Na okruhu ve španělském Aragonu se v uplynulém týdnu konaly testy pneumatik určených pro vytrvalostní sezónu 2017.
Do testů se zapojilo 16 týmů ze 4 různých závodních sérií. Celkově se během testů na dráze vystřídalo 21 vozů různých kategorií, které během týdne ujely vzdálenost přes 20000 km, což odpovídá ekvivalentu čtyřnásobku závodu 24 hodin Le Mans.
Z oblasti vytrvalostních závodů se tohoto testování účastnily prototypy LMP2 Ligier, Dallara a Oreca, a GTE vozy Aston Martin Vantage a Ferrari 488.
Jednotlivé týmy si během testovacích jízd vyzkoušely různé specifikace pneumatik a nastavení podvozků a při tom úzce spolupracovaly s inženýry společnosti Dunlop. Získaná data jsou důležitá hlavně pro týmy kategorie LMP2, protože v letošním roce se poprvé ve vytrvalostních závodech představí prototypy postavené podle nových technických regulí. Díky těmto předsezónním testům tak tyto týmy nebudou „tápat“ v nastavení svých vozů před prvními závody sezóny.
Také v samotné oblasti použití pneumatik v závodech doznala pravidla před sezónou 2017 určitých změn. Tyto testy proto přinesly nezbytné informace také týmům soutěžícím v kategorii GTE.
Testy hodnotil Mike McGregor, manažer testování a traťového provozu společnosti Dunlop: „Každý se zajímá o to, o kolik budou vozy na trati rychlejší, ale to není tak jednoznačné. Věříme, že naše poznatky z loňské sezóny v kategorii LMP1 se nám podařilo využít při konstrukci našich nových pneumatik pro rok 2017. Rozvoj našich stávajících vztahů s jednotlivými týmy nám pomůže mnohem rychleji získat data potřebná pro dosažený dobrých výsledků v závodech. Musí to být přínosné partnerství pro obě strany a my jsme připraveni týmům, které jezdí na našich pneumatikách, poskytnout co nejpřesnější informace. Jen tak můžeme společně dosáhnout těch nejlepších výsledků. Naše rozsáhlé zkušenosti z kategorie LMP2 se ukázaly být velmi důležité také pro tým Aston Martin, protože ve třídě GTE došlo pro sezónu 2017 k úpravám pravidel. Naším společným cílem je samozřejmě obhajoba obou titulů k této kategorii. Rád bych na tomto místě poděkoval všem týmům, které se do těchto testů zde v Aragonu zapojily a tak nás přijeli podpořit před nastávající sezónou. Velmi si toho vážíme a věříme, že tento test nám všem společně výrazně pomůže při vstupu do nadcházející sezóny. Následující dva týdny strávíme hloubkovou analýzou nasbíraných dat, abychom byli připraveni všem našim partnerům poskytnout ty nejlepší informace ohledně chování našich pneumatik na konkrétních vozech a na konkrétních tratích, ať již při oficiálních testech v Monze nebo i v ostrých závodech.“
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?