"Legenární BMW 507" od autora Dr. Karlheinze Langeho je nyní na pultech knihkupectví.
Sen padesátých let slaví narozeniny: 22. září 1955 ukázala společnost BMW poprvé vůz BMW 507 publiku na mezinárodní automobilové výstavě ve Frankfurtu. Od té doby je toto ve 253 exemplářích vyrobené auto ideálem pro každého, v jehož žilách koluje benzín a pro jehož očím lahodí estetické tvary. Avšak sen byl realizován pouze pro několik šťastných: proto je dnes BMW 507 exkluzivní raritou.
265 stran věnovaných legendě K výročí připravilo oddělení BMW Mobile Tradition monografii, v které je shrnut význam BMW 507. Autor Dr. Karlheinz Lange načrtl na 265 stranách dějiny sportovních roadsterů, které byly vyvinuty speciálně pro americký trh. Rolí designera hraběte Alberchta von Goertz, který měl na starosti tvar vozu, bylo všímat si především technického provedení vozu, který byl vybaven vysoce moderním motorem V8.
BMW
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.