Málokdy si můžeme být sběratelským potenciálem natolik jisti, jako v případě Ferrari 312T Nikiho Laudy. S tímto vozem formule 1 odjezdil Niki řadu závodů v roce 1975, což byla jeho mistrovská sezóna - Niki zvítězil ve francouzské Grand Prix a získal "pole position" v každém z pěti závodů kterých se účastnil.
Nikiho formule 1 půjde do dražby letos v srpnu pod záštitou aukční společnosti v Pebble Beach. Není přesně známo, z jakých důvodů se původní majitel Ferrari 312T zbavuje, ale dá se předpokládat, že pouze využívá nedávné smrti Nikiho Laudy, díky čemuž hodnota vozu vzrostla. Působí to trochu nelidsky, ale business je zřejmě business.
Stále aktuálnímu majiteli však nemůžeme nic vyčítat, naopak je skvělé, že se během jeho vlastnictví automobilu dostalo té nejlepší péče. Vůz formule 1 nejdříve prošel rozsáhlou renovací a to přímo u těch nejpovolanějších specialistů - ve společnosti Ferrari. Následné lakování zajistila společnost "Byers Customs and Restoration". Výborný stav tedy umocňuje sběratelský potenciál i hodnotu vozu. Ferrari 312T bylo navíc oceněno ve své kategorii třetím místem na nejuznávanějším, nejprestižnějším a nejvyhledávanějším autosalonu na světě - Concours d'Elegance.
"Jak dokazuje jeho třetí místo na Pebble Beach Concours d´Elegance, o tato auta je na nejrůznějších výstavách ohromný zájem. Automobil je navíc ve výborné kondici, a proto se potenciální kupci nemusejí obávat ani toho, aby Ferrari používali tak, jak bylo zamýšleno. Takovýto vůz nabízí ideální vstup do závodů jako například Monako Historic Grand Prix nebo FIA Masters Historic Formule 1," řekl David Gooding, ředitel aukční společnosti.
Upřímně, nejsme si úplně jistí, zda bychom chtěli poškození takového exponátu riskovat. Jízda ve Ferrari 312T s 3,0 litrovým plochým dvanáctiválcem je jistě lákavá, na druhou stranu stačí málo a máte o zábavu postaráno - stejně jako například ve videu, kde řidič nezvládl jízdu se svým Ferrari 250 GTO. I když to vypadá, že to odnesly jen plechy, ze sběratelského i finančního hlediska je to naprostá tragédie. Vždyť právě Ferrari 250 GTO je dlouhodobě označováno jako nejdražší automobil na světě a není to tak dlouho, co byl jeden kus prodán za více než 1,5 miliardy korun. No a to už je chyba, kterou si jako řidič za volantem takového vozu dovolit nechcete...
Každopádně zpět k Ferrari 312T Nikiho Laudy a odhadované prodejní ceně, které se předpokládá někde mezi 6 a 8 miliony dolarů, tedy 130 až 180 milionů korun.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?