Historie: De Tomaso - malosériový výrobce aut

ar1, 4. prosince 2004, 22:08 Google+

Modenská značka De Tomaso stojí na čestné čtvrté příčce italské hitparády supersportovních vozů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pantera

Pantera | foto: De Tomaso Modena S.p.a.

Sdílejte článek

Firmu založil temperamentní argentinský Ital, závodník, který byl za účast na neúspěšném atentátu na prezidenta Peróna odsouzen k doživotnímu vyhnanství. Usadil se v Itálii, zabýval se obchodem, a později stavbou závodních a sportovních vozů, nesoucích jeho jméno. První "sériové" auto - dvoumístné kupé Vallelunga - se narodilo roku 1965. Následovaly typy Mangusta, Panthera, sedany Deauville a Longchamp.

Pak se na čas stal majitelem značky americký Ford; od něho firmu koupil zpět Alejandro De Tomaso, jenž k ní přikoupil i firmu Maserati. V roce 1989 byl ale nucen odprodat Maserati italskému Fiatu. Následujícího roku byla v Turíně představena modernizovaná verze kupé Pantera designera Marcella Gandini, v Ženevě 1993 pak nové supersportovní kupé Guará, na podzim téhož roku i otevřená verze s karoserií Barchetta.

Guará má typický rys vozů De Tomaso - páteřovou nosnou rouru. Podélně před zadní nápravou umístili nepříliš upravený motor BMW V8 3982 cm3 (224 kW, největší rychlost 270 km/h). Za poslední dva roky vyrobila firma pouze 15 kusů Guará; v Turíně 1996 představila úplně nový typ 2 + 2místného kupé Biguá se střechou typu targa. Po skrytí zadní části střechy vznikne otevřený spider.

V současnosti je Alejandro De Tomaso jediným exotickým italským výrobcem automobilů, jenž se může pyšnit přívlastkem "nezávislý".

Během následujících pěti let továrna v Modeně předpokládá vyrobit na 20 000 automobilů s celkovým obratem 350 miliónů EURO.

De Tomaso chce prohloubit existující spolupráci s ruskou automobikou UAZ. V plánu je stavba nové továrny ve městě Cutro, v provincii Crotone, kde se budou vyvíjet terénní vozy 4x4. Tuto aktivitu podpoří také partner ENI Sud (ENI Group).

UAZ, již tradiční ruský výrobce terénních vozů 4x4, v současnosti patří do skupiny "Severstal, tedy jedné z předních hutních společností.

Je to první významná evropská operace po pádu Berlinské zdi, která se zaměřuje na tzv. Off Roady.

Dohoda mezi De Tomaso a UAZ je skutečně velkým projektem. Směřuje k vývoji a prodeji SUV automobilu "Simbir" do celé Evropy.

V současnosti Alejandro De Tomaso spolupracuje s novými partnery, kteří mu pomohli připojit jeho značku k Maserati, Guzzi a dalším výrobcům automobilů.

Pilně se pracuje na nových modelech "Pantera" a "Vallelunga", které budou v sobě opět odrážet posleství, jenž vyžadují fanoušci této exotické automobilky.

Foto: De Tomaso Modena S.p.a.

Vytisknout

Diskuze: Historie: De Tomaso - malosériový výrobce aut

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

3

BMW 3 E46 se loučí skvělou nabídkou!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud