Čtyřnásobný mistr světa cestovních vozů Yvan Muller vloni ukončil svou 11 let trvající kariéru ve světovém šampionátu FIA WTCC. Letos se vrací do stejného seriálu, avšak v jiném týmu a jiné roli.
Muller nově spojil své síly s továrním týmem automobilky Volvo. Francouz byl ještě zpočátku roku označován za možného kandidáta pro závodní sedačku v týmu Polestar Cyan Racing, to však sám brzy vyvrátil.
Ve Volvu mu totiž nyní patří role vývojového jezdce a poradce týmu. Sedmačtyřicetiletý rodák z Alsaského Altkirchu se ke švédské automobilce přidal již 1. ledna a od té doby absolvoval všechny testy továrního týmu, během kterých úzce spolupracoval s továrními jezdci Catsburgem, Björkem a Girolamim.
"Jsem moc rád, že jsem začal spolupracovat s týmem Polestar Cyan Racing. Loni ukázali, že mají rychlost a přes zimu se nám podařilo udělat velmi slušný progres. Těším se jak na další spolupráci, tak i na vývoj vozu i týmu samotného," prozradil Yvan Muller.
Příchod Yvana Mullera do týmu okomentoval i Christian Dahl, šéf Polestar Cyan Racing: "Jsme moc rádi, že se nám podařilo získat Yvana. Na světě nenajdete zkušenějšího jezdce cestovních vozů. I přesto, že je naše spojení stále ještě poněkud nové, už vidíme pokrok. Plán pro tuto chvíli je takový, že Yvan za nás nebude závodit, ale bude se soustředit na vývoj a testování."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.