Konec června 1967 se zapsal do dějin automobilky z Rüsselsheimu zlatým písmem, neboť tehdy debutoval její zcela nový model Commodore A. Společnost Opel se rozhodla toto významné jubileum oslavit vysláním čtyř vozů z divize Opel Classic na závod napříč rakouskými Alpami.
Před padesáti lety měl premiéru sportovní Opel Commodore A, který zaujal svým řadovým šestiválcem o objemu 2,5 litru s výkonem 115 koní. Již o rok později se objevila varianta GS vybavená dvěma karburátory, které stroji propůjčovaly výkon rovných 130 koní.
Oslavou tohoto velkého jubilea se stane účast čtyř vozů modelu Commodore reprezentujících generace A, B a C na tradiční akci pro všechny milovníky starých vozů – Silvretta Classic. Letošní dvacátý ročník se koná ve dnech 6. až 8. července.
Hlavní osobou tohoto týmu automobilových oslavenců bude ambasador společnosti Opel a vítěz závodu 24 hodin Le Mans Joachim Winkelhock. Právě on pojede s legendárním Commodorem B GS/E z roku 1972, za jehož volant usedal i slovutný rodák z německého Řezna Walter Röhrl. Jen dodejme, že tento stroj se chlubí výkonem 190 koňských sil.
Místem startu i cíle je rakouský Partenen. Na piloty automobilových veteránů čeká 600 kilometrů zejména alpských horských silnic.
Je vhodné dodat, že současným duchovním nástupcem slavného modelu Commodore se přesně po padesáti letech stává Opel Insignia Grand Sport, o kterém jsme informovali zde.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?