Mercedes zveřejnil zajímavý snímek dokumentující jeho historii. Mercedes v Mercedesu je připomínkou toho, že jména občas vznikají... tak trochu nahodile.
Historie vzniku jmen mnoha automobilek není příliš pestrá. Velká část značek se jmenuje jednoduše podle otce zakladatele. Ford, Opel, Peugeot, Renault, Citroën, Porsche, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Toyota, Chrysler a samozřejmě také Škoda.
Historie vzniku jména Mercedes je o něco bohatší. Tři zakladatelé automobilky, Gottlieb Daimler a Wilhelm Maybach, kteří se později spojili s Carlem Benzem, získali jméno, které je navždy proslavilo, až o něco později.
Jméno Mercedes nosila dcera Emila Jellineka, závodního jezdce, vynálezce a později také prodejce vozů Mercedes. Jménem své dcery, celým jménem Mercéd?s Adrienne Manuela Ramona Jellinek, byl doslova uchvácen a pojmenovával po ni prakticky co mohl. A byl to právě on, kdo prosadil nové jméno pro vozy vyráběné společností Daimler. Mercedes. Své v tom sehrála také smrt samotného Gottlieba Daimlera v roce 1900.
Daimler-Motoren-Gesellschaft vyráběl vozy zprvu právě pod jménem Daimler, avšak od roku 1901 se objevuje první vůz se značkou Mercedes. Byl to model 35 hp. Když byl v roce 1902 vystaven v Paříži, její otec vyvěsil nad vůz velký plakát s portrétem své dcery, dárkyně jména.
Dnešní jméno, které známe, bylo stvořeno v roce 1926, kdy vlivem poválečné hospodářské krize měla společnost Mercedes namále. Musela se proto spojit se společností krajana Carla Benze a vznikla tak nám již dobře známá společnost Mercedes-Benz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.