Osobnosti: Robert Bosch (1861 - 1942)

ar1, 11. června 2005, 12:58 Google+

Dnešní průmyslový gigant nese jméno rodáka z Albecku u Ulmu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Robert Bosch

Robert Bosch | foto: AUTO forum

Sdílejte článek

Vyučil se jemným mechanikem a pracoval postupně u několika německých firem. Technické znalosti získal jednak studiem elektrotechniky ve Stuttgartu, jednak při svých cestách v Anglii a USA, kde pracoval u bratří Siemensů a v závodě T.A. Edisona. V r. 1886 založil ve Stuttgartu "Dílnu pro jemnou mechaniku a elektrotechniku", v níž vyráběl telefonní přístroje, domácí telegrafy a nabízel montáž různých elektrických zařízení. V r. 1887 vyrobil první nízkonapěťové zapalovací magneto pro stacionární plynový motor Deutz. Do světa automobilů vstoupil v r. 1897, kdy na objednávku Angličana Simmse vyrobil magnetové zapalování pro zážehový jednoválec tříkolky De Dion-Bouton. Od té doby je Boschova firma trvalým partnerem automobilového průmyslu a významně přispívá k jeho pokroku. Zasloužila se o to zejména v r. 1902, kdy vyrobila první vysokonapěťové magnetové zapalování, které podmínilo vývoj rychloběžných zážehových motorů. Bosch záhy rozšířil svou činnost i do zahraničí. V roce 1898 založil zastoupení ve Velké Británii, o rok později v Belgii, Francii a v Rakousko-Uhersku a v r. 1909 filiální továrnu v americkém Springfieldu. Když zemřel, patřila již jeho firma k nejvýznamnějším německým průmyslovým podnikům.

Popis k obrázkům ve fotogalerii článku
1. Robert Bosch při oslavách svých pětasedmdesátin a současně půl století od založení své firmy.
2. První Boschovo nízkonapěťové zapalovací magneto z roku 1887.
3. V roce 1927 zahájil Bosch sériovou výrobu vstřikovacích čerpadel pro vznětové motory a vytvořil tak podmínky pro další vývoj rychloběžných "dieselů".
Vytisknout

Diskuze: Osobnosti: Robert Bosch (1861 - 1942)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Škoda

Historie: Málem zapomenutá cesta (4. část)

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud