s Penskeho podporou měla postavit na bázi modelu ORECA 07 svůj vlastní prototyp Honda DPi a příští rok vstoupit do šampionátu.
Jedním z hlavních jezdců by byl Juan Pablo Montoya, což potvrdil i sám Penske. Dalším horkým kandidátem v případě programu sportovních prototypů by byl trojnásobný vítěz Indy 500 Helio Castroneves.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.