"Legenární BMW 507" od autora Dr. Karlheinze Langeho je nyní na pultech knihkupectví.
Sen padesátých let slaví narozeniny: 22. září 1955 ukázala společnost BMW poprvé vůz BMW 507 publiku na mezinárodní automobilové výstavě ve Frankfurtu. Od té doby je toto ve 253 exemplářích vyrobené auto ideálem pro každého, v jehož žilách koluje benzín a pro jehož očím lahodí estetické tvary. Avšak sen byl realizován pouze pro několik šťastných: proto je dnes BMW 507 exkluzivní raritou.
265 stran věnovaných legendě K výročí připravilo oddělení BMW Mobile Tradition monografii, v které je shrnut význam BMW 507. Autor Dr. Karlheinz Lange načrtl na 265 stranách dějiny sportovních roadsterů, které byly vyvinuty speciálně pro americký trh. Rolí designera hraběte Alberchta von Goertz, který měl na starosti tvar vozu, bylo všímat si především technického provedení vozu, který byl vybaven vysoce moderním motorem V8.
BMW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.