Podobně jako Blancpain GT, světový šampionát cestovních vozů FIA WTCC má za sebou předsezónní test, který se uskutečnil v italské Monze. V nejlepším světle se během něj ukázal Rob Huff.
Brit Huff, mistr světa z roku 2014, strávil poslední tři sezony v továrních týmech. Pro letošní rok se však vrací do privátního týmu Münnich Motorsport. Je tu ale jedna podstatná změna. Německý tým Reného Münnicha disponuje Citroën C-Elysée, tedy s největší pravděpodobností stále ještě nejrychlejším vozem na roštu.
A Huff dnes v italském chrámu rychlosti ukázal, že tomu tak skutečně je. Jak ráno, tak i odpoledne zajel nejrychlejší čas testů. A v obou případech mu kryl záda Mehdi Bennani, který i letos zůstává týmu Sébastiena Loeba.
Za nimi se pak seřadily tři tovární Volva, přičemž nejrychlejší z nich byl Néstor Girolami. Argentinec si však vyzkoušel i tvrdost bariér v zatáčce Lesmo 1. Čtvrtý nejrychlejší čas rána měl na svědomí Thed Björk a místo Nickyho Catsburga usedl do Volva Yvan Muller, jenž se prezentoval pátým časem.
Zajímavými výsledky se uvedl i Yann Ehrlacher, jenž ráno zajel šestý nejrychlejší čas a odpoledne dokonce vystoupal na třetí příčku.
Naopak velmi špatný den dnes zažila Honda, jejíž jezdci se na trati nepředvedli tolik, jak by chtěli. Např. Tiago Monteiro dokázal ráno odjet pouze instalační kolo. Situace byla dokonce natolik kritická, že podle serveru TouringCarTimes přijížděly dodávky s komponenty pro nově upravené Civicy téměř celý den.
Týmy zůstávají v Monze i zítra, nicméně tentokrát je čekají pouze soukromé testy.
TOP5 ranní sekce testu
1. Rob Huff Citroën C-Elysée 1:52,888 2. Mehdi Bennani Citroën C-Elysée +0,777 3. Néstor Girolami Volvo S60 +1,389 4. Thed Björk Volvo S60 +1,582 5. Yvan Muller Volvo S60 +1,602TOP5 odpolední sekce testu
1. Rob Huff Citroën C-Elysée 1:53,039 2. Mehdi Bennani Citroën C-Elysée +0,297 3. Yann Ehrlacher Lada Vesta +0,325 4. Tom Chilton Citroën C-Elysée +0,327 5. Yvan Muller Volvo S60 +1,307Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?