Fiat Punto je označován za jeden z nejúspěšnějších modelů italské automobilky, což dokazuje i právě prodávaná již třetí generace po vícero modernizacích. Krom klasického třídveřového a pětidveřového hatchbacku vznikl i kabriolet, ale také mnoho povedených konceptů, které neprošly do sériové výroby. A právě jeden derivát Punta, přímo z dílen Bertoneho, si teď připomeneme.
Vůbec první generace Fiatu Punto se představila v roce 1993 a o rok později plně nahradila dosluhující Uno. Roku 1995 získalo Punto titul Auto roku a dva roky poté se stalo dokonce nejprodávanějším vozem na evropském trhu. Punto je typické svými zadními lampami v C-sloupcích, za což vděčíme designérovi Giorgio Giugiarovi. Nás však zaujalo dynamické a kompaktní kupé z rukou značky Bertone.
Sportovně pojaté Punto Racer se ukázalo v roce 1994 na turínském autosalonu a ihned na první pohled bylo znát, že jako základ posloužil kabriolet – ten se také vyráběl v karosárně Bertone. Nejpodstatnější změnou oproti otevřené variaci byla pochopitelně pevná střecha, kombinace agresivních nárazníků, rozšířené přední i zadní blatníky společně s nástavci bočních prahů a vrcholem vzhledových úprav byla sada větších litých kol.
Pokud jde o techniku, Punto Racer sdílel komponenty s verzí GT. To znamená, že pod kapotou byl umístěn 1,4litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu 136 koní a točivém momentu 200 Nm. Punto GT dokázalo s tímto agregátem zrychlit na stovku za 7,9 sekundy. U Punta Racer nejsou žel známy technické parametry, ale zrychlení na stovku by mělo být přibližné jako u GT.
Na zmíněném autosalonu sklidilo Punto Racer velmi pozitivní ohlasy, dokonce prý se Fiat připravoval na masovou sériovou výrobu, ale tehdejší vedení italské značky se údajně rozhodlo na poslední chvíli smést tento projekt ze stolu….A to je podle nás velká škoda, neboť obyčejné Punto jako hatchback či kabriolet je dnes vyhledávanou ojetinou, co pak takové cenově dostupné a dynamické kupé.
Zdroj: allcarindex.com
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.