Málokdy si můžeme být sběratelským potenciálem natolik jisti, jako v případě Ferrari 312T Nikiho Laudy. S tímto vozem formule 1 odjezdil Niki řadu závodů v roce 1975, což byla jeho mistrovská sezóna - Niki zvítězil ve francouzské Grand Prix a získal "pole position" v každém z pěti závodů kterých se účastnil.
Nikiho formule 1 půjde do dražby letos v srpnu pod záštitou aukční společnosti v Pebble Beach. Není přesně známo, z jakých důvodů se původní majitel Ferrari 312T zbavuje, ale dá se předpokládat, že pouze využívá nedávné smrti Nikiho Laudy, díky čemuž hodnota vozu vzrostla. Působí to trochu nelidsky, ale business je zřejmě business.
Stále aktuálnímu majiteli však nemůžeme nic vyčítat, naopak je skvělé, že se během jeho vlastnictví automobilu dostalo té nejlepší péče. Vůz formule 1 nejdříve prošel rozsáhlou renovací a to přímo u těch nejpovolanějších specialistů - ve společnosti Ferrari. Následné lakování zajistila společnost "Byers Customs and Restoration". Výborný stav tedy umocňuje sběratelský potenciál i hodnotu vozu. Ferrari 312T bylo navíc oceněno ve své kategorii třetím místem na nejuznávanějším, nejprestižnějším a nejvyhledávanějším autosalonu na světě - Concours d'Elegance.
"Jak dokazuje jeho třetí místo na Pebble Beach Concours d´Elegance, o tato auta je na nejrůznějších výstavách ohromný zájem. Automobil je navíc ve výborné kondici, a proto se potenciální kupci nemusejí obávat ani toho, aby Ferrari používali tak, jak bylo zamýšleno. Takovýto vůz nabízí ideální vstup do závodů jako například Monako Historic Grand Prix nebo FIA Masters Historic Formule 1," řekl David Gooding, ředitel aukční společnosti.
Upřímně, nejsme si úplně jistí, zda bychom chtěli poškození takového exponátu riskovat. Jízda ve Ferrari 312T s 3,0 litrovým plochým dvanáctiválcem je jistě lákavá, na druhou stranu stačí málo a máte o zábavu postaráno - stejně jako například ve videu, kde řidič nezvládl jízdu se svým Ferrari 250 GTO. I když to vypadá, že to odnesly jen plechy, ze sběratelského i finančního hlediska je to naprostá tragédie. Vždyť právě Ferrari 250 GTO je dlouhodobě označováno jako nejdražší automobil na světě a není to tak dlouho, co byl jeden kus prodán za více než 1,5 miliardy korun. No a to už je chyba, kterou si jako řidič za volantem takového vozu dovolit nechcete...
Každopádně zpět k Ferrari 312T Nikiho Laudy a odhadované prodejní ceně, které se předpokládá někde mezi 6 a 8 miliony dolarů, tedy 130 až 180 milionů korun.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?