Tak jako snad každá automobilka, i Porsche má rozsáhlý depozitář vozů, které se nedostaly do výroby nebo byly z jiného důvodu vyrobeny jen v jednotkách kusů. Podívejme se alespoň na některé z nich.
Porsche se chlubí tím, že ve svém muzeu má své místo 505 vozů. Takové množství není samozřejmě možné běžně vystavit a u některých to (prozatím) ani není žádoucí. Tyto vozy jsou proto uloženy v depozitáři, který je z hlediska počtu exponátů výrazně rozsáhlejší nežli výstavní plocha ve Stuttgartu.
Alespoň malý náhled do jinak neveřejného depozitáře nám v Porsche přeci jenom zprostředkovali prostřednictvím videí na serveru Youtube. Zatímco rvní video prakticky nic neukázalo, v druhém videu je již představeno několik poměrně zajímavých vozů zejména ze závodní historie značky.
Ukáže se nám tak například nedokončený rychlostní prototyp, neprůstřelné Porsche 911 996 a předchůdce modelu Boxster. Další videa mají následovat.
My si jen říkáme, že otevírání archívů by se mohlo stát trochu větší módou. Například o tom, co se v posledních letech vyvíjelo v České republice, zejména u Škody, se toho mnoho neví...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.