Golf – nejúspěšnější evropský automobil – slaví 45 let. Dne 29. března 1974 zahájil Volkswagen v závodě Wolfsburg oficiálně výrobu budoucího bestselleru, který se stal nástupcem legendárního Brouka. Nikdo u Volkswagenu tehdy netušil, že zákazníci na celém světě koupí do dnešního dne více než 35 milionů vozů. Čistě matematicky je od zahájení výroby před 45 lety na celém světě objednáván nový vůz Golf každých 41 sekund – bez přerušení každý den. V průměru 780 000 vozidel za rok.
Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen, k tomu říká: „Golf je srdcem naší značky. Jako žádný jiný automobil je ztělesněním pokroku a vyspělé techniky. Například bezpečnostní technika byla poprvé cenově dostupná pro miliony lidí až v Golfu, který tak utvářel život celých generací.“ Brandstätter dále zdůraznil: „Golf kromě toho již sedm generací přispívá k tomu, že se Volkswagen mohl jako značka i koncern vyvinout v jednoho z nejdůležitějších výrobců automobilů na světě.“
Dr. Stefan Loth, vedoucí výrobního závodu Volkswagen Wolfsburg, k tomu říká: „V roce 1974 stáli naši zaměstnanci před výzvou přechodu od Brouka ke Golfu. Od té doby jsme náš hlavní závod důsledně zdokonalovali a dnes ve Wolfsburgu vyrábíme kromě Golfu také modely e-Golf, Golf GTE, Golf Sportsvan a další tři modely.“
Golf bude jako jeden z mála univerzálních kompaktních modelů na světovém trhu i nadále nosným produktovým pilířem značky Volkswagen. Jeho nejmodernější pohony, asistenční, informační, zábavní a ovládací systémy budou zdrojem rozhodujících impulzů pro budoucnost mobility.
Důležitá data o debutu modelu Golf I:
29. 3. 1974: Z montážní linky sjel první Golf – zahájení sériové výroby 8. 7. 1974: Golf stojí v showroomech prodejců Volkswagen 5. 8. 1974: Zahájení dodávek nových vozů Golf zákazníkůmGolf I z roku 1974
Karoserie: dvoudveřová a čtyřdveřová se zadním výklopným víkem Interiér: pětimístný, objem zavazadlového prostoru 300 l, sklopná zadní sedadla Motory: zážehový čtyřválec 1,1 litru, 37 kW/50 k zážehový čtyřválec 1,5 litru, 51 kW/70 k Pohon: pohon předních kol, čtyřstupňová přímo řazená převodovka, na přání třístupňová samočinná převodovka Nejvyšší rychlost: 140 km/h (50 k, přímo řazená převodovka), 160 km/h (70 k, přímo řazená převodovka) Modely: Golf a Golf L (motor 50 k), Golf S a Golf LS (motor 70 k)Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?