Málokdy si můžeme být sběratelským potenciálem natolik jisti, jako v případě Ferrari 312T Nikiho Laudy. S tímto vozem formule 1 odjezdil Niki řadu závodů v roce 1975, což byla jeho mistrovská sezóna - Niki zvítězil ve francouzské Grand Prix a získal "pole position" v každém z pěti závodů kterých se účastnil.
Nikiho formule 1 půjde do dražby letos v srpnu pod záštitou aukční společnosti v Pebble Beach. Není přesně známo, z jakých důvodů se původní majitel Ferrari 312T zbavuje, ale dá se předpokládat, že pouze využívá nedávné smrti Nikiho Laudy, díky čemuž hodnota vozu vzrostla. Působí to trochu nelidsky, ale business je zřejmě business.
Stále aktuálnímu majiteli však nemůžeme nic vyčítat, naopak je skvělé, že se během jeho vlastnictví automobilu dostalo té nejlepší péče. Vůz formule 1 nejdříve prošel rozsáhlou renovací a to přímo u těch nejpovolanějších specialistů - ve společnosti Ferrari. Následné lakování zajistila společnost "Byers Customs and Restoration". Výborný stav tedy umocňuje sběratelský potenciál i hodnotu vozu. Ferrari 312T bylo navíc oceněno ve své kategorii třetím místem na nejuznávanějším, nejprestižnějším a nejvyhledávanějším autosalonu na světě - Concours d'Elegance.
"Jak dokazuje jeho třetí místo na Pebble Beach Concours d´Elegance, o tato auta je na nejrůznějších výstavách ohromný zájem. Automobil je navíc ve výborné kondici, a proto se potenciální kupci nemusejí obávat ani toho, aby Ferrari používali tak, jak bylo zamýšleno. Takovýto vůz nabízí ideální vstup do závodů jako například Monako Historic Grand Prix nebo FIA Masters Historic Formule 1," řekl David Gooding, ředitel aukční společnosti.
Upřímně, nejsme si úplně jistí, zda bychom chtěli poškození takového exponátu riskovat. Jízda ve Ferrari 312T s 3,0 litrovým plochým dvanáctiválcem je jistě lákavá, na druhou stranu stačí málo a máte o zábavu postaráno - stejně jako například ve videu, kde řidič nezvládl jízdu se svým Ferrari 250 GTO. I když to vypadá, že to odnesly jen plechy, ze sběratelského i finančního hlediska je to naprostá tragédie. Vždyť právě Ferrari 250 GTO je dlouhodobě označováno jako nejdražší automobil na světě a není to tak dlouho, co byl jeden kus prodán za více než 1,5 miliardy korun. No a to už je chyba, kterou si jako řidič za volantem takového vozu dovolit nechcete...
Každopádně zpět k Ferrari 312T Nikiho Laudy a odhadované prodejní ceně, které se předpokládá někde mezi 6 a 8 miliony dolarů, tedy 130 až 180 milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?