Na okruhu ve španělském Aragonu se v uplynulém týdnu konaly testy pneumatik určených pro vytrvalostní sezónu 2017.
Do testů se zapojilo 16 týmů ze 4 různých závodních sérií. Celkově se během testů na dráze vystřídalo 21 vozů různých kategorií, které během týdne ujely vzdálenost přes 20000 km, což odpovídá ekvivalentu čtyřnásobku závodu 24 hodin Le Mans.
Z oblasti vytrvalostních závodů se tohoto testování účastnily prototypy LMP2 Ligier, Dallara a Oreca, a GTE vozy Aston Martin Vantage a Ferrari 488.
Jednotlivé týmy si během testovacích jízd vyzkoušely různé specifikace pneumatik a nastavení podvozků a při tom úzce spolupracovaly s inženýry společnosti Dunlop. Získaná data jsou důležitá hlavně pro týmy kategorie LMP2, protože v letošním roce se poprvé ve vytrvalostních závodech představí prototypy postavené podle nových technických regulí. Díky těmto předsezónním testům tak tyto týmy nebudou „tápat“ v nastavení svých vozů před prvními závody sezóny.
Také v samotné oblasti použití pneumatik v závodech doznala pravidla před sezónou 2017 určitých změn. Tyto testy proto přinesly nezbytné informace také týmům soutěžícím v kategorii GTE.
Testy hodnotil Mike McGregor, manažer testování a traťového provozu společnosti Dunlop: „Každý se zajímá o to, o kolik budou vozy na trati rychlejší, ale to není tak jednoznačné. Věříme, že naše poznatky z loňské sezóny v kategorii LMP1 se nám podařilo využít při konstrukci našich nových pneumatik pro rok 2017. Rozvoj našich stávajících vztahů s jednotlivými týmy nám pomůže mnohem rychleji získat data potřebná pro dosažený dobrých výsledků v závodech. Musí to být přínosné partnerství pro obě strany a my jsme připraveni týmům, které jezdí na našich pneumatikách, poskytnout co nejpřesnější informace. Jen tak můžeme společně dosáhnout těch nejlepších výsledků. Naše rozsáhlé zkušenosti z kategorie LMP2 se ukázaly být velmi důležité také pro tým Aston Martin, protože ve třídě GTE došlo pro sezónu 2017 k úpravám pravidel. Naším společným cílem je samozřejmě obhajoba obou titulů k této kategorii. Rád bych na tomto místě poděkoval všem týmům, které se do těchto testů zde v Aragonu zapojily a tak nás přijeli podpořit před nastávající sezónou. Velmi si toho vážíme a věříme, že tento test nám všem společně výrazně pomůže při vstupu do nadcházející sezóny. Následující dva týdny strávíme hloubkovou analýzou nasbíraných dat, abychom byli připraveni všem našim partnerům poskytnout ty nejlepší informace ohledně chování našich pneumatik na konkrétních vozech a na konkrétních tratích, ať již při oficiálních testech v Monze nebo i v ostrých závodech.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.