Již za čtyři dny vypuknou oficiální testy Blancpain GT Series na okruhu Paula Ricarda ve Francii. A s tím, jak se blíží sezona, přibývá týmů, které ohlašují vstup do BGT.
Menší rozruch způsobil vstup německého týmu Kornely Motorsport do Blancpain GT Series. Nejde však ani o tým, ani o posádku, ale o tom, co Mercedes AMG GT3 poveze na svém boku.
Vůz s číslem 70 totiž bude ve Sprint Cupu propagovat známé koťátko Hello Kitty. Na svědomí to nemá nikdo jiný, než Japonec Yoshi Mori, který startoval s Hello Kitty již v roce 2015 s McLarenem týmu Attempto Racing. Moriho týmovým kolegou bude Kenneth Heyer.
Do Blancpain Endurance Cupu pak vstupuje tým Zakspeed, který opět spojil své síly s Mercedesem. V kokpitu dvou vozů AMG GT3 se budou střídat Kriton Lendoudis, Rui Aguas, Jose Manuel Balbiani a Immanuel Vinke. Další jezdci budou teprve oznámeni, počítá se však s tím, že oba vozy budou nasazeny ve třídě PRO/AM.
Zajímavé novinky hlásí i tým Falken Motorsports ve vytrvalostním seriálu VLN. Dlouhé roky byl tento tým spojován s Nissany, v posledních letech však spoléhá na techniku Porsche. O to překvapivější bylo oznámení, že v závodě 24h Nürburgring a vybraných podnicích VLN navíc nasadí BMW M6 GT3.
Je dost neobvyklé nasadit dva vozy různých značek, avšak Falken Motorsports věří, že to bude dobrou reklamu pro širokou paletu jejich pneumatik.
V obou případech se bude Falken spoléhat z poloviny na své jezdce a z poloviny na tovární piloty. Takže v BMW usedat Peter Dumbreck, který je v tomto týmu již desátým rokem, Alexandre Imperatori, Stef Dusseldorp a Marco Seefried.
Porsche si vezmou na starosti Martin Ragginger, Laurens Vanthoor, Jörg Bergmeister a Dirk Werner. O oba vozy se bude starat dlouhodobý partner týmu Schnabl Engineering.
Dvoudenní testy BGT začnou v pondělí 13. března.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.