Málokdy si můžeme být sběratelským potenciálem natolik jisti, jako v případě Ferrari 312T Nikiho Laudy. S tímto vozem formule 1 odjezdil Niki řadu závodů v roce 1975, což byla jeho mistrovská sezóna - Niki zvítězil ve francouzské Grand Prix a získal "pole position" v každém z pěti závodů kterých se účastnil.
Nikiho formule 1 půjde do dražby letos v srpnu pod záštitou aukční společnosti v Pebble Beach. Není přesně známo, z jakých důvodů se původní majitel Ferrari 312T zbavuje, ale dá se předpokládat, že pouze využívá nedávné smrti Nikiho Laudy, díky čemuž hodnota vozu vzrostla. Působí to trochu nelidsky, ale business je zřejmě business.
Stále aktuálnímu majiteli však nemůžeme nic vyčítat, naopak je skvělé, že se během jeho vlastnictví automobilu dostalo té nejlepší péče. Vůz formule 1 nejdříve prošel rozsáhlou renovací a to přímo u těch nejpovolanějších specialistů - ve společnosti Ferrari. Následné lakování zajistila společnost "Byers Customs and Restoration". Výborný stav tedy umocňuje sběratelský potenciál i hodnotu vozu. Ferrari 312T bylo navíc oceněno ve své kategorii třetím místem na nejuznávanějším, nejprestižnějším a nejvyhledávanějším autosalonu na světě - Concours d'Elegance.
"Jak dokazuje jeho třetí místo na Pebble Beach Concours d´Elegance, o tato auta je na nejrůznějších výstavách ohromný zájem. Automobil je navíc ve výborné kondici, a proto se potenciální kupci nemusejí obávat ani toho, aby Ferrari používali tak, jak bylo zamýšleno. Takovýto vůz nabízí ideální vstup do závodů jako například Monako Historic Grand Prix nebo FIA Masters Historic Formule 1," řekl David Gooding, ředitel aukční společnosti.
Upřímně, nejsme si úplně jistí, zda bychom chtěli poškození takového exponátu riskovat. Jízda ve Ferrari 312T s 3,0 litrovým plochým dvanáctiválcem je jistě lákavá, na druhou stranu stačí málo a máte o zábavu postaráno - stejně jako například ve videu, kde řidič nezvládl jízdu se svým Ferrari 250 GTO. I když to vypadá, že to odnesly jen plechy, ze sběratelského i finančního hlediska je to naprostá tragédie. Vždyť právě Ferrari 250 GTO je dlouhodobě označováno jako nejdražší automobil na světě a není to tak dlouho, co byl jeden kus prodán za více než 1,5 miliardy korun. No a to už je chyba, kterou si jako řidič za volantem takového vozu dovolit nechcete...
Každopádně zpět k Ferrari 312T Nikiho Laudy a odhadované prodejní ceně, které se předpokládá někde mezi 6 a 8 miliony dolarů, tedy 130 až 180 milionů korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.