HISTORIE: Fiat Punto Racer - Kupé za hubičku

Pod kapotou se ukrývala přeplňovaná čtrnáctistovka, Fiat Punto Racer
Pod kapotou se ukrývala přeplňovaná čtrnáctistovka, Fiat Punto Racer, foto: allcarindex.com
ar8 30. prosince 2015 11:20 2. ledna 2016 19:00
Sdílej:

Fiat Punto je označován za jeden z nejúspěšnějších modelů italské automobilky, což dokazuje i právě prodávaná již třetí generace po vícero modernizacích. Krom klasického třídveřového a pětidveřového hatchbacku vznikl i kabriolet, ale také mnoho povedených konceptů, které neprošly do sériové výroby. A právě jeden derivát Punta, přímo z dílen Bertoneho, si teď připomeneme.

Vůbec první generace Fiatu Punto se představila v roce 1993 a o rok později plně nahradila dosluhující Uno. Roku 1995 získalo Punto titul Auto roku a dva roky poté se stalo dokonce nejprodávanějším vozem na evropském trhu. Punto je typické svými zadními lampami v C-sloupcích, za což vděčíme designérovi Giorgio Giugiarovi. Nás však zaujalo dynamické a kompaktní kupé z rukou značky Bertone.

Sportovně pojaté Punto Racer se ukázalo v roce 1994 na turínském autosalonu a ihned na první pohled bylo znát, že jako základ posloužil kabriolet – ten se také vyráběl v karosárně Bertone. Nejpodstatnější změnou oproti otevřené variaci byla pochopitelně pevná střecha, kombinace agresivních nárazníků, rozšířené přední i zadní blatníky společně s nástavci bočních prahů a vrcholem vzhledových úprav byla sada větších litých kol.

Pokud jde o techniku, Punto Racer sdílel komponenty s verzí GT. To znamená, že pod kapotou byl umístěn 1,4litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu 136 koní a točivém momentu 200 Nm. Punto GT dokázalo s tímto agregátem zrychlit na stovku za 7,9 sekundy. U Punta Racer nejsou žel známy technické parametry, ale zrychlení na stovku by mělo být přibližné jako u GT.

Na zmíněném autosalonu sklidilo Punto Racer velmi pozitivní ohlasy, dokonce prý se Fiat připravoval na masovou sériovou výrobu, ale tehdejší vedení italské značky se údajně rozhodlo na poslední chvíli smést tento projekt ze stolu….A to je podle nás velká škoda, neboť obyčejné Punto jako hatchback či kabriolet je dnes vyhledávanou ojetinou, co pak takové cenově dostupné a dynamické kupé.

Zdroj: allcarindex.com

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.