Čas od času se na americkém aukčním portálu eBay objeví opravdový poklad, který má obrovskou historickou, sběratelskou i finanční hodnotu. Jedním takovým je i Ford model T z roku 1909, který hledá nového majitele.
Tenhle konkrétní Ford Model T, který na eBay nabízí společnost F40 Motorsports, byl vyroben v roce 1909. Ačkoliv se Model T vyráběl již od roku 1908, tento kousek patří podle inzerátu k jedněm z prvních vyrobených v následujícím roce, tudíž jeho historická i sběratelská hodnota je nepochybně vysoká.
Co se jeho stavu týče, do dnešních dnů si automobil zachoval originální podvozek, motor i kabinu. Motor a podvozek prošly v roce 1990 důkladnou ale citlivou rekonstrukcí, ovšem kabina je stále původní, včetně originální barvy, čalounění nebo střechy. Pokud ale budoucí majitel chce s veteránem oslňovat na přehlídkách, zřejmě bude muset do renovace interiéru brzy zainvestovat.
Motor pod kapotou patří k jedné z nejstarších používaných verzí, která se v průběhu času jen velmi málo změnila. Největší změnou bylo odstranění vodního čerpadla, které dostalo jen pár-set první kusů. Jeho odstraněním se motor zjednodušil a byl ještě levnější na výrobu. Chlazení pak probíhalo na principu konvekce (šíření tepla prouděním).
Pokud jste s vozem najeli na opravdu rovnou silnici bez zatáček, výmolů či hrbolů, dokázalo dvacet koní pod kapotou rozjet vůz až k rychlosti 64 km/h a spotřeba na 100 kilometrů se pohybovala okolo 9,4 litrů benzínu, ethanolu nebo kerosinu.
Že se podobný automobil draží přes eBay je poměrně nezvyklé. Majitel totiž má o hodnotě vozu svou představu, k té se ale zatím ani poslední příhoz ve výši 24,100 dolarů (570,000 Kč) nepřiblížil. I tak se ale jedná o dost vysokou částku, přihlédneme li k tomu, že jde o internetový prodej.
Pokud by vzal prodejce tento vůz na speciální dražbu zaměřenou čistě na historické a vzácné automobily, pravděpodobně by utržil víc. Takhle nezbývá než čekat, kam se částka nakonec vyšplhá.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.