John Lennon možná nebyl takový Petrolhead jako ostatní muzikanti z jeho doby, nicméně i v jeho garáži se objevilo pár zajímavých kousků. Tím nejznámější bude nejspíš jeho psychedelický Rolls-Royce a tím nejméně známým "opičí motorka" Honda Z50 A z roku 1969. A právě tahle motorka se nyní objevila a míří rovnou do aukce.
Tzv. Monkey Bikes (opičí motorky), tedy motorky ze série Honda Z, byly původně určeny jako dětské motorky do japonských zábavních parků. Zcela neplánovaně se z nich stal hit, který milovali děti i dospělí. Honda se proto rozhodla zahájit jejich sériovou výrobu a první kousky dorazily do USA a Evropy v polovině šedesátých let 20. století.
Monkey Bikes byly poháněny vzduchem chlazeným čtyřtaktním motorem o objemu 49 ccm, který měl jeden válec, jeden karburátor a jeden výfuk. Jejich hlavním benefitem však byla jejich kompaktnost a naprostá nezdolnost. Díky své pověstné odolnosti mohly převážet i dospělé, ačkoliv jen v relativně nízkých rychlostech.
Díky své velikosti se také staly součástí mnoha závodních okruhů a rozsáhlých areálů, kde sloužily jako rychlý a mrštný přepravní prostředek, který lidem šetřil námahu i čas. Navíc mohly být snadno naloženy do kufru auta a přepraveny jinam.
John Lennon si Hondu Z50 A pořídil v roce 1969 a jezdil s ní převážně po rozlehlém areálu svého sídla Tittenhurst Park, které mělo rozlohu cca 28,3 hektarů. Častou cestou mělo být především vyzvedávání pošty a novin od přední brány. Jedna z fotografií však zachycuje Lennona jak na motocyklu cestuje se synem Julianem.
Motorky se Lennon zbavil spolu s nemovitostí Tittenhurst Park. Malá Honda ovšem nebyla nikým dále využívána, místo toho ji nový majitelé uložili na pár desetiletí a zřejmě ji nechali "vydělávat." A to se jim nejspíš skutečně podařilo, neboť motorka je v naprosto původní stavu, bez renovačních zásahů a s dokonalou patinou. Je k ní i řada originálních dokumentů, které její historii potvrzují.
Pokud byste se o tomto zajímavém motocyklu chtěli dozvědět něco víc, můžete se podívat na stránky aukčního webu H&H Auctions. Vyvolávací cena je 10 000 liber (289 300 Kč), ovšem společnost odhaduje, že konečná cena by se mohla pohybovat v rozmezí 20 000 - 40 000 liber, tedy cca 578 600 Kč - 1 157 200 Kč, což by z tohoto prcka mohlo učinit vůbec nejdražší "Monkey Bike" historie.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?