Bertone byl až do své náhlé smrti šéf nejstarší z dodnes existujících italských karosářských firem, kterou vybudoval z malé dílny, založené jeho otcem v roce 1912.
Spolupráce s předními automobilkami přinesla řadu návrhů karoserií sériových vozů, z nichž některé vyráběla přímo Bertonova firma. Patří k nim např. Alfa Romeo Giulietta Sprint (1954), Fiat 850 Spider (1964), Lamborghini Countach a Fiat X1/9 (1973). Dále pak Lancia Stratos (1974), VW Polo (1975), Volvo 262 C (1977), Škoda Favorit (1987) či Citroen Xantia (1992).
Výrazným představitelem Bertonova originálního designu byl sériovově vyráběný roadster Fiat X 1/9.
V Bertonově designérském studiu vznikla i řada pozoruhodných prototypů vozidel nekonvenční koncepce. Patří k nim i velkoprostorový Genesis s dvanáctiválcem Lamborghini z roku 1988. AUTO forum
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.