Americká ikona motorsportu Roger Penske učinil nabídku, která se neodmítá. Německá automobilka Audi ji však odmítla. Kdyby se tak nestalo, mohly by bývalé tovární prototypy Audi LMP1 startovat i v letošním ročníku 24h Le Mans.
Roger Penske, který má závodní týmy v IndyCar, NASCAR, Supercars a míří do IMSA, oslovil Audi s nabídkou, že jejich prototypy R18 kategorie LMP1 nasadí do nadcházející čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Vedení automobilky se totiž navzdory vývoji nového vozu rozhodlo po osmnácti letech ukončit program v kategorii prototypů, čímž reagovalo na emisní skandál Volkswagenu. Značka se čtyřmi kruhy pak přesunula investice do závodního programu ve formuli E a rallycrossu.
Penske oslovil vedení Audi s nabídkou, že by nepoužívané vozy nasadil v Le Mans jakožto soukromník. Dostalo se mu ale zamítavé odpovědi.
„Mluvil jsem s nimi o tom, že bychom nasadili jejich auta. Jenže vzhledem k současné situaci mi Audi řeklo, že jsou stále pod drobnohledem a nepotřebují se ukazovat v Le Mans,“ vysvětlil Roger Penske, jenž má zájem startovat v Le Mans, nicméně pouze v případě, kdy bude mít šanci bojovat v předních liniích.
Nutno podotknout, že o spojení Rogera Penskeho s prototypy neslyšíme naposledy. Americký tým pracuje na návratu do světa vytrvalostních závodů. Na americké půdě v sérii IMSA SportsCar Championship hledá vhodného partnera do hlavní kategorie prototypů. Ačkoliv ještě nebylo nic potvrzeno (ani vyvráceno), tým Penske je v úzkém kontaktu s Hondou, která by s Penskeho podporou měla postavit na bázi modelu ORECA 07 svůj vlastní prototyp Honda DPi a příští rok vstoupit do šampionátu.
Jedním z hlavních jezdců by byl Juan Pablo Montoya, což potvrdil i sám Penske. Dalším horkým kandidátem v případě programu sportovních prototypů by byl trojnásobný vítěz Indy 500 Helio Castroneves.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.