Čtyřnásobný mistr světa cestovních vozů Yvan Muller vloni ukončil svou 11 let trvající kariéru ve světovém šampionátu FIA WTCC. Letos se vrací do stejného seriálu, avšak v jiném týmu a jiné roli.
Muller nově spojil své síly s továrním týmem automobilky Volvo. Francouz byl ještě zpočátku roku označován za možného kandidáta pro závodní sedačku v týmu Polestar Cyan Racing, to však sám brzy vyvrátil.
Ve Volvu mu totiž nyní patří role vývojového jezdce a poradce týmu. Sedmačtyřicetiletý rodák z Alsaského Altkirchu se ke švédské automobilce přidal již 1. ledna a od té doby absolvoval všechny testy továrního týmu, během kterých úzce spolupracoval s továrními jezdci Catsburgem, Björkem a Girolamim.
"Jsem moc rád, že jsem začal spolupracovat s týmem Polestar Cyan Racing. Loni ukázali, že mají rychlost a přes zimu se nám podařilo udělat velmi slušný progres. Těším se jak na další spolupráci, tak i na vývoj vozu i týmu samotného," prozradil Yvan Muller.
Příchod Yvana Mullera do týmu okomentoval i Christian Dahl, šéf Polestar Cyan Racing: "Jsme moc rádi, že se nám podařilo získat Yvana. Na světě nenajdete zkušenějšího jezdce cestovních vozů. I přesto, že je naše spojení stále ještě poněkud nové, už vidíme pokrok. Plán pro tuto chvíli je takový, že Yvan za nás nebude závodit, ale bude se soustředit na vývoj a testování."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.