To, že ceny opravdových lahůdek automobilové historie dosahují astronomických výšin je starý, známý fakt. Pokud se ale jedná o jeden ze dvou kusů na světě okamžitě cena daného kusu vylétne k nebesům. A přesně to je případ této rudé krásky.
Jedná se o raritní Ferrari zvané Thomassima. Vůz vzešel z pera amerického designera Toma Meadeho. Základ vozu tvořilo šasi Cooper Climax a dvanáctiválcové „srdce“ mu poskytla legenda Ferrari 250 GTO.
Celkem vznikly pouze tři tyto skvosty, inspirované závodním speciálem Ferrari 330 P4. První spatřil světlo světa v roce 1962. Tento exemplář byl ale zničen při záplavách ve Florencii v roce 1969. Pět let po prvním voze se svět dočkal dalšího modelu Thomassima. A právě ten se nabízí k prodeji. V roce 1969 byl vyroben i třetí kus. Ten je v současnosti vystavován v muzeu Ferrari v Modeně.
Zpět ale k vozu, který se nabízí k prodeji. Jedná se o kompletně zrestaurovaný originál. Na jeho opravách se usilovně pracovalo posledních sedm let a na jeho ceně je to opravdu znát. Ta činí 9 amerických dolarů. To je v přepočtu na naši měnu zhruba 216 milionů korun.
Pokud máte o tento vůz zájem je nyní k prodeji na americkém dražebním webu ebay.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?