Automobilové muzeum v komplexu Audi Forum Ingolstadt připravilo velkolepou výstavu na oslavu stoletého výročí značky Audi. Pro tuto jedinečnou akci nazvanou „Od Horchu k Audi – historie dokonalosti má nové jméno“ byly shromážděny historické vozy z celé Evropy.
Od 11. března do 16. července 2009 mohou návštěvníci automobilového muzea Audi shlédnout třináct vozů z období před druhou světovou válkou.
AUDI AG se může ohlížet na velmi rozmanitou a často bouřlivou historii. Před koncem 19. století založil August Horch firmu pod názvem Horch & Cie. Motorwagen Werke v Kolíně nad Rýnem. V roce 1902 ji přestěhoval do saského Cvikova a o dva roky později se tato firma proměnila v akciovou společnost. V roce 1909 přivedl spor s členy představenstva a dozorčí rady Augusta Horcha k rozhodnutí opustit společnost a založit si v Cvikově novou firmu na výrobu automobilů. Protože nemohl použít své vlastní jméno, které bylo registrovanou značkou, zvolil si pro název firmy jeho latinský překlad.
Z německého slova „Horch!“ („Poslouchej!“) se stalo „Audi“. Použití tohoto latinského imperativu navrhl syn jednoho z obchodních partnerů Augusta Horcha, který studoval latinu a se zájmem sledoval diskuzi o novém názvu. Výroba automobilů začala v malých počtech na základě Horchovy zásady vyrábět jen „dobré a silné vozy“, ale z Audi se během několika málo let stala jedna z nejznámějších německých automobilových značek, která od začátku dosahovala úspěchů v závodech. Vítězství v rakouské Alpské Rallye v letech 1911 až 1914 proslavilo značku Audi na mezinárodní scéně.
Automobilové muzeum Audi bude vystavovat třináct nejstarších vozů Audi, které se dochovaly po celém světě, včetně vozu Audi Typ A z roku 1911, prvního modelu nesoucího značku Audi, a nedávno dokončené repliky vozu Audi 225 Front Special Roadster na originálním podvozku z roku 1935. Oba tyto vozy a mnoho dalších exponátů jsou jedinými exempláři svého druhu na světě. V roce 1935 vznikly jen dva prototypy nadčasově elegantního roadsteru Audi 225 Front Special Roadster a oba se ztratily. Oddělení Audi Tradition proto dodalo originální podvozek specializované firmě Zinke v Zwönitzu, která vyrobila na základě fotografií repliku původní karoserie. Nyní slaví tento roadster, „sen v bílé“, světovou premiéru v automobilovém muzeu Audi.
Dalším zlatým hřebem výstavy bude Audi Typ A z roku 1911, který je nejstarším dochovaným vozem Audi a v pořadí 78. vozem této značky vyrobeným v Cvikově. Tento unikátní Typ A poháněný motorem o výkonu 26 koní byl schopný jet rychlostí až 75 km/h. Na výstavu „Od Horchu k Audi – historie dokonalosti má nové jméno“ byl vůbec poprvé zapůjčen Národním technickým muzeem v Praze.
Bohatou historii značky Audi ilustrují nejen vystavené vzácné kousky, ale také nekonvenční podání příběhů této společnosti z dob dávno minulých v komiksové podobě. Stefan Felber z automobilového muzea Audi k tomu říká: „Historie značky Audi je pro konvenční podobu prezentace příliš vzrušující. Snažili jsme se, aby byla na první pohled snadno srozumitelná, a to i pro děti.“
The Audi museum mobile v ingolstadtském Audi Foru je otevřeno denně od 9.00 do 18.00.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).