King of Cool, tak se často mluvilo o slavném herci, kterému v šedesátých a sedmdesátých letech ležela u nohou celá Amerika. Řeč je o známém milovníku automobilů – Stevu McQueenovi. A právě vůz, který prošel jeho vlastnictvím může být nyní Váš.
O Stevu McQueenovi se velmi dobře ví, že automobily byly jeho velkou vášní, stejně jako krásné ženy. Do jeho sbírky patřilo krátce i překrásné Porsche 911T z roku 1971.
To bylo roku 1971 zakoupeno produkční společností od dvojnásobného výherce Jo Sifferta pro natáčení proslulého snímku Le Mans. Poté si McQueen odvezl 911S do domovských Spojených států amerických. Tam ho daroval své herecké kolegyni – Elze Andersen.
Po její smrti v roce 1994 vůz zažil další 2 majitele. I tak ale nebyla překročena hranice 50 000 ujetých kilometrů.
Nyní se tento automobilový skvost dostal do aukční síně Christie v Paříži. Aukce proběhne 4. listopadu. Odhady hovoří o ceně přesahující 300 000 amerických dolarů (7 200 000 korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.