Na okruhu ve španělském Aragonu se v uplynulém týdnu konaly testy pneumatik určených pro vytrvalostní sezónu 2017.
Do testů se zapojilo 16 týmů ze 4 různých závodních sérií. Celkově se během testů na dráze vystřídalo 21 vozů různých kategorií, které během týdne ujely vzdálenost přes 20000 km, což odpovídá ekvivalentu čtyřnásobku závodu 24 hodin Le Mans.
Z oblasti vytrvalostních závodů se tohoto testování účastnily prototypy LMP2 Ligier, Dallara a Oreca, a GTE vozy Aston Martin Vantage a Ferrari 488.
Jednotlivé týmy si během testovacích jízd vyzkoušely různé specifikace pneumatik a nastavení podvozků a při tom úzce spolupracovaly s inženýry společnosti Dunlop. Získaná data jsou důležitá hlavně pro týmy kategorie LMP2, protože v letošním roce se poprvé ve vytrvalostních závodech představí prototypy postavené podle nových technických regulí. Díky těmto předsezónním testům tak tyto týmy nebudou „tápat“ v nastavení svých vozů před prvními závody sezóny.
Také v samotné oblasti použití pneumatik v závodech doznala pravidla před sezónou 2017 určitých změn. Tyto testy proto přinesly nezbytné informace také týmům soutěžícím v kategorii GTE.
Testy hodnotil Mike McGregor, manažer testování a traťového provozu společnosti Dunlop: „Každý se zajímá o to, o kolik budou vozy na trati rychlejší, ale to není tak jednoznačné. Věříme, že naše poznatky z loňské sezóny v kategorii LMP1 se nám podařilo využít při konstrukci našich nových pneumatik pro rok 2017. Rozvoj našich stávajících vztahů s jednotlivými týmy nám pomůže mnohem rychleji získat data potřebná pro dosažený dobrých výsledků v závodech. Musí to být přínosné partnerství pro obě strany a my jsme připraveni týmům, které jezdí na našich pneumatikách, poskytnout co nejpřesnější informace. Jen tak můžeme společně dosáhnout těch nejlepších výsledků. Naše rozsáhlé zkušenosti z kategorie LMP2 se ukázaly být velmi důležité také pro tým Aston Martin, protože ve třídě GTE došlo pro sezónu 2017 k úpravám pravidel. Naším společným cílem je samozřejmě obhajoba obou titulů k této kategorii. Rád bych na tomto místě poděkoval všem týmům, které se do těchto testů zde v Aragonu zapojily a tak nás přijeli podpořit před nastávající sezónou. Velmi si toho vážíme a věříme, že tento test nám všem společně výrazně pomůže při vstupu do nadcházející sezóny. Následující dva týdny strávíme hloubkovou analýzou nasbíraných dat, abychom byli připraveni všem našim partnerům poskytnout ty nejlepší informace ohledně chování našich pneumatik na konkrétních vozech a na konkrétních tratích, ať již při oficiálních testech v Monze nebo i v ostrých závodech.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).