Automobilové muzeum v komplexu Audi Forum Ingolstadt připravilo velkolepou výstavu na oslavu stoletého výročí značky Audi. Pro tuto jedinečnou akci nazvanou „Od Horchu k Audi – historie dokonalosti má nové jméno“ byly shromážděny historické vozy z celé Evropy.
Od 11. března do 16. července 2009 mohou návštěvníci automobilového muzea Audi shlédnout třináct vozů z období před druhou světovou válkou.
AUDI AG se může ohlížet na velmi rozmanitou a často bouřlivou historii. Před koncem 19. století založil August Horch firmu pod názvem Horch & Cie. Motorwagen Werke v Kolíně nad Rýnem. V roce 1902 ji přestěhoval do saského Cvikova a o dva roky později se tato firma proměnila v akciovou společnost. V roce 1909 přivedl spor s členy představenstva a dozorčí rady Augusta Horcha k rozhodnutí opustit společnost a založit si v Cvikově novou firmu na výrobu automobilů. Protože nemohl použít své vlastní jméno, které bylo registrovanou značkou, zvolil si pro název firmy jeho latinský překlad.
Z německého slova „Horch!“ („Poslouchej!“) se stalo „Audi“. Použití tohoto latinského imperativu navrhl syn jednoho z obchodních partnerů Augusta Horcha, který studoval latinu a se zájmem sledoval diskuzi o novém názvu. Výroba automobilů začala v malých počtech na základě Horchovy zásady vyrábět jen „dobré a silné vozy“, ale z Audi se během několika málo let stala jedna z nejznámějších německých automobilových značek, která od začátku dosahovala úspěchů v závodech. Vítězství v rakouské Alpské Rallye v letech 1911 až 1914 proslavilo značku Audi na mezinárodní scéně.
Automobilové muzeum Audi bude vystavovat třináct nejstarších vozů Audi, které se dochovaly po celém světě, včetně vozu Audi Typ A z roku 1911, prvního modelu nesoucího značku Audi, a nedávno dokončené repliky vozu Audi 225 Front Special Roadster na originálním podvozku z roku 1935. Oba tyto vozy a mnoho dalších exponátů jsou jedinými exempláři svého druhu na světě. V roce 1935 vznikly jen dva prototypy nadčasově elegantního roadsteru Audi 225 Front Special Roadster a oba se ztratily. Oddělení Audi Tradition proto dodalo originální podvozek specializované firmě Zinke v Zwönitzu, která vyrobila na základě fotografií repliku původní karoserie. Nyní slaví tento roadster, „sen v bílé“, světovou premiéru v automobilovém muzeu Audi.
Dalším zlatým hřebem výstavy bude Audi Typ A z roku 1911, který je nejstarším dochovaným vozem Audi a v pořadí 78. vozem této značky vyrobeným v Cvikově. Tento unikátní Typ A poháněný motorem o výkonu 26 koní byl schopný jet rychlostí až 75 km/h. Na výstavu „Od Horchu k Audi – historie dokonalosti má nové jméno“ byl vůbec poprvé zapůjčen Národním technickým muzeem v Praze.
Bohatou historii značky Audi ilustrují nejen vystavené vzácné kousky, ale také nekonvenční podání příběhů této společnosti z dob dávno minulých v komiksové podobě. Stefan Felber z automobilového muzea Audi k tomu říká: „Historie značky Audi je pro konvenční podobu prezentace příliš vzrušující. Snažili jsme se, aby byla na první pohled snadno srozumitelná, a to i pro děti.“
The Audi museum mobile v ingolstadtském Audi Foru je otevřeno denně od 9.00 do 18.00.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.