Roger Penske se chtěl postarat o tovární prototypy, ale v Audi měli jiný názor

Audi R18 e-tron quattro posádky Lioc Duval, Oliver Jarvis, Lucas Di Grassi
Audi R18 e-tron quattro posádky Lioc Duval, Oliver Jarvis, Lucas Di Grassi, foto: Audi Sport Press
iMotorSport.cz 15. března 2017 07:17
Sdílej:

Americká ikona motorsportu Roger Penske učinil nabídku, která se neodmítá. Německá automobilka Audi ji však odmítla. Kdyby se tak nestalo, mohly by bývalé tovární prototypy Audi LMP1 startovat i v letošním ročníku 24h Le Mans.

Roger Penske, který má závodní týmy v IndyCar, NASCAR, Supercars a míří do IMSA, oslovil Audi s nabídkou, že jejich prototypy R18 kategorie LMP1 nasadí do nadcházející čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.

Vedení automobilky se totiž navzdory vývoji nového vozu rozhodlo po osmnácti letech ukončit program v kategorii prototypů, čímž reagovalo na emisní skandál Volkswagenu. Značka se čtyřmi kruhy pak přesunula investice do závodního programu ve formuli E a rallycrossu.

Penske oslovil vedení Audi s nabídkou, že by nepoužívané vozy nasadil v Le Mans jakožto soukromník. Dostalo se mu ale zamítavé odpovědi.

„Mluvil jsem s nimi o tom, že bychom nasadili jejich auta. Jenže vzhledem k současné situaci mi Audi řeklo, že jsou stále pod drobnohledem a nepotřebují se ukazovat v Le Mans,“ vysvětlil Roger Penske, jenž má zájem startovat v Le Mans, nicméně pouze v případě, kdy bude mít šanci bojovat v předních liniích.

Nutno podotknout, že o spojení Rogera Penskeho s prototypy neslyšíme naposledy. Americký tým pracuje na návratu do světa vytrvalostních závodů. Na americké půdě v sérii IMSA SportsCar Championship hledá vhodného partnera do hlavní kategorie prototypů. Ačkoliv ještě nebylo nic potvrzeno (ani vyvráceno), tým Penske je v úzkém kontaktu s Hondou, která by s Penskeho podporou měla postavit na bázi modelu ORECA 07 svůj vlastní prototyp Honda DPi a příští rok vstoupit do šampionátu.

Jedním z hlavních jezdců by byl Juan Pablo Montoya, což potvrdil i sám Penske. Dalším horkým kandidátem v případě programu sportovních prototypů by byl trojnásobný vítěz Indy 500 Helio Castroneves.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?