Osobnosti: Robert Bosch (1861 - 1942)

ar1, 11. června 2005, 12:58 Google+

Dnešní průmyslový gigant nese jméno rodáka z Albecku u Ulmu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Robert Bosch

Robert Bosch | foto: AUTO forum

Sdílejte článek

Vyučil se jemným mechanikem a pracoval postupně u několika německých firem. Technické znalosti získal jednak studiem elektrotechniky ve Stuttgartu, jednak při svých cestách v Anglii a USA, kde pracoval u bratří Siemensů a v závodě T.A. Edisona. V r. 1886 založil ve Stuttgartu "Dílnu pro jemnou mechaniku a elektrotechniku", v níž vyráběl telefonní přístroje, domácí telegrafy a nabízel montáž různých elektrických zařízení. V r. 1887 vyrobil první nízkonapěťové zapalovací magneto pro stacionární plynový motor Deutz. Do světa automobilů vstoupil v r. 1897, kdy na objednávku Angličana Simmse vyrobil magnetové zapalování pro zážehový jednoválec tříkolky De Dion-Bouton. Od té doby je Boschova firma trvalým partnerem automobilového průmyslu a významně přispívá k jeho pokroku. Zasloužila se o to zejména v r. 1902, kdy vyrobila první vysokonapěťové magnetové zapalování, které podmínilo vývoj rychloběžných zážehových motorů. Bosch záhy rozšířil svou činnost i do zahraničí. V roce 1898 založil zastoupení ve Velké Británii, o rok později v Belgii, Francii a v Rakousko-Uhersku a v r. 1909 filiální továrnu v americkém Springfieldu. Když zemřel, patřila již jeho firma k nejvýznamnějším německým průmyslovým podnikům.

Popis k obrázkům ve fotogalerii článku
1. Robert Bosch při oslavách svých pětasedmdesátin a současně půl století od založení své firmy.
2. První Boschovo nízkonapěťové zapalovací magneto z roku 1887.
3. V roce 1927 zahájil Bosch sériovou výrobu vstřikovacích čerpadel pro vznětové motory a vytvořil tak podmínky pro další vývoj rychloběžných "dieselů".
Vytisknout

Diskuze: Osobnosti: Robert Bosch (1861 - 1942)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda

Historie: Málem zapomenutá cesta (4. část)

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud