Od 11. března do 16. července 2009 mohou návštěvníci automobilového muzea Audi shlédnout třináct vozů z období před druhou světovou válkou.
AUDI AG se může ohlížet na velmi rozmanitou a často bouřlivou historii. Před koncem 19. století založil August Horch firmu pod názvem Horch & Cie. Motorwagen Werke v Kolíně nad Rýnem. V roce 1902 ji přestěhoval do saského Cvikova a o dva roky později se tato firma proměnila v akciovou společnost. V roce 1909 přivedl spor s členy představenstva a dozorčí rady Augusta Horcha k rozhodnutí opustit společnost a založit si v Cvikově novou firmu na výrobu automobilů. Protože nemohl použít své vlastní jméno, které bylo registrovanou značkou, zvolil si pro název firmy jeho latinský překlad.
Z německého slova „Horch!“ („Poslouchej!“) se stalo „Audi“. Použití tohoto latinského imperativu navrhl syn jednoho z obchodních partnerů Augusta Horcha, který studoval latinu a se zájmem sledoval diskuzi o novém názvu. Výroba automobilů začala v malých počtech na základě Horchovy zásady vyrábět jen „dobré a silné vozy“, ale z Audi se během několika málo let stala jedna z nejznámějších německých automobilových značek, která od začátku dosahovala úspěchů v závodech. Vítězství v rakouské Alpské Rallye v letech 1911 až 1914 proslavilo značku Audi na mezinárodní scéně.
Automobilové muzeum Audi bude vystavovat třináct nejstarších vozů Audi, které se dochovaly po celém světě, včetně vozu Audi Typ A z roku 1911, prvního modelu nesoucího značku Audi, a nedávno dokončené repliky vozu Audi 225 Front Special Roadster na originálním podvozku z roku 1935. Oba tyto vozy a mnoho dalších exponátů jsou jedinými exempláři svého druhu na světě. V roce 1935 vznikly jen dva prototypy nadčasově elegantního roadsteru Audi 225 Front Special Roadster a oba se ztratily. Oddělení Audi Tradition proto dodalo originální podvozek specializované firmě Zinke v Zwönitzu, která vyrobila na základě fotografií repliku původní karoserie. Nyní slaví tento roadster, „sen v bílé“, světovou premiéru v automobilovém muzeu Audi.
Dalším zlatým hřebem výstavy bude Audi Typ A z roku 1911, který je nejstarším dochovaným vozem Audi a v pořadí 78. vozem této značky vyrobeným v Cvikově. Tento unikátní Typ A poháněný motorem o výkonu 26 koní byl schopný jet rychlostí až 75 km/h. Na výstavu „Od Horchu k Audi – historie dokonalosti má nové jméno“ byl vůbec poprvé zapůjčen Národním technickým muzeem v Praze.
Bohatou historii značky Audi ilustrují nejen vystavené vzácné kousky, ale také nekonvenční podání příběhů této společnosti z dob dávno minulých v komiksové podobě. Stefan Felber z automobilového muzea Audi k tomu říká: „Historie značky Audi je pro konvenční podobu prezentace příliš vzrušující. Snažili jsme se, aby byla na první pohled snadno srozumitelná, a to i pro děti.“
The Audi museum mobile v ingolstadtském Audi Foru je otevřeno denně od 9.00 do 18.00.