Americká ikona motorsportu Roger Penske učinil nabídku, která se neodmítá. Německá automobilka Audi ji však odmítla. Kdyby se tak nestalo, mohly by bývalé tovární prototypy Audi LMP1 startovat i v letošním ročníku 24h Le Mans.
Roger Penske, který má závodní týmy v IndyCar, NASCAR, Supercars a míří do IMSA, oslovil Audi s nabídkou, že jejich prototypy R18 kategorie LMP1 nasadí do nadcházející čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Vedení automobilky se totiž navzdory vývoji nového vozu rozhodlo po osmnácti letech ukončit program v kategorii prototypů, čímž reagovalo na emisní skandál Volkswagenu. Značka se čtyřmi kruhy pak přesunula investice do závodního programu ve formuli E a rallycrossu.
Penske oslovil vedení Audi s nabídkou, že by nepoužívané vozy nasadil v Le Mans jakožto soukromník. Dostalo se mu ale zamítavé odpovědi.
„Mluvil jsem s nimi o tom, že bychom nasadili jejich auta. Jenže vzhledem k současné situaci mi Audi řeklo, že jsou stále pod drobnohledem a nepotřebují se ukazovat v Le Mans,“ vysvětlil Roger Penske, jenž má zájem startovat v Le Mans, nicméně pouze v případě, kdy bude mít šanci bojovat v předních liniích.
Nutno podotknout, že o spojení Rogera Penskeho s prototypy neslyšíme naposledy. Americký tým pracuje na návratu do světa vytrvalostních závodů. Na americké půdě v sérii IMSA SportsCar Championship hledá vhodného partnera do hlavní kategorie prototypů. Ačkoliv ještě nebylo nic potvrzeno (ani vyvráceno), tým Penske je v úzkém kontaktu s Hondou, která by s Penskeho podporou měla postavit na bázi modelu ORECA 07 svůj vlastní prototyp Honda DPi a příští rok vstoupit do šampionátu.
Jedním z hlavních jezdců by byl Juan Pablo Montoya, což potvrdil i sám Penske. Dalším horkým kandidátem v případě programu sportovních prototypů by byl trojnásobný vítěz Indy 500 Helio Castroneves.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.