Automobiloví veteráni z třicátých a čtyřicátých let jsou neuvěřitelně ceněny, zvláště jsou-li v bezchybném stavu. Jistě si tak dokážete představit jak vzácné a ceněné bude Bugatti Type 57C Atlante v dokonalém stavu.
T57 vnikl v roce 1934 jako náhrada modelu T55. Pod těmi úžasnými, elegantními a svůdnými křivkami je podepsán sám Jean Bugatti, syn zakladatele Ettoreho Bugatti.
Pod kapotou Atlante pracuje řadový osmiválec 3257 cm³ DOHC s kompresorem a výkonem 160 koní. Díky tomu nebylo pro tento vůz problém zdolání rychlostní hranice 200 km/h.
Nyní může být tento rychlík z třicátých let Váš. Jeden z 32 vyrobených kusů totiž míří do New Yorské pobočky aukční síně Sotheby's. Aukce proběhne již 10. prosince. Pokud tak přemýšlíte o vhodném vánočním dárku pro svého známého neváhejte a bookujte let do USA.
Měli by jste si ale připravit pořádně naditou peněženku. Odhaduje se, že konečná ceny by mohla zdolat hranici deseti milionů amerických dolarů, čili 240 000 000,- Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.