Světová rada motorsportu oznámila, že v letošním roce nakonec nedojde k vypsání tzv. třídy WTCC-2. Kromě toho se změny týkají i kalendáře.
Změny ve světovém šampionátu FIA WTCC dnes posvětila Světová rada motorsportu na zvláštním zasedání. Třída WTCC-2 byla vypsána krátce pro ohlášení odchodu Lady z WTCC kvůli obavám o počet vozů na startu letošní sezony. Tato třída však údajně nebude potřeba.
"Uvažovaná třída WTCC-2 ze zasedání Světové rady motorsportu ve dne 30. listopadu byla zrušena. Stalo se tak, aby se komise závodů cestovních vozů a promotér šampionátu mohli v letošní sezoně soustředit pouze na třídu TC1," stojí v prohlášení mezinárodní automobilové federace FIA.
Seznam přihlášených do letošní sezony WTCC bude zveřejněn 14. dubna. V tuto chvíli je přihlášeno 12 jezdců, nicméně tohle by nemělo být konečné číslo. Oficiální stránky WTCC v tuto chvíli počítají dokonce s 16 jezdci.
Světová rada motorsportu také potvrdila přesun argentinského podniku ze 6. srpna na 16. července. Stejně tak schválila přesun čínského závodního víkendu ze Šanghaje na okruh Ningbo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?