Ve francouzském městečku Chantilly proběhne letos v září tradiční sraz automobilových veteránů. Součástí této události je i každoroční aukce. Jejím hlavním lákadlem je opravdu jedinečný vůz.
Jedná se o koncept Maserati s názvem Boomerang. Byl představen na turínském autosalonu roku 1971. Podvozek i motor je přejatý z vozu Maserati Bora. To znamená, že je vůz poháněný osmiválcovým véčkem. Díky tomu se má vůz pohybovat až 300 km/h.
Design vozu je kapitola sama pro sebe. Byl navržen legendárním Giorgettem Giugiarem. Jednalo se o futuristickou vizi supersportu. Ta nakonec nebyla tak daleko od pravdy. Stačí se podívat na současné i minulé vozy Lamborghini, které stále vycházejí z podobného tvaru, který nastolil právě Boomerang.
Vůz je plně pojízdný a dokonce je i registrovaný a oprávněný k provozu na silničních komunikacích. Pokud tedy vlastníte zhruba 4 miliony dolarů můžete si pořídit opravdu jedinečný stroj na své cesty do práce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?