Konec června 1967 se zapsal do dějin automobilky z Rüsselsheimu zlatým písmem, neboť tehdy debutoval její zcela nový model Commodore A. Společnost Opel se rozhodla toto významné jubileum oslavit vysláním čtyř vozů z divize Opel Classic na závod napříč rakouskými Alpami.
Před padesáti lety měl premiéru sportovní Opel Commodore A, který zaujal svým řadovým šestiválcem o objemu 2,5 litru s výkonem 115 koní. Již o rok později se objevila varianta GS vybavená dvěma karburátory, které stroji propůjčovaly výkon rovných 130 koní.
Oslavou tohoto velkého jubilea se stane účast čtyř vozů modelu Commodore reprezentujících generace A, B a C na tradiční akci pro všechny milovníky starých vozů – Silvretta Classic. Letošní dvacátý ročník se koná ve dnech 6. až 8. července.
Hlavní osobou tohoto týmu automobilových oslavenců bude ambasador společnosti Opel a vítěz závodu 24 hodin Le Mans Joachim Winkelhock. Právě on pojede s legendárním Commodorem B GS/E z roku 1972, za jehož volant usedal i slovutný rodák z německého Řezna Walter Röhrl. Jen dodejme, že tento stroj se chlubí výkonem 190 koňských sil.
Místem startu i cíle je rakouský Partenen. Na piloty automobilových veteránů čeká 600 kilometrů zejména alpských horských silnic.
Je vhodné dodat, že současným duchovním nástupcem slavného modelu Commodore se přesně po padesáti letech stává Opel Insignia Grand Sport, o kterém jsme informovali zde.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.