Americká ikona motorsportu Roger Penske učinil nabídku, která se neodmítá. Německá automobilka Audi ji však odmítla. Kdyby se tak nestalo, mohly by bývalé tovární prototypy Audi LMP1 startovat i v letošním ročníku 24h Le Mans.
Roger Penske, který má závodní týmy v IndyCar, NASCAR, Supercars a míří do IMSA, oslovil Audi s nabídkou, že jejich prototypy R18 kategorie LMP1 nasadí do nadcházející čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Vedení automobilky se totiž navzdory vývoji nového vozu rozhodlo po osmnácti letech ukončit program v kategorii prototypů, čímž reagovalo na emisní skandál Volkswagenu. Značka se čtyřmi kruhy pak přesunula investice do závodního programu ve formuli E a rallycrossu.
Penske oslovil vedení Audi s nabídkou, že by nepoužívané vozy nasadil v Le Mans jakožto soukromník. Dostalo se mu ale zamítavé odpovědi.
„Mluvil jsem s nimi o tom, že bychom nasadili jejich auta. Jenže vzhledem k současné situaci mi Audi řeklo, že jsou stále pod drobnohledem a nepotřebují se ukazovat v Le Mans,“ vysvětlil Roger Penske, jenž má zájem startovat v Le Mans, nicméně pouze v případě, kdy bude mít šanci bojovat v předních liniích.
Nutno podotknout, že o spojení Rogera Penskeho s prototypy neslyšíme naposledy. Americký tým pracuje na návratu do světa vytrvalostních závodů. Na americké půdě v sérii IMSA SportsCar Championship hledá vhodného partnera do hlavní kategorie prototypů. Ačkoliv ještě nebylo nic potvrzeno (ani vyvráceno), tým Penske je v úzkém kontaktu s Hondou, která by s Penskeho podporou měla postavit na bázi modelu ORECA 07 svůj vlastní prototyp Honda DPi a příští rok vstoupit do šampionátu.
Jedním z hlavních jezdců by byl Juan Pablo Montoya, což potvrdil i sám Penske. Dalším horkým kandidátem v případě programu sportovních prototypů by byl trojnásobný vítěz Indy 500 Helio Castroneves.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.