Podobně jako Blancpain GT, světový šampionát cestovních vozů FIA WTCC má za sebou předsezónní test, který se uskutečnil v italské Monze. V nejlepším světle se během něj ukázal Rob Huff.
Brit Huff, mistr světa z roku 2014, strávil poslední tři sezony v továrních týmech. Pro letošní rok se však vrací do privátního týmu Münnich Motorsport. Je tu ale jedna podstatná změna. Německý tým Reného Münnicha disponuje Citroën C-Elysée, tedy s největší pravděpodobností stále ještě nejrychlejším vozem na roštu.
A Huff dnes v italském chrámu rychlosti ukázal, že tomu tak skutečně je. Jak ráno, tak i odpoledne zajel nejrychlejší čas testů. A v obou případech mu kryl záda Mehdi Bennani, který i letos zůstává týmu Sébastiena Loeba.
Za nimi se pak seřadily tři tovární Volva, přičemž nejrychlejší z nich byl Néstor Girolami. Argentinec si však vyzkoušel i tvrdost bariér v zatáčce Lesmo 1. Čtvrtý nejrychlejší čas rána měl na svědomí Thed Björk a místo Nickyho Catsburga usedl do Volva Yvan Muller, jenž se prezentoval pátým časem.
Zajímavými výsledky se uvedl i Yann Ehrlacher, jenž ráno zajel šestý nejrychlejší čas a odpoledne dokonce vystoupal na třetí příčku.
Naopak velmi špatný den dnes zažila Honda, jejíž jezdci se na trati nepředvedli tolik, jak by chtěli. Např. Tiago Monteiro dokázal ráno odjet pouze instalační kolo. Situace byla dokonce natolik kritická, že podle serveru TouringCarTimes přijížděly dodávky s komponenty pro nově upravené Civicy téměř celý den.
Týmy zůstávají v Monze i zítra, nicméně tentokrát je čekají pouze soukromé testy.
TOP5 ranní sekce testu
1. Rob Huff Citroën C-Elysée 1:52,888 2. Mehdi Bennani Citroën C-Elysée +0,777 3. Néstor Girolami Volvo S60 +1,389 4. Thed Björk Volvo S60 +1,582 5. Yvan Muller Volvo S60 +1,602TOP5 odpolední sekce testu
1. Rob Huff Citroën C-Elysée 1:53,039 2. Mehdi Bennani Citroën C-Elysée +0,297 3. Yann Ehrlacher Lada Vesta +0,325 4. Tom Chilton Citroën C-Elysée +0,327 5. Yvan Muller Volvo S60 +1,307Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.