Fiat Punto je označován za jeden z nejúspěšnějších modelů italské automobilky, což dokazuje i právě prodávaná již třetí generace po vícero modernizacích. Krom klasického třídveřového a pětidveřového hatchbacku vznikl i kabriolet, ale také mnoho povedených konceptů, které neprošly do sériové výroby. A právě jeden derivát Punta, přímo z dílen Bertoneho, si teď připomeneme.
Vůbec první generace Fiatu Punto se představila v roce 1993 a o rok později plně nahradila dosluhující Uno. Roku 1995 získalo Punto titul Auto roku a dva roky poté se stalo dokonce nejprodávanějším vozem na evropském trhu. Punto je typické svými zadními lampami v C-sloupcích, za což vděčíme designérovi Giorgio Giugiarovi. Nás však zaujalo dynamické a kompaktní kupé z rukou značky Bertone.
Sportovně pojaté Punto Racer se ukázalo v roce 1994 na turínském autosalonu a ihned na první pohled bylo znát, že jako základ posloužil kabriolet – ten se také vyráběl v karosárně Bertone. Nejpodstatnější změnou oproti otevřené variaci byla pochopitelně pevná střecha, kombinace agresivních nárazníků, rozšířené přední i zadní blatníky společně s nástavci bočních prahů a vrcholem vzhledových úprav byla sada větších litých kol.
Pokud jde o techniku, Punto Racer sdílel komponenty s verzí GT. To znamená, že pod kapotou byl umístěn 1,4litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu 136 koní a točivém momentu 200 Nm. Punto GT dokázalo s tímto agregátem zrychlit na stovku za 7,9 sekundy. U Punta Racer nejsou žel známy technické parametry, ale zrychlení na stovku by mělo být přibližné jako u GT.
Na zmíněném autosalonu sklidilo Punto Racer velmi pozitivní ohlasy, dokonce prý se Fiat připravoval na masovou sériovou výrobu, ale tehdejší vedení italské značky se údajně rozhodlo na poslední chvíli smést tento projekt ze stolu….A to je podle nás velká škoda, neboť obyčejné Punto jako hatchback či kabriolet je dnes vyhledávanou ojetinou, co pak takové cenově dostupné a dynamické kupé.
Zdroj: allcarindex.com
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.