To, že ceny opravdových lahůdek automobilové historie dosahují astronomických výšin je starý, známý fakt. Pokud se ale jedná o jeden ze dvou kusů na světě okamžitě cena daného kusu vylétne k nebesům. A přesně to je případ této rudé krásky.
Jedná se o raritní Ferrari zvané Thomassima. Vůz vzešel z pera amerického designera Toma Meadeho. Základ vozu tvořilo šasi Cooper Climax a dvanáctiválcové „srdce“ mu poskytla legenda Ferrari 250 GTO.
Celkem vznikly pouze tři tyto skvosty, inspirované závodním speciálem Ferrari 330 P4. První spatřil světlo světa v roce 1962. Tento exemplář byl ale zničen při záplavách ve Florencii v roce 1969. Pět let po prvním voze se svět dočkal dalšího modelu Thomassima. A právě ten se nabízí k prodeji. V roce 1969 byl vyroben i třetí kus. Ten je v současnosti vystavován v muzeu Ferrari v Modeně.
Zpět ale k vozu, který se nabízí k prodeji. Jedná se o kompletně zrestaurovaný originál. Na jeho opravách se usilovně pracovalo posledních sedm let a na jeho ceně je to opravdu znát. Ta činí 9 amerických dolarů. To je v přepočtu na naši měnu zhruba 216 milionů korun.
Pokud máte o tento vůz zájem je nyní k prodeji na americkém dražebním webu ebay.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?