Na okruhu ve španělském Aragonu se v uplynulém týdnu konaly testy pneumatik určených pro vytrvalostní sezónu 2017.
Do testů se zapojilo 16 týmů ze 4 různých závodních sérií. Celkově se během testů na dráze vystřídalo 21 vozů různých kategorií, které během týdne ujely vzdálenost přes 20000 km, což odpovídá ekvivalentu čtyřnásobku závodu 24 hodin Le Mans.
Z oblasti vytrvalostních závodů se tohoto testování účastnily prototypy LMP2 Ligier, Dallara a Oreca, a GTE vozy Aston Martin Vantage a Ferrari 488.
Jednotlivé týmy si během testovacích jízd vyzkoušely různé specifikace pneumatik a nastavení podvozků a při tom úzce spolupracovaly s inženýry společnosti Dunlop. Získaná data jsou důležitá hlavně pro týmy kategorie LMP2, protože v letošním roce se poprvé ve vytrvalostních závodech představí prototypy postavené podle nových technických regulí. Díky těmto předsezónním testům tak tyto týmy nebudou „tápat“ v nastavení svých vozů před prvními závody sezóny.
Také v samotné oblasti použití pneumatik v závodech doznala pravidla před sezónou 2017 určitých změn. Tyto testy proto přinesly nezbytné informace také týmům soutěžícím v kategorii GTE.
Testy hodnotil Mike McGregor, manažer testování a traťového provozu společnosti Dunlop: „Každý se zajímá o to, o kolik budou vozy na trati rychlejší, ale to není tak jednoznačné. Věříme, že naše poznatky z loňské sezóny v kategorii LMP1 se nám podařilo využít při konstrukci našich nových pneumatik pro rok 2017. Rozvoj našich stávajících vztahů s jednotlivými týmy nám pomůže mnohem rychleji získat data potřebná pro dosažený dobrých výsledků v závodech. Musí to být přínosné partnerství pro obě strany a my jsme připraveni týmům, které jezdí na našich pneumatikách, poskytnout co nejpřesnější informace. Jen tak můžeme společně dosáhnout těch nejlepších výsledků. Naše rozsáhlé zkušenosti z kategorie LMP2 se ukázaly být velmi důležité také pro tým Aston Martin, protože ve třídě GTE došlo pro sezónu 2017 k úpravám pravidel. Naším společným cílem je samozřejmě obhajoba obou titulů k této kategorii. Rád bych na tomto místě poděkoval všem týmům, které se do těchto testů zde v Aragonu zapojily a tak nás přijeli podpořit před nastávající sezónou. Velmi si toho vážíme a věříme, že tento test nám všem společně výrazně pomůže při vstupu do nadcházející sezóny. Následující dva týdny strávíme hloubkovou analýzou nasbíraných dat, abychom byli připraveni všem našim partnerům poskytnout ty nejlepší informace ohledně chování našich pneumatik na konkrétních vozech a na konkrétních tratích, ať již při oficiálních testech v Monze nebo i v ostrých závodech.“
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.