Již za čtyři dny vypuknou oficiální testy Blancpain GT Series na okruhu Paula Ricarda ve Francii. A s tím, jak se blíží sezona, přibývá týmů, které ohlašují vstup do BGT.
Menší rozruch způsobil vstup německého týmu Kornely Motorsport do Blancpain GT Series. Nejde však ani o tým, ani o posádku, ale o tom, co Mercedes AMG GT3 poveze na svém boku.
Vůz s číslem 70 totiž bude ve Sprint Cupu propagovat známé koťátko Hello Kitty. Na svědomí to nemá nikdo jiný, než Japonec Yoshi Mori, který startoval s Hello Kitty již v roce 2015 s McLarenem týmu Attempto Racing. Moriho týmovým kolegou bude Kenneth Heyer.
Do Blancpain Endurance Cupu pak vstupuje tým Zakspeed, který opět spojil své síly s Mercedesem. V kokpitu dvou vozů AMG GT3 se budou střídat Kriton Lendoudis, Rui Aguas, Jose Manuel Balbiani a Immanuel Vinke. Další jezdci budou teprve oznámeni, počítá se však s tím, že oba vozy budou nasazeny ve třídě PRO/AM.
Zajímavé novinky hlásí i tým Falken Motorsports ve vytrvalostním seriálu VLN. Dlouhé roky byl tento tým spojován s Nissany, v posledních letech však spoléhá na techniku Porsche. O to překvapivější bylo oznámení, že v závodě 24h Nürburgring a vybraných podnicích VLN navíc nasadí BMW M6 GT3.
Je dost neobvyklé nasadit dva vozy různých značek, avšak Falken Motorsports věří, že to bude dobrou reklamu pro širokou paletu jejich pneumatik.
V obou případech se bude Falken spoléhat z poloviny na své jezdce a z poloviny na tovární piloty. Takže v BMW usedat Peter Dumbreck, který je v tomto týmu již desátým rokem, Alexandre Imperatori, Stef Dusseldorp a Marco Seefried.
Porsche si vezmou na starosti Martin Ragginger, Laurens Vanthoor, Jörg Bergmeister a Dirk Werner. O oba vozy se bude starat dlouhodobý partner týmu Schnabl Engineering.
Dvoudenní testy BGT začnou v pondělí 13. března.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.