Podobně jako Blancpain GT, světový šampionát cestovních vozů FIA WTCC má za sebou předsezónní test, který se uskutečnil v italské Monze. V nejlepším světle se během něj ukázal Rob Huff.
Brit Huff, mistr světa z roku 2014, strávil poslední tři sezony v továrních týmech. Pro letošní rok se však vrací do privátního týmu Münnich Motorsport. Je tu ale jedna podstatná změna. Německý tým Reného Münnicha disponuje Citroën C-Elysée, tedy s největší pravděpodobností stále ještě nejrychlejším vozem na roštu.
A Huff dnes v italském chrámu rychlosti ukázal, že tomu tak skutečně je. Jak ráno, tak i odpoledne zajel nejrychlejší čas testů. A v obou případech mu kryl záda Mehdi Bennani, který i letos zůstává týmu Sébastiena Loeba.
Za nimi se pak seřadily tři tovární Volva, přičemž nejrychlejší z nich byl Néstor Girolami. Argentinec si však vyzkoušel i tvrdost bariér v zatáčce Lesmo 1. Čtvrtý nejrychlejší čas rána měl na svědomí Thed Björk a místo Nickyho Catsburga usedl do Volva Yvan Muller, jenž se prezentoval pátým časem.
Zajímavými výsledky se uvedl i Yann Ehrlacher, jenž ráno zajel šestý nejrychlejší čas a odpoledne dokonce vystoupal na třetí příčku.
Naopak velmi špatný den dnes zažila Honda, jejíž jezdci se na trati nepředvedli tolik, jak by chtěli. Např. Tiago Monteiro dokázal ráno odjet pouze instalační kolo. Situace byla dokonce natolik kritická, že podle serveru TouringCarTimes přijížděly dodávky s komponenty pro nově upravené Civicy téměř celý den.
Týmy zůstávají v Monze i zítra, nicméně tentokrát je čekají pouze soukromé testy.
TOP5 ranní sekce testu
1. Rob Huff Citroën C-Elysée 1:52,888 2. Mehdi Bennani Citroën C-Elysée +0,777 3. Néstor Girolami Volvo S60 +1,389 4. Thed Björk Volvo S60 +1,582 5. Yvan Muller Volvo S60 +1,602TOP5 odpolední sekce testu
1. Rob Huff Citroën C-Elysée 1:53,039 2. Mehdi Bennani Citroën C-Elysée +0,297 3. Yann Ehrlacher Lada Vesta +0,325 4. Tom Chilton Citroën C-Elysée +0,327 5. Yvan Muller Volvo S60 +1,307Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.