Na okruhu ve španělském Aragonu se v uplynulém týdnu konaly testy pneumatik určených pro vytrvalostní sezónu 2017.
Do testů se zapojilo 16 týmů ze 4 různých závodních sérií. Celkově se během testů na dráze vystřídalo 21 vozů různých kategorií, které během týdne ujely vzdálenost přes 20000 km, což odpovídá ekvivalentu čtyřnásobku závodu 24 hodin Le Mans.
Z oblasti vytrvalostních závodů se tohoto testování účastnily prototypy LMP2 Ligier, Dallara a Oreca, a GTE vozy Aston Martin Vantage a Ferrari 488.
Jednotlivé týmy si během testovacích jízd vyzkoušely různé specifikace pneumatik a nastavení podvozků a při tom úzce spolupracovaly s inženýry společnosti Dunlop. Získaná data jsou důležitá hlavně pro týmy kategorie LMP2, protože v letošním roce se poprvé ve vytrvalostních závodech představí prototypy postavené podle nových technických regulí. Díky těmto předsezónním testům tak tyto týmy nebudou „tápat“ v nastavení svých vozů před prvními závody sezóny.
Také v samotné oblasti použití pneumatik v závodech doznala pravidla před sezónou 2017 určitých změn. Tyto testy proto přinesly nezbytné informace také týmům soutěžícím v kategorii GTE.
Testy hodnotil Mike McGregor, manažer testování a traťového provozu společnosti Dunlop: „Každý se zajímá o to, o kolik budou vozy na trati rychlejší, ale to není tak jednoznačné. Věříme, že naše poznatky z loňské sezóny v kategorii LMP1 se nám podařilo využít při konstrukci našich nových pneumatik pro rok 2017. Rozvoj našich stávajících vztahů s jednotlivými týmy nám pomůže mnohem rychleji získat data potřebná pro dosažený dobrých výsledků v závodech. Musí to být přínosné partnerství pro obě strany a my jsme připraveni týmům, které jezdí na našich pneumatikách, poskytnout co nejpřesnější informace. Jen tak můžeme společně dosáhnout těch nejlepších výsledků. Naše rozsáhlé zkušenosti z kategorie LMP2 se ukázaly být velmi důležité také pro tým Aston Martin, protože ve třídě GTE došlo pro sezónu 2017 k úpravám pravidel. Naším společným cílem je samozřejmě obhajoba obou titulů k této kategorii. Rád bych na tomto místě poděkoval všem týmům, které se do těchto testů zde v Aragonu zapojily a tak nás přijeli podpořit před nastávající sezónou. Velmi si toho vážíme a věříme, že tento test nám všem společně výrazně pomůže při vstupu do nadcházející sezóny. Následující dva týdny strávíme hloubkovou analýzou nasbíraných dat, abychom byli připraveni všem našim partnerům poskytnout ty nejlepší informace ohledně chování našich pneumatik na konkrétních vozech a na konkrétních tratích, ať již při oficiálních testech v Monze nebo i v ostrých závodech.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?