Konec června 1967 se zapsal do dějin automobilky z Rüsselsheimu zlatým písmem, neboť tehdy debutoval její zcela nový model Commodore A. Společnost Opel se rozhodla toto významné jubileum oslavit vysláním čtyř vozů z divize Opel Classic na závod napříč rakouskými Alpami.
Před padesáti lety měl premiéru sportovní Opel Commodore A, který zaujal svým řadovým šestiválcem o objemu 2,5 litru s výkonem 115 koní. Již o rok později se objevila varianta GS vybavená dvěma karburátory, které stroji propůjčovaly výkon rovných 130 koní.
Oslavou tohoto velkého jubilea se stane účast čtyř vozů modelu Commodore reprezentujících generace A, B a C na tradiční akci pro všechny milovníky starých vozů – Silvretta Classic. Letošní dvacátý ročník se koná ve dnech 6. až 8. července.
Hlavní osobou tohoto týmu automobilových oslavenců bude ambasador společnosti Opel a vítěz závodu 24 hodin Le Mans Joachim Winkelhock. Právě on pojede s legendárním Commodorem B GS/E z roku 1972, za jehož volant usedal i slovutný rodák z německého Řezna Walter Röhrl. Jen dodejme, že tento stroj se chlubí výkonem 190 koňských sil.
Místem startu i cíle je rakouský Partenen. Na piloty automobilových veteránů čeká 600 kilometrů zejména alpských horských silnic.
Je vhodné dodat, že současným duchovním nástupcem slavného modelu Commodore se přesně po padesáti letech stává Opel Insignia Grand Sport, o kterém jsme informovali zde.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?