Bertone byl až do své náhlé smrti šéf nejstarší z dodnes existujících italských karosářských firem, kterou vybudoval z malé dílny, založené jeho otcem v roce 1912.
Spolupráce s předními automobilkami přinesla řadu návrhů karoserií sériových vozů, z nichž některé vyráběla přímo Bertonova firma. Patří k nim např. Alfa Romeo Giulietta Sprint (1954), Fiat 850 Spider (1964), Lamborghini Countach a Fiat X1/9 (1973). Dále pak Lancia Stratos (1974), VW Polo (1975), Volvo 262 C (1977), Škoda Favorit (1987) či Citroen Xantia (1992).
Výrazným představitelem Bertonova originálního designu byl sériovově vyráběný roadster Fiat X 1/9.
V Bertonově designérském studiu vznikla i řada pozoruhodných prototypů vozidel nekonvenční koncepce. Patří k nim i velkoprostorový Genesis s dvanáctiválcem Lamborghini z roku 1988. AUTO forum
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.