Golf – nejúspěšnější evropský automobil – slaví 45 let. Dne 29. března 1974 zahájil Volkswagen v závodě Wolfsburg oficiálně výrobu budoucího bestselleru, který se stal nástupcem legendárního Brouka. Nikdo u Volkswagenu tehdy netušil, že zákazníci na celém světě koupí do dnešního dne více než 35 milionů vozů. Čistě matematicky je od zahájení výroby před 45 lety na celém světě objednáván nový vůz Golf každých 41 sekund – bez přerušení každý den. V průměru 780 000 vozidel za rok.
Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen, k tomu říká: „Golf je srdcem naší značky. Jako žádný jiný automobil je ztělesněním pokroku a vyspělé techniky. Například bezpečnostní technika byla poprvé cenově dostupná pro miliony lidí až v Golfu, který tak utvářel život celých generací.“ Brandstätter dále zdůraznil: „Golf kromě toho již sedm generací přispívá k tomu, že se Volkswagen mohl jako značka i koncern vyvinout v jednoho z nejdůležitějších výrobců automobilů na světě.“
Dr. Stefan Loth, vedoucí výrobního závodu Volkswagen Wolfsburg, k tomu říká: „V roce 1974 stáli naši zaměstnanci před výzvou přechodu od Brouka ke Golfu. Od té doby jsme náš hlavní závod důsledně zdokonalovali a dnes ve Wolfsburgu vyrábíme kromě Golfu také modely e-Golf, Golf GTE, Golf Sportsvan a další tři modely.“
Golf bude jako jeden z mála univerzálních kompaktních modelů na světovém trhu i nadále nosným produktovým pilířem značky Volkswagen. Jeho nejmodernější pohony, asistenční, informační, zábavní a ovládací systémy budou zdrojem rozhodujících impulzů pro budoucnost mobility.
Důležitá data o debutu modelu Golf I:
29. 3. 1974: Z montážní linky sjel první Golf – zahájení sériové výroby 8. 7. 1974: Golf stojí v showroomech prodejců Volkswagen 5. 8. 1974: Zahájení dodávek nových vozů Golf zákazníkůmGolf I z roku 1974
Karoserie: dvoudveřová a čtyřdveřová se zadním výklopným víkem Interiér: pětimístný, objem zavazadlového prostoru 300 l, sklopná zadní sedadla Motory: zážehový čtyřválec 1,1 litru, 37 kW/50 k zážehový čtyřválec 1,5 litru, 51 kW/70 k Pohon: pohon předních kol, čtyřstupňová přímo řazená převodovka, na přání třístupňová samočinná převodovka Nejvyšší rychlost: 140 km/h (50 k, přímo řazená převodovka), 160 km/h (70 k, přímo řazená převodovka) Modely: Golf a Golf L (motor 50 k), Golf S a Golf LS (motor 70 k)Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?